Gå til innhold

Hva er det disse mennene driver med? Noe krim? [Foto]


FlotteHester

Anbefalte innlegg

 

Kan det være noen som undersøker mobildekning i et område? Enten en teleoperatør/partner av dette eller en test i form av et magasin eller noe?

 

Ser ikke helt hvordan dette sammenfaller med tyveri. Om vi snakker sletting av IMEI-nummer og den slags så er vel ikke dette måten å gjøre det på? :hmm:

 

Og du sletter vel heller ikke det ute, på åpen gate? :p

 

Det var ett av momentene jeg la til grunn når jeg tenkte at dette ikke var sammenfallende med tyveri :wee:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

Kan det være noen som undersøker mobildekning i et område? Enten en teleoperatør/partner av dette eller en test i form av et magasin eller noe?

 

Ser ikke helt hvordan dette sammenfaller med tyveri. Om vi snakker sletting av IMEI-nummer og den slags så er vel ikke dette måten å gjøre det på? :hmm:

Tror ikke det. Dekningstester blir gjerne utført fra bil, og med antennene litt opp dra bakken, en meter eller så.

 

@TS: har du arrangert dette bildet?

Lenke til kommentar

 

Kan det være noen som undersøker mobildekning i et område? Enten en teleoperatør/partner av dette eller en test i form av et magasin eller noe?

 

Ser ikke helt hvordan dette sammenfaller med tyveri. Om vi snakker sletting av IMEI-nummer og den slags så er vel ikke dette måten å gjøre det på? :hmm:

Tror ikke det. Dekningstester blir gjerne utført fra bil, og med antennene litt opp dra bakken, en meter eller så.

 

@TS: har du arrangert dette bildet?

 

 

 

Jeg har ikke arrangert bildet.

 

I ettertid angrer jeg litt på at jeg ikke dristet meg til å ta bildet enda nærmere de blåe boksene. Rart at ingen klarer å gjenkjenne de.

Lenke til kommentar

Kanskje stjålet de og lader de opp. Eller bare lader de opp. Ser ut som noe bærbart ladesystem. De hvite som ligger under blant annet Samsungen til venstre kan være trådløs ladesystem fra Samsung, eller bare en ladebank de lader opp med de(n) blå boksen(e). Kanskje de lader telefonene til folk og tar betalt.

Lenke til kommentar

Som jeg skrev på forrige side, men som kanskje ble ikke ble lest da jeg fletet 2 tråder, de lyser orange i hjørnet, noe som tyder på at de blir ladet. Ettersom det kun er 2 ledninger tviler jeg på at det er så mye annet enn lading man kan få til.

Ladere på smarttelefoner er jo USB-ledninger, så at de lyser tyder ikke bare på at de blir ladet?
Lenke til kommentar

Det ser ut som de måler noe elektrisk. Den hvite "telefonen" ser ut som den har solcelle. Det er ingen magisk boks som åpner telefonen igjenn (hardware) . Det er kun softwear per dags dato som kan hacke telefoner og åpne dem igjenn. Det hadde vært fint med en hacke boks helt klart men det blir et softwear installert på en pc i såfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...