Gå til innhold

Komfortable, trådløse on-ear med god lyd?


Anbefalte innlegg

Jeg ønsker å gå til anskaffelse av nye hodetelefoner da jeg har begynt å irritere meg over nåværende ørepropper, og har foreløpig snublet over Sennheiser MM400-X og MM450-X, og ser etter både erfaringer med disse og andre anbefalinger. Mine kriterier er som følger:

 

Budsjett: Vil helst bruke noe i området 500-1500, men kan være villig til å strekke meg oppover mot 2000 for de riktige hodetelefonene.

Størrelse: Jeg er ganske lei av at ørepropper blir ukomfortable inne i øret i lengden, og vil helst ha noe utenpå øret. Vil helst ikke ha noe alt for stort, så tenker meg on-ear, men det er viktig at de ikke presser for mye på øret.

Type: Det er viktig at hodetelefonene isolerer godt begge veier – både isolasjon av støy utenfra, og lite lydlekkasje. Jeg vil også helst ha trådløse hodetelefoner, men gjerne med mulighet for å koble i kabel.

Bruksområde: Hovedbruksområdene vil være musikk og podcasts fra mobilen (Android), men de vil også til tider bli brukt til til både musikk og film fra laptop.

Tilleggsinfo: Jeg hører på mye forskjellige musikk, fra death metal til drum and bass og dubstep til pop, så det er viktig for meg at hodetelefonene kan gjengi et naturlig lydbilde i et bredt spekter. Jeg er glad i bass, men vil ikke ha for mye av det der det ikke hører hjemme.

I dag har jeg Razer Hammerhead ørepropper, og er stort sett fornøyd med lyden, men de blir ubehagelige i øret etter en stund. Jeg har som sagt foreløpig sett på Sennheiser MM400-X og MM450-X. Førstnevnte er ca på budsjettet, mens sistnevnte koster litt mer. Nå vet jeg ikke hvor godt 400-X isolerer lyd, men kan strekke meg et par hundrelapper ekstra for aktiv støyreduksjon om det er verdt det. Har derimot lest at støyreduksjonen i 450-X ikke er så fryktelig bra, og lurer på om noen har erfaring med dem, eller vet om gode alternativer i samme prisklasse.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har kjøpt et Exibel BMHX40 på Clas Ohlson, som jeg er ganske fornøyd med. De sitter godt på øret selv om de er firkantete, og gir god lyd. Ikke kjempebra, bedre-enn-alt-annet-bra, men god. De har blitt favoritthodetelefonene mine, og de fyller de fleste av kravene dine.

Siden de er on-ear og ikke over-ear er det begrenset hva man får til av lydisolasjon, men jeg synes det fungerer bra. Jeg vet ikke hvor mye lydlekkasje det er ut, riktignok.

Headsettet er i utgangspunktet trådløst over Bluetooth, men kan brukes med kabel, type 2.5mm mini-jack, ikke usb, som var et viktig krav for meg.

Til 399,- var de et røverkjøp for meg, hvert fall, men jeg fikk kanskje inntrykk av at du har enda litt høyere krav til kvalitet enn det jeg har :)

Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt et Exibel BMHX40 på Clas Ohlson, som jeg er ganske fornøyd med. De sitter godt på øret selv om de er firkantete, og gir god lyd. Ikke kjempebra, bedre-enn-alt-annet-bra, men god. De har blitt favoritthodetelefonene mine, og de fyller de fleste av kravene dine.

 

Siden de er on-ear og ikke over-ear er det begrenset hva man får til av lydisolasjon, men jeg synes det fungerer bra. Jeg vet ikke hvor mye lydlekkasje det er ut, riktignok.

 

Headsettet er i utgangspunktet trådløst over Bluetooth, men kan brukes med kabel, type 2.5mm mini-jack, ikke usb, som var et viktig krav for meg.

 

Til 399,- var de et røverkjøp for meg, hvert fall, men jeg fikk kanskje inntrykk av at du har enda litt høyere krav til kvalitet enn det jeg har :)

Mistenker at lydkvaliteten i Exibel-settene er ganske mange hakk lavere enn Sennheiser og lignende, men det kan jo være verdt å teste dem om jeg kan få prøvd dem i butikk.

Lenke til kommentar

Jeg har nå sett på noen flere hodetelefoner, og lurer på om det er noen som har prøvd en eller flere av disse og hvilke erfaringer de har med dem. De jeg har sett på til nå er:

 

Sennheiser MM400-x (1590,- hos Komplett) og MM450-x (1795,- hos Komplett)

AKG K 490 NC (1790,- hos Elkjøp)

Jabra Revo Wireless (1299,- hos Komplett)

Sennheiser MM100 (990,- hos netonnet)

Endret av AudunXetrov
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...