Imsvale Skrevet 12. april 2016 Del Skrevet 12. april 2016 Husket du å lage rundkjøringene énveiskjørt? Jepp, men bilene ble liksom "stuck" i rundkjøringen :/ Rundkjøringer blir trøbbel så lenge du ikke har riktig vikeplikt (kan settes med mods). Hvis de blir stående fast i rundkjøringen, kan det jo være at de hele tiden viker for trafikk som skal inn? Sånn skal det jo ikke være iht. norske regler om rundkjøringer. Var det problemet ditt, eller var det rett og slett for mye trafikk, evt. flaskehalser lenger framme? Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 12. april 2016 Del Skrevet 12. april 2016 Jeg er ikke sikker, men det virker som om bilene noen ganger har en tendens til å vike for trafikk fra høyre i rundkjøringen når du lager en selv. Jeg har ikke testet det med de ferdiglagde rundkjøringene. Lenke til kommentar
Celsiuss Skrevet 13. april 2016 Del Skrevet 13. april 2016 Husket du å lage rundkjøringene énveiskjørt? Jepp, men bilene ble liksom "stuck" i rundkjøringen :/ Rundkjøringer blir trøbbel så lenge du ikke har riktig vikeplikt (kan settes med mods). Hvis de blir stående fast i rundkjøringen, kan det jo være at de hele tiden viker for trafikk som skal inn? Sånn skal det jo ikke være iht. norske regler om rundkjøringer. Var det problemet ditt, eller var det rett og slett for mye trafikk, evt. flaskehalser lenger framme? Det, det var slik som du sa. Bilene inne i rundkøringen haddee vikeplikt for de som skulle inn, da stoppet all trafikk opp i rundkjøreingen. Lenke til kommentar
sjeve Skrevet 13. april 2016 Del Skrevet 13. april 2016 Noen som av og til sliter med hjernedøde feltskift? La oss si en strekning med motorvei, og litt før avkjørsel til høgre, så vil de fra midtre og vestre felt skifte felt med 90 graders vinkel. Her kjører de ikke over rolig og greit, her skal bilen på tvers, stoppe opp, hindre hele verdens trafikk, skifte felt, og kjøre videre. Dette lager faktisk større problemer enn dårlige kryss, rundkjøringer og mye annet. Det er faktisk helt utrolig av og til. Lenke til kommentar
OlaHaldor Skrevet 13. april 2016 Forfatter Del Skrevet 13. april 2016 Det du beskriver der har jeg alltid hatt utfordringer med. Det dreper spillegleden. Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 13. april 2016 Del Skrevet 13. april 2016 (endret) Noen som av og til sliter med hjernedøde feltskift? La oss si en strekning med motorvei, og litt før avkjørsel til høgre, så vil de fra midtre og vestre felt skifte felt med 90 graders vinkel. Her kjører de ikke over rolig og greit, her skal bilen på tvers, stoppe opp, hindre hele verdens trafikk, skifte felt, og kjøre videre. Dette lager faktisk større problemer enn dårlige kryss, rundkjøringer og mye annet. Det er faktisk helt utrolig av og til. Treffer på slikt tull innimellom, ja, men det er relativt sjelden. Det skal vel ikke skje så lenge du har tilstrekkelig avstand mellom inn- og utkjøringene, men jeg skal ikke si det sikkert. Det som irriterer meg mest er at alle sammen absolutt skal skifte felt i nøyaktig samme punkt. Det er toppen av urealisme for meg, enten de tar to felt på rappen eller bare ett. Endret 13. april 2016 av Imsvale Lenke til kommentar
sjeve Skrevet 13. april 2016 Del Skrevet 13. april 2016 Jeg har sett etter mulige moder som kan "fikse" dette usedvanlig irriterende problemet, men har ikke funnet noen mirakelkur. Tror det ligger dypt i genene til dette spillet. Noen steder der trafikken går helt bananas har jeg ordet mye med traffic ++ eller hva den nå heter, der jeg begrenser hvilke type kjøretøy som får lov å kjøre i visse felt. Dette er tidkrevende, egentlig utrolig kjedelig, og får meg ofte til å lure på hvorfor jeg gidder å spille det i det hele tatt, så jeg vil ikke anbefale den løsningen Det beste er vel å lage overdrevet mye vei, over og under bakken. Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 13. april 2016 Del Skrevet 13. april 2016 Det irriterer meg at trafikken ser ut til å velge den raskeste veien uansett hva. Det virker som om alle grep jeg tar innebærer å flytte korken fra ett kryss til et annet. Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 15. april 2016 Del Skrevet 15. april 2016 Okei, spørsmål: hva tenker dere om denne layouten? Den røde streken er motorveien du starter med, den tykke svarte streken er en 4-feltsvei og de tynne er 2-feltsveier. Motorveien er opphøyet, og det er avkjørsler til rundkjøringen (og kanskje en fra avkjørselen og til de horisontale veiene). Om dette ser mulig ut, hva tenker dere hadde vært den beste layouten med soner? Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 15. april 2016 Del Skrevet 15. april 2016 Det der bør funke. Gjør ofte det samme selv. Bare sørg for å bruke motorvei til rundkjøringene. Jeg syns det flyter bedre enn vanlig vei. Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 15. april 2016 Del Skrevet 15. april 2016 Du tenker som avkjørsel? Eller at motorveien går på bakkeplan til rundkjøringene? Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 15. april 2016 Del Skrevet 15. april 2016 (endret) Nei, at selve rundkjøringen bruker motorvei-seksjonene, istedenfor to eller tre-felts vanlig vei. Da slipper man også at det lurer seg inn fotgjengerfelt osv i rundkjøringen, i tillegg til at fartsgrensen er høyere, så det føles ihvertfall ut til at det blir mindre kø. Endret 15. april 2016 av MartinF Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 15. april 2016 Del Skrevet 15. april 2016 (endret) Ah, interessant, skal teste det ut. Jeg vurderer også muligens å bruke en 6-feltsvei i stedetfor 4-felt for å flytte trafikken mellom "firkantene". Kanskje burde jeg ha en 6-feltsvei som går parallellt med motorveien. Altså, at de innerste vegene på bildet over ikke blir 2-felt. Eventuelt så er jo det noe jeg kan legge opp til i framtiden når trafikken øker. Jeg må jobbe litt med soningen, tror jeg. Jeg ser for meg handel langs 4-feltsveiene, med boligstrøk innenfor de sektorene. Industri bruker jeg som oftest å fokusere tidlig på enten høyre- eller venstreside for innkjørselen fra motorveien. Her blir det fra den første rundkjøringen. Endret 15. april 2016 av Patrick123 Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 15. april 2016 Del Skrevet 15. april 2016 Jeg bruker motorvei til rundkjøringer også. Fungerer veldig bra. Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 16. april 2016 Del Skrevet 16. april 2016 Men hva er fordelene? Jeg bruker en mod for å fjerne lysreguleringen uansett. Er det noe ved motorveien som gjør at ting fungere bedre, og som er "skjult" i spillet? Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 16. april 2016 Del Skrevet 16. april 2016 Men hva er fordelene? Jeg bruker en mod for å fjerne lysreguleringen uansett. Er det noe ved motorveien som gjør at ting fungere bedre, og som er "skjult" i spillet? Nei, ikke noe annet enn det som er nevnt allerede. Er ikke det nok? Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 16. april 2016 Del Skrevet 16. april 2016 Joda, men da orker jeg ikke siden jeg kan fjerne lysreguleringen selv. Og kan opplyse at systemet mitt fungerer temmelig bra,i hvertfall bedre enn andre ting jeg har prøvd. Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 16. april 2016 Del Skrevet 16. april 2016 Joda, men da orker jeg ikke siden jeg kan fjerne lysreguleringen selv. Og kan opplyse at systemet mitt fungerer temmelig bra,i hvertfall bedre enn andre ting jeg har prøvd. Lyskryss i forbindelse med rundkjøringer vitner om at du ikke bruker enveiskjørt vei i rundkjøringen, slik du selvsagt bør. Ellers er mye av poenget borte. Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 16. april 2016 Del Skrevet 16. april 2016 Jo, de er enveiskjørt, men de kommer avhengig av hvilken vei jeg bruker. Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 16. april 2016 Del Skrevet 16. april 2016 (endret) Jo, de er enveiskjørt, men de kommer avhengig av hvilken vei jeg bruker. Hm, jaså. Hvilken kombinasjon er det som fremdeles gir lyskryss? Edit: Ah, ser det nå. Motorvei eller rampe inn til rundkjøring av 6-felts, gir lysregulering. Er sannelig ikke sikker på reglene for dette. Det ser ut til å følge antall felt på den ene veien kontra den andre. Med motorvei i rundkjøringa får du ikke lyskryss med mindre du kobler til en enveiskjørt vei med flere enn 3 felter. Dvs. en toveis 6-felts inn til rundkjøring av motorvei gir ikke lyskryss. Helt rart. Prøver ulike kombinasjoner nå (inkl. veier fra Network Extensions Mod) og blir overhodet ikke klok på logikken bak. Endret 16. april 2016 av Imsvale Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå