FlotteHester Skrevet 10. februar 2015 Del Skrevet 10. februar 2015 (endret) Jeg gikk bortover gata i dag og så to personer som sto og så veldig mistenkelige ut. På bakken lå det en del elektronisk utstyr, bl.a. fem mobiltelefoner som var delvis koblet sammen til diverse elektronisk utstyr. Jeg knipset et bilde av greiene, men det ble dessverre ikke så tydelig at jeg kan lese teksten på utstyret. Er det noen som vet hva dette er og hva disse karene driver med? De hadde ikke arbeidsklær eller noen form for logo på seg. Først tenkte jeg at de skulle selge stjålne telefoner, men det stemmer helt sikkert ikke. Endret 10. februar 2015 av aklla 2 Lenke til kommentar
FlotteHester Skrevet 10. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2015 Kan noen som kan PS prøve å replisere de blå boksene så vi kan gjøre bildesøk på de i google? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 10. februar 2015 Del Skrevet 10. februar 2015 Minner om en Tornado USF, men aner ikke hvilken modell, ettersom den har mulighet for flere mobiler... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 10. februar 2015 Del Skrevet 10. februar 2015 Gå bort og spør dem, da vel. Lenke til kommentar
FlotteHester Skrevet 10. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2015 Tom Bäcker: du ser kanskje at det er lyse dagen på bildet, eller? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 10. februar 2015 Del Skrevet 10. februar 2015 Tom Bäcker: du ser kanskje at det er lyse dagen på bildet, eller? Ja... Hva så? Lenke til kommentar
FlotteHester Skrevet 10. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2015 Da skjønner du kanskje at jeg ikke er der lenger, og antagelig ikke de to personene heller? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 10. februar 2015 Del Skrevet 10. februar 2015 Mobiltyver tar skrittet lengre og tar i bruk eget bærbart alarmsystem på sine utstillinger. 2 Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 10. februar 2015 Del Skrevet 10. februar 2015 Skremmer deg tydelig vis. Lenke til kommentar
FlotteHester Skrevet 10. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2015 Skremmer deg tydelig vis. Ja, det skremmer meg faktisk litt når ukjente mennesker står med ukjent telekommunikasjonsutstyr og oppfører seg merkelig. Men mest av alt er jeg nysgjerrig på hva dette er for noe Lenke til kommentar
FlotteHester Skrevet 10. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2015 Mobiltyver tar skrittet lengre og tar i bruk eget bærbart alarmsystem på sine utstillinger. Hehe! Tyver er også redd for tyver regner jeg med! Tilleggsopplysning: det så også litt ut som om den hvite "matten" utstyret ligger på er koblet til noe i den ene ryggsekken via noe som ser ut som en vanlig litt tykk strømledning, men dette er litt usikkert da jeg ikke fikk studert det så nøye da jeg var der. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 10. februar 2015 Del Skrevet 10. februar 2015 Matten ser veldig, veldig ut som ett helt vanlig håndkle. Se på mønsteret og hjørnet på matten, standard hånkle. Ledningen går nok til de blå boksene... Lenke til kommentar
FlotteHester Skrevet 10. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2015 Jeg synes det ser ut som to "matter", hvorav det går en hvit leding ut av den ene på venstre side. Det kan godt hende at det hvite bare er noe søppel på bakken og at det er håndklær. Uansett, de blå boksene er veldig interessante. Jeg har bildesøkt *mye* i google og ikke funnet noe som ligner. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 10. februar 2015 Del Skrevet 10. februar 2015 Går forbi i morgen og spør de Lenke til kommentar
FlotteHester Skrevet 10. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2015 Går forbi i morgen og spør de Noen timer senere var de borte. Tviler på om de er der i morgen men skal sjekke. Vet ikke om jeg går bort til de men... Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 10. februar 2015 Del Skrevet 10. februar 2015 Det beste hadde vel vært å spør de, siden de faktisk har mekka dette ihop, fremfor å legge det her og spørre oss Lenke til kommentar
aklla Skrevet 10. februar 2015 Del Skrevet 10. februar 2015 Kan det rett og slett være en avansert lader? Ser det lyser orange i hjørnet på mobilen og at det kun er 2 ledninger som går ut fra boksen til mobilene. På mobilen min lyser det også orange når jeg lader. Det finnes ett strømslukende mobilspill som man må spille på farten(ingress), der er å ha nok strøm alltid en utfordring, jeg har gjerne med 2-3 ekstra nødstrømbatterier når jeg spiller i Oslo, ellers går jeg batteritom. Kan ha vært noen sånne spillere... 1 Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 10. februar 2015 Del Skrevet 10. februar 2015 Skremmer deg tydelig vis.Ja, det skremmer meg faktisk litt når ukjente mennesker står med ukjent telekommunikasjonsutstyr og oppfører seg merkelig. Men mest av alt er jeg nysgjerrig på hva dette er for noe Aliens man! ALIENS!!! 1 Lenke til kommentar
Tom&Jerry Skrevet 10. februar 2015 Del Skrevet 10. februar 2015 Kan det være noen som undersøker mobildekning i et område? Enten en teleoperatør/partner av dette eller en test i form av et magasin eller noe? Ser ikke helt hvordan dette sammenfaller med tyveri. Om vi snakker sletting av IMEI-nummer og den slags så er vel ikke dette måten å gjøre det på? Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 10. februar 2015 Del Skrevet 10. februar 2015 Kan det være noen som undersøker mobildekning i et område? Enten en teleoperatør/partner av dette eller en test i form av et magasin eller noe? Ser ikke helt hvordan dette sammenfaller med tyveri. Om vi snakker sletting av IMEI-nummer og den slags så er vel ikke dette måten å gjøre det på? Og du sletter vel heller ikke det ute, på åpen gate? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå