Max_Drunk Skrevet 10. februar 2015 Del Skrevet 10. februar 2015 (endret) Hallo. Jeg heter Trond, er 37 år gammel og søker etter et parti. Vel. Jeg er en med meninger som egentlig ikke passe noe parti. Jeg elsker kapitalisme men har en ting for kommunismen også. Jeg elsker at folk lykkes men hater at "arbeiderne" blir trakket på, som i de fleste tilfeller for at de rike skal lykkes så må arbeiderne lide. Så jeg er på søken etter et parti som passer meg. Men elsker velferdsnorge, men ser på feks Cuba med sine veldig bra ordninger. Finnes det et parti for en som meg? Et parti som fyller alle mine behov? Kan jo fortelle litt mer om meg selv. Hater religion, muslimer som kristne osv, religion burde vert fjernet fra verden for lenge siden. Mener at verden hadde sett bedre ut uten religion og penger. Men hadde det ikke vert for utvikling i vesten så hadde verden sett ennå verre ut. "Vesten må dele med den øvrige verden" får jeg stadig høre. Men hadde den rike verden delt alt med den "fattige" verden så hadde jo økonomien gått til grunne. Å gi bort penger skaper ikke rikdom i verden. Så nå må dere hjelpe meg. Finnes det et parti som KANSKJE følger noen av de verdiene jeg bryr meg om? Vet at det er mange stemmefiskere som finkjemmer Diskusjon. Men gi meg ei god reklame og jeg skal vurdere. Endret 10. februar 2015 av AngryPork Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 10. februar 2015 Del Skrevet 10. februar 2015 (endret) Er det noe med Fremskrittspartiet du finner uspiselig? Det høres ut som du trenger et parti på høyresiden i det minste. Endret 10. februar 2015 av ærligøs Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7WVSGN Skrevet 10. februar 2015 Del Skrevet 10. februar 2015 Start ditt eget parti da vel Lenke til kommentar
Ziff Skrevet 10. februar 2015 Del Skrevet 10. februar 2015 Gratulerer. Du er for moden og reflektert til å unngå å gå i fellen med å bli overbegeistret for et parti og støtte blindt alt de står for. Fortsett sånn. PS: Du kan fremdeles jobbe med politikk hvis det er det du skulle ønske, bare vær klar for alle kompromissene du må inngå med din egen samvittighet og vær realistisk. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 11. februar 2015 Del Skrevet 11. februar 2015 Hallo. Jeg heter Trond, er 37 år gammel og søker etter et parti. Vel. Jeg er en med meninger som egentlig ikke passe noe parti. Jeg elsker kapitalisme men har en ting for kommunismen også. Jeg elsker at folk lykkes men hater at "arbeiderne" blir trakket på, som i de fleste tilfeller for at de rike skal lykkes så må arbeiderne lide. Så jeg er på søken etter et parti som passer meg. Men elsker velferdsnorge, men ser på feks Cuba med sine veldig bra ordninger. Finnes det et parti for en som meg? Et parti som fyller alle mine behov? Du høres jo ut som en sosialdemokrat eller en Sv tilhenger Lenke til kommentar
Turtledove Skrevet 11. februar 2015 Del Skrevet 11. februar 2015 Jeg tror ikke man vil finne et parti som matcher 100%. Du vil aldri være helt enig i alle saker de kjemper og meninger de står for. Derfor tror jeg man må finne et parti som matcher dine grunnverdier best mulig. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534 Skrevet 12. februar 2015 Del Skrevet 12. februar 2015 AngryPork, du høres for meg litt ut som en sosialdemokrat som er skeptisk til innvandring og religion. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 12. februar 2015 Del Skrevet 12. februar 2015 Slik er det vell med de aller fleste? Det er vanskelig å finne et parti, fordi det er så og så umulig å være helt enig med ett parti. Alle partier har negative og positive sider. Man må bare velge det partiet som har mest positivt ved seg. Er man 100% enig med et parti, så vil jeg si det er et faresignal. Da følger man en ideologi, og ingen ideologi er feilfri. 1 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 12. februar 2015 Del Skrevet 12. februar 2015 Man må bare velge det partiet som har mest positivt ved seg. Nei, det må man ikke, majoriteten tar vel følgene av at de diverse partiene ikke representerer deres meninger og stemmer ikke på noen av dem. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 12. februar 2015 Del Skrevet 12. februar 2015 Man KAN velge det partiet som har mest positivt ved seg. Fornøyd? 2 Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 12. februar 2015 Del Skrevet 12. februar 2015 Man burde alltid stemme blankt kontra og ikke stemme i det hele tatt for demokratiets beste. Enig med trådstarter i det meste her og er like forvirra selv, detter vel ned på AP til slutt selv om det er ett hav (ihvertfall en stor innsjø) av ting jeg ikke kan si meg enig i med dem også. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534 Skrevet 12. februar 2015 Del Skrevet 12. februar 2015 Til alle som ikke vet hva de skal stemme: husk at det finnes også parti som ligger under sperregrensen. Man MÅ ikke stemme på et av Stortingspartiene. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 12. februar 2015 Del Skrevet 12. februar 2015 Partiene under sperregrensen har ikke sugerør inn i Statskassen eller gratis reklame i massemedia, så de fleste aner ikke at de eksisterer. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 12. februar 2015 Del Skrevet 12. februar 2015 (endret) De kan få det om de er flinke nok. Endret 12. februar 2015 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 12. februar 2015 Del Skrevet 12. februar 2015 Joda, om de etterfølger FrP, som om jeg ikke husker feil var imot både sperregrenser og skjevfordelingen av skattepenger til store partier .... inntil de selv ble store Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 12. februar 2015 Del Skrevet 12. februar 2015 (endret) Carl Ivar Hagen var en mester i markedsføring. Han hadde nærmest klippekort i NrK som han selv kalte ArK og dermed kunne han ta FrP til rundt 30 % oppslutning i partiets glansdager. Det var NrK og Hagens evner i markedsføring som bidro til FrPs vekst. I dag er FrPs leder og deres ministre lavmælte og unngår debatt. Kun Per Sandberg er seg selv. Endret 12. februar 2015 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 12. februar 2015 Del Skrevet 12. februar 2015 Jupp, de har blitt det de selv kritiserte i sin tid, profesjonelle politikere og byråkrater. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 12. februar 2015 Del Skrevet 12. februar 2015 Jeg stemte på et parti under sperregrensen ved sist valg, men følte at jeg rett og slett sløste bort stemmen min. Neste gang blir det AP. 1 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 12. februar 2015 Del Skrevet 12. februar 2015 Blir det ikke å sløse bort stemmen din uansett om du ikke stemmer på de partiene som vinner? På den annen side, om man vil unngå å sløse bort stemmen sin kan det hele lett bli en deltagelse i en gjettelek om hvem som vil vinne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå