Gå til innhold

Modda xbox på xbox live?

Psycho#01

Anbefalte innlegg

Er en lykkelig eier av en chipmodda xbox og er veldig fornøyd med det!! Men lurer på om noen vet om ossen det går på xbox live??? Xbox live er jo et must!!! Men har jo hørt rykter om at det går dårlig, at xboxen kan bli fokka og linja bli sperra mens andre sier at det går helt fint... Hva vet dere???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Hei

Har hørt rykter om at man kan logge seg på xbox live så lenge man bruker orginal(kjøpte) spill?

Noen som har erfaring med dette, eller evt det motsatte?

Er det i det hele tatt noen som har prøvd å spille med en modfisert box på live?

Du kunne jo prøvd å lese, tja.. 4-5 innlegg lengre opp.

Men, for å gjøre det enkelt, nei. Det funker ikke.

Lenke til kommentar

Jepp, jeg leste lenger opp...og det er fortsatt den samme usikkerheten som rapporteres mange andre steder, bl. a på http://www.xbox-scene.com/

Såvidt jeg forstår er det ingen av de som har svart på denne tråden som faktisk har prøvd å spille med en modda xbox på live.

Det er ikke helt klart om man faktisk bannes ved å gå på live med modda xbox.

Naturlig vil ikke jeg være den første som "brenner" meg på denne måten, men lurte på om det kanskje er noen som har gjort det ved et uhell, eller rett og slett spiller uten å bli banna.

Derfor: Er det noen som nylig har gått på nett med modda xbox og blitt banna? Ikke bare har hørt eller lest at man blir det..

Lenke til kommentar
Derfor: Er det noen som nylig har gått på nett med modda xbox og blitt banna? Ikke bare har hørt eller lest at man blir det..

Har ikke prøvd dette selv (vil jo ikke bli bannet), men er helt sikker på at dersom du prøver blir du bannet!

Dette har ingenting med om du har originalt spill eller ikke, men hvilken bios du bruker. Live sjekker at du har original bios, har du det ingen problem. Modifisert bios, og du blir utestengt! (dette fører jo også til at du må bruke originale spill, ingen backup kan spilles fra original bios).

Lenke til kommentar
Tingen er vel å ha 2 xbox'er. En som er modda til film og emulatorer, og en i original stand til xboxspill og ikke minst Live. Da slipper man hele problemstillingen, og Xbox'en er jo ikke akkurat så dyr om dagen.

Den skjønte jeg ikke helt.

Hva med å bare kjøpe en chip med av og på bryter da? Koster jo bare ca 200 kr.

XBOX Live --> Skru av chippen

Offline spilling --> Skru på chippen

Er ikke verre enn det! :)

Lenke til kommentar
Tingen er vel å ha 2 xbox'er. En som er modda til film og emulatorer, og en i original stand til xboxspill og ikke minst Live. Da slipper man hele problemstillingen, og Xbox'en er jo ikke akkurat så dyr om dagen.

Greit nok, men med 2 xbox'er slipper man hele problemstillingen. Og man slipper å passe på når man har besøk at folk ikke starter MS Dashboard'et når chip'en er påslått etc.

Lenke til kommentar

Greit nok, men med 2 xbox'er slipper man hele problemstillingen. Og man slipper å passe på når man har besøk at folk ikke starter MS Dashboard'et når chip'en er påslått etc.

Og hvis du ikke kjøper to Xbox-er, har du råd til omtrent 1700 tyggis!

Lenke til kommentar

:yes:

Xecuter chipper er utstyrt med en sterk blå lysdiode for å vise at chippen er skrudd på. Du må forresten logge på Live før noe skjer. Om du starter vanlig dashboard skjer ingenting.

Kan heller kjøpe den andre xbox'en hvis "uhellet" først skulle være ute... :)

Lenke til kommentar

:yes:

Xecuter chipper er utstyrt med en sterk blå lysdiode for å vise at chippen er skrudd på. Du må forresten logge på Live før noe skjer. Om du starter vanlig dashboard skjer ingenting.

Kan heller kjøpe den andre xbox'en hvis "uhellet" først skulle være ute... :)

Du sier noe her. Altså, for å forklare det til de litt uvitende :

Når (hvis) du blir banna fra LIVE så er det HD keyen din som blir banna. Ja, harddisk-key. Da hjelper det lite å kjøpe nytt LIVE-kit, men det du må da er å be en kompis som bruker boxen lovlig om å bytte HD eller være smart og kjøpe en ny. Like greit å ha to så slipper du "stress" (noen synes det er, jeg derimot synes det er ok med swictch on/off).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...