Gå til innhold

Utrykningspoliti

Anbefalte innlegg

Hei. Er litt interessert i å bli utrykningspoliti. Bare lurer på om noen jobber som det her, kjenner noen Som gjør det eller bare kan fortelle litt om det? Hvor mange prosent ca. Er man ute og kjører, og hvor mange prosent er man på kontor å skriver rapporter, div.papirarbeid osv. Er det sånn at man kjører også får man ett oppdrag også må man rett inn på kontor å skrive etterpå eller tar man kontordelen dagen etter eller noe sånt? Noen Som bare kan fortelle litt generelt om UP? Takker på forhånd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så langt det er praktisk mulig så blir papirarbeidet gjort umiddelbart etterpå. Dette for å unngå at ein gløymer detaljer eller blander sammen fleire nesten like saker.

Etter som eg forstår så bruker UP forholdsvis lite tid på papirarbeid då det meste av saker som dei er borti er trafikksaker der ein har ferdige maler og omtrent kun trenger å fylle ut navn og nummer på den som får forenkla forelegg, pålegg eller liknande. Mykje av dette kan nok gjerast i "felt" frå bilen.

Ellers så starter mange i UP arbeidsdagen frå sin eigen bolig (har UP-bilen i oppkjørselen) og er mykje ute å kjøyrer i det distriktet som dei har fått ansvar for.

UP kan bistå det lokale politiet når dei får melding om forskjellige hendelsar, men mesteparten av arbeidet går i å holde politikontroll langs vegen og det arbeidet som dette medfører i form av utskriving av forenkla forelegg eller anmeldelser.

Lenke til kommentar

Nå vet jeg det. Tror jeg holder meg til vekterskolen, jeg

Vekterkursene er for det meste teori. Det er mye praksis som vekter, men husk at det skal skrives rapport på omtrent alt du gjør. Ofte hver minste ting. Som mobilvekter er det ikke usannsynlig at mellom 1-2 timer hver natt går til skriftlig rapportering/dokumentering av avvik.

I tillegg kan man bli pålagt å måtte lage forslag til ny instruks for ny kunde.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nå vet jeg det. Tror jeg holder meg til vekterskolen, jeg

Ser det blir nevnt over også, men som vekter har du også relativt mye papirarbeid. Litt avhengig av hvor og for hvem du jobber må du rapportere mer eller mindre alt du foretar deg. Har skrevet min andel rapporter som vekter for å si det sånn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...