Patrick123 Skrevet 18. april 2016 Del Skrevet 18. april 2016 Etter litt "aggressiv ekspansjon" gikk hele trafikksystemet mitt til h***** fordi samtlige biler skal bruke samme fil uansett om de skal rett fram eller til høyre. Selv om spillet fungerer veldig, veldig bra blir jeg noen ganger skuffet over at trafikksystemet har enkelte slike problemer, spesielt når det er så viktig. 1 Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 18. april 2016 Del Skrevet 18. april 2016 Helt enig... skjønner at det er noe som ikke er lett å omprogrammere, men det burde ha vært en prioritet. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 18. april 2016 Del Skrevet 18. april 2016 Det er en av de få problemene jeg har med Cities også. Jeg sa det når spillet ble sluppet, at her må de inn og finjustere trafikken. Hva får vi istedet? Vintermaps, og natt/dag cycle... Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 18. april 2016 Del Skrevet 18. april 2016 Etter litt "aggressiv ekspansjon" gikk hele trafikksystemet mitt til h***** fordi samtlige biler skal bruke samme fil uansett om de skal rett fram eller til høyre. Selv om spillet fungerer veldig, veldig bra blir jeg noen ganger skuffet over at trafikksystemet har enkelte slike problemer, spesielt når det er så viktig. Velkommen etter med den erfaringen. Altså, det er mulig å få det til å gli, men det er litt kjipt at det begrenser mulighetene for fungerende trafikkløsninger såpass. Vil en få det til, må en huske på at det er ganske rigide regler for feltvalg. I prinsippet: Har du en seksfelts vei, bør du helst ha destinasjoner slik at de fordeler seg noenlunde likt til høyre, til venstre og rett fram. Eventuelt at biler skrelles av til sidene, mens flyten opprettholdes rett fram. Ellers får du problemer når ett eller to av feltene har nådd smertegrensa, og resten står ubrukt. Ett tips er å dele opp trafikken i to eller tre retninger på vei ut fra motorveien, gjerne i flere omganger, og slik distribuere bilene utover de tilkoblede bydelene. Gjør du dette som en hovedregel i områder med mye trafikk, skal det ganske mye til for at det blir helt kork. Dette er en legitim problemstilling i trafikkplanlegging, men det dominerer spillet såpass at det drar opplevelsen ned for fryktelig mange spillere. Når det er sagt: Alle veier og alle løsninger har sine grenser. Hvis du sprengbygger uten å ta hensyn til økningen i trafikk, og hvor trafikken kommer til å legge seg, så tetter det seg fort. Cities Skylines blir til syvende og sist nærmest en trafikkplanleggingssimulator, og det er det ikke alle som setter like stor pris på. Jeg anbefaler likevel en mod som lar deg fikle med pilene. Hovedproblemet er oftest at du får felter der de kan både kjøre rett fram og svinge. (Bilene foretrekker det feltet som gir dem flest valgmuligheter, der det ellers er ett fett.) På steder med mye trafikk: Ha minst to felter der det skal svinges slik at trafikken som skal rett fram, får flyte fritt. Har du to felter med sving til høyre, hvor det innerste feltet også har pil rett fram, så får du problemer med dem som skal f.eks. til høyre og så til venstre. De velger nemlig det innerste feltet av de to, og vil potensielt blokkere biler som skal rett fram. Det er det jeg personlig hater mest: at biler som skal svinge, blander seg med dem som skal rett fram. Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 19. april 2016 Del Skrevet 19. april 2016 (endret) Finnes det en mod for pilene? Sweet! Jeg må få en vei fra tømmerindustrisektoren og rett ut til jernbanen (nå passer den gjennom littegranne av byen) så blir det nok litt bedre. Dersom jeg i tillegg kan få bilene inn i rett fil med en mod, så tror jeg at jeg langt på vei har fikset de verste problemene mine. Jeg må nok gjøre noen endringer med veisystemet, men det virker som om det største problemet er at alle skal inn i samme fil. Som sagt, spillet i seg selv er kjempebra og jeg koser meg skikkelig uten mods, men jeg ser at det er visse ting som hadde vært helt umulig uten dem. Veityper, lyskryss, osv. hadde gjort det litt vanskelig, tenker jeg. Takk gud for utviklere som også benytter seg av "modding communities". Edit: When all else fails: de-zone and re-do. Soviet-style. Endret 19. april 2016 av Patrick123 Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 19. april 2016 Del Skrevet 19. april 2016 Finnes det en mod for pilene? Sweet! Traffic++ V2, men jeg har i det siste spilt uten Traffic Manager (for tiden: President Edition) og vet ikke hvordan de fungerer sammen. Jeg burde vel ta en sjekk og se hvor godt de spiller på lag, men savnet etter TM har så langt ikke vært stort nok. Blir nok lettere hvis/når de får samlet mer i én mod (Transit Addon Mod lover mye). Traffic++ V2: -[in progress 50%] Merging with Traffic Manager: President Edition Traffic Manager: Partially compatible with: * Traffic++ V2 (some functionality of TM:PE is disabled) Det er så mange fete mods at jeg blir helt matt. Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 20. april 2016 Del Skrevet 20. april 2016 (endret) Er det kun jeg som synes at ting som tømmerindustri produserer helt vanvittig mange lastebiler? Jeg har en rundkjøring i inngangen til området som går rett til godsterminalen (tog). Den er ca. 10 "enheter", men det er aldri mindre enn 6-7 lastebiler i den til enhver tid. PS: Det har ikke blitt sagt så ofte i det siste, men dette er et vakkert spill! Jeg har ikke prøvd førstepersonmodden, men jeg gikk så langt ned jeg kunne på en åskam, og så utover boligstrøket, og det så direkte vakkert ut med de små bolighusene i forgrunnen, høyhusene fra "downtown" i bakgrunnen, og noen vindmøller langt der borte. Endret 20. april 2016 av Patrick123 Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 20. april 2016 Del Skrevet 20. april 2016 To andre ting som hjelper er å bruke enten flere sett med enkle (og trege) veier, eller bruke de store veiene som har egne bussfelt, da bruker de hvertfall to av de tre feltene. Jeg bruker også traffic light toggle mod, for å disable dem i enkelte områder, så det flyter bedre. Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 20. april 2016 Del Skrevet 20. april 2016 (endret) Også bygger jeg veldig mange tuneller. Bygger som regel et nettverk under jorden med raske veier (som foretrekkes) slik at det bærer mesteparten av trafikken. Endret 20. april 2016 av misanthrope Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 21. april 2016 Del Skrevet 21. april 2016 Etter flere timer med total nedsabling av alt jeg bygde tidligere nord for elven, har jeg endelig fått et fungerende system (som også ser pent ut)! Det er en del trafikk i noen områder, ser jeg, men det vil nok bedre seg etterhvert som jeg får et fungerende metro- og bussystem (måtte rive det gamle). Nå må jeg bare huske å ta det rolig, og sone litt etter litt, og se hvordan veiene takler det. Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 25. april 2016 Del Skrevet 25. april 2016 Kan noen tipse meg om en mod (dersom det finnes) hvor man kan endre pilene på veien? Jeg har et system som fungerer veldig bra, bortsett fra at samtlige biler velger samme fil. Fem filer, tre rett fram, en til høyre og en med høyre og rett fram. Igjen, hva skjer? Joda, hele trafikken skal gjennom den ene filen. Dette er slike ting jeg plent nekter å gjøre noe med. Veisystemet fungerer, men jeg tok ikke høyde for tidvis håpløs AI, og det kommer jeg heller ikke til å gjøre. Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 25. april 2016 Del Skrevet 25. april 2016 Kan noen tipse meg om en mod (dersom det finnes) hvor man kan endre pilene på veien? Traffic++ V2 som jeg nevnte tidligere. Merk at trafikken ikke følger pilene 100 % hvis det blir for tett mellom feltskifter og inn-/avkjøringer. Dvs. at det er andre regler som trumfer pilene under visse omstendigheter. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 22. august 2016 Del Skrevet 22. august 2016 Cities Skylines tok seg virkelig godt ut i denne videoen jeg har fått mekka sammen. Lenke til kommentar
Formula90 Skrevet 3. september 2016 Del Skrevet 3. september 2016 Hei. Begynte å spille Skylines igår. Er en Plinge lyd som irriterer meg, noen som veit hva det er? Plinger ca 3 ganger i sekunde veldig ofte Lenke til kommentar
Nerowulf Skrevet 3. september 2016 Del Skrevet 3. september 2016 Er det den "twitter-meldingen" som er midt øverst på skjermen? Den fuglen? Er forresten 75 % avslag på Cities Skyline nå, på Steam. http://store.steampowered.com/app/255710/? Lenke til kommentar
snowik Skrevet 3. september 2016 Del Skrevet 3. september 2016 Har en Toshiba Satelitte L50-B2FN (tror jeg den het...) nå, med AMD A8 som prossesor (eneste av informasjonen jeg husker). Tror dere den kan kjøre Cities:Skylines på ganske grei grafikkkvalitet? Kjenner at 50kr gjør meg veldig gira, så tror jeg kjører på for fremtidig bruk uansett. Lenke til kommentar
Formula90 Skrevet 3. september 2016 Del Skrevet 3. september 2016 Er det den "twitter-meldingen" som er midt øverst på skjermen? Den fuglen? Er forresten 75 % avslag på Cities Skyline nå, på Steam. http://store.steampowered.com/app/255710/? Ikke twitter meldinga men den plinger å av å til. åjaa, 75% rabatt nå jaaa... : p Lenke til kommentar
Formula90 Skrevet 3. september 2016 Del Skrevet 3. september 2016 blir det skyskrapere av byggene etterhvert? har 50000 innbyggere men bare små blokker enda Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 3. september 2016 Del Skrevet 3. september 2016 Ja, men da må forholdene ligge til rette for det. Parker, veier, kollektivtilbud, etc. må være godt nok før de blir større. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå