Gå til innhold

Cities: Skylines-tråden


Anbefalte innlegg

Syns løsningen med å koble ut/inngående motorvei med byen er fryktelig klønete. Er jo umulig å få til noe som ser bra ut, og som er effektivt.

Hadde ikke vært noe morro om det hadde vært lett?

 

Jeg har begynt på nytt en god del ganger mye pga dette, fordi jeg har for dårlige løsninger. Ønsker du gode traffikkløsninger er det bare å få tips fra Youtube videoer. Personlig synes jeg det er mest morro å prøve ut ting på egenhånd i første omgang.

Endret av MrL
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som har fått hydro plant til å fungere? Det ender alltid opp med oversvømmelse eller null effekt :S

 

attachicon.gifupraktisk.png

Står det energi output når du plasserer den?

Tittet på det istad,er ikke alle plasseringer som gir strøm

 

Såjoda, hadde 30k innbyggere så bestemte jeg for å endre på veiene, er nå oppe i 25k, etter å ha falt ned til 15k ;D

Men er det bare jeg som har problemer med vei verktøyet, da det gir meg feil verktøy uansett hvem av de tre jeg trykker på ?

Har også ekstremt mange branner og dødsfall ;(

Lenke til kommentar

Det første jeg gjorde var å hoppe inn i asset editoren og legge inn bygningen jeg lagde i helga. Popper opp i low density commercial soner. Gøy å se sine egne ting i spillet.

030e560d4c.jpg

 

 

Når du plasserer kraftverk, om det er en demning eller vindkraft, så vil du se en antatt effekt du får ut av å plassere kraftverket her eller der. Sjekk dette før du klikker for å godkjenne byggingen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det vet jeg jammen ikke. Men man kan, via content manager, aktivere og deaktivere bygninger man har lastet ned eller lagd ser det ut til. Om det dekker pågående game eller kun nye game gjenstår å prøve.

Endret av OlaHaldor
Lenke til kommentar

Kan man endre aktive mods etter man har startet en save? Tenker da på bygninger osv.

Skal ikke si det sikkert, da jeg ikke har lastet spillet ned engang. Tar det over natten. Men av erfaring er det som regel en svært dårlig idé å kødde med mods etter at man har startet spillet. Mods endrer rett og slett for mye, så savegames kan bli føkket opp. Eksempel: Du installerer en mod for å få den katedralen litt lengre oppe i tråden i byen din, og du bygger den midt i byen. Deretter fjerner du modden. Hva skjer med katedralen nå? Det vil nok være en stor sjanse for at spillet ikke klarer å finne alle filene den trenger, så du får ikke lastet inn spillet lengre. Det kan fungere likevel, men jeg ville ikke tatt sjansen.

Lenke til kommentar

Når du plasserer kraftverk, om det er en demning eller vindkraft, så vil du se en antatt effekt du får ut av å plassere kraftverket her eller der. Sjekk dette før du klikker for å godkjenne byggingen.

 

Jada, jeg skulle ha hatt ca 100 i kraft på det bildet jeg la med over her. Alt som skjedde var at det ikke rant noe vann igjennom og byen ble oversvømt.... jaja, litt bugs til å starte med kan man leve med.

Lenke til kommentar

Jeg sliter noe vanvittig med bygninger som er forlatt, spesielt industri. Det er demand for det, men får hele tiden beskjed om at det ikke er nok arbeidere. Syns det eneste jeg gjør er å fjerne en fire-fem bygninger hvert andre minutt.

 

Og hvordan er det med tildelte jobber i dette spiller. Kan en sim som bor i en ende, jobbe i den andre? Jeg skjønner ikke hva jeg gjør galt. Byen går så det suer da, men er rimelig kjedelig å sitte på bulldozeren hele tiden.

 

I tillegg lurer jeg på hvordan jeg kan sone farming industry. Uansett hva jeg gjør, så vil ikke den funksjonen funke...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg sliter også med masse bygninger uten folk som bor eller jobber..

 

Du må ha fertile land, vises som gule områder i infoview.

 

Videre må du lage et distrikt. I tillegg må du tilegne farming industry i distriktet. Det gjør du ved å trykke på traktor-ikonet under distrikt-verktøyet, og så trykker du på distriktet der du vil det skal være farming.

Endret av OlaHaldor
Lenke til kommentar

Du må ha fertile land, vises som gule områder i infoview.

 

Videre må du lage et distrikt. I tillegg må du tilegne farming industry i distriktet. Det gjør du ved å trykke på traktor-ikonet under distrikt-verktøyet, og så trykker du på distriktet der du vil det skal være farming.

Så man lager et vanlig distrikt først, også gjør man det om til farming?

 

--

 

Kom på en ting til; Antallet branner. HALLO. Brannsjefen burde vært sparket for lengst. Jeg har faktisk en stasjon per 1000 innbygger, men likevel klarer de ikke å ha orden på det...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg sliter noe vanvittig med bygninger som er forlatt, spesielt industri. Det er demand for det, men får hele tiden beskjed om at det ikke er nok arbeidere. Syns det eneste jeg gjør er å fjerne en fire-fem bygninger hvert andre minutt.

 

Og hvordan er det med tildelte jobber i dette spiller. Kan en sim som bor i en ende, jobbe i den andre? Jeg skjønner ikke hva jeg gjør galt. Byen går så det suer da, men er rimelig kjedelig å sitte på bulldozeren hele tiden.

 

I tillegg lurer jeg på hvordan jeg kan sone farming industry. Uansett hva jeg gjør, så vil ikke den funksjonen funke...

 

Når bygninger blir forlatt, spesielt på industiområder så er det bare å la de stå. De blir tatt i bruk igjen etter ett par uker. Ellers la jeg merke til at bygninger raskt går opp i level, og da krever de arbeidere med utdanning. Jo høyere level bygningene har, jo høyere utdanning krever arbeiderne.

 

Mange tomme bygninger og likevel høy demand tyder på at det ikke er nok utdannede arbeidere. Så sørg for å ha nok skoler og universitet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...