Schreiber Skrevet 27. februar 2015 Del Skrevet 27. februar 2015 Som forventet, i grunn. At de ikke offisielt støtter deg gjør meg ingenting. Det er nok av moddere og mod-brukere som kommer til å teste det grundig. Uansett tror jeg nok ni ruter er mer enn stort nok for meg. Et bedre spørsmål er vel om det er noe vits å kjøpe eller ikke kjøpe deluxe versionen? Jeg kjøpte den fordi den bare koster kr 270, og jeg ønsker å støtte spill som dette. Men samtidig er vel alt vi får noen nye bygninger som kan moddes inn gratis uansett, så hva er vitsen? Discuss. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 27. februar 2015 Del Skrevet 27. februar 2015 Det er vel bare å la være å utvide byen? Uansett må man nok drive smart byplanlegging. Det holder ikke å slenge opp noen hus et sted, og en del butikker femti mil unna. Hvem gidder kjøre så langt for en pakke melk? Om de så må dra femti mil tilbake til byen og så femti mil til for å komme på jobb i fabrikken vil de nok klage. Større byer gir nok også andre problemer, som forurensning, kriminalitet, brannfare og så videre og så videre. Jeg er ikke akkurat bekymret. Klarer du å bygge en by som dekker alle de ni rutene vil du ikke akkurat kjede deg. Har man muligheten til å ta den enkle veien ut gjør man som regel det (og da unngår man jo utfordringen) Store byer gir på andre utfordringer, men i Sim City var det byspesialiseringer som ble den morsomste utfordringen med spillet for min del(kombinert med bysimuleringen). Min største bekymring for Skylines er at de ikke har nok av utfordringer hele veien. Lenke til kommentar
Christiαno Skrevet 27. februar 2015 Del Skrevet 27. februar 2015 Min største bekymring for Skylines er at de ikke har nok av utfordringer hele veien. Om det viser seg at spillet i seg selv ikke er vanskelig nok, så vil det garantert komme difficulty mods som gir deg muligheten til å øke vanskelighetsgraden på forskjellige områder. Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 27. februar 2015 Del Skrevet 27. februar 2015 Det er så utrolig mange ting som lett kan moddes etter ønske og smak, så det desidert viktigste er at kjerneopplevelsen er på plass. En del andre ting som krever mer arbeid er også mindre viktig, som teksturer og 3D-modeller og variasjonen blant dem. Slikt blir det helt sikkert laget lassevis av senere, både offisielt og uoffisielt, så igjen er det lav prioritet ved lansering. Jeg både håper og har inntrykk av at utviklerne vet dette, og fokuserer på det viktigste. Jeg bryr meg midt i ryggen om hvor rikt og variert spillet er i starten, så lenge vi får et godt fundament som folk kan bygge videre på. Jeg vil kunne ta opp dette spillet om to år, om fem år, og si wow! når jeg ser hvor mye nytt og fantastisk uoffisielt innhold som er kommet. Med SimCity 4 var det ikke det offisielle spillet som ble det folk elsket, men det offisielle spillet som basis for å kunne ta opplevelsen i den retning man måtte ønske! Og med mangel på alternativer spiller vel folk SimCity 4 ennå den dag i dag. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 27. februar 2015 Del Skrevet 27. februar 2015 Min største bekymring for Skylines er at de ikke har nok av utfordringer hele veien. Ser den, men jeg vil tro det ikke er helt lett å lage og drive en millionby. Det er alltid noe som skjer, og alltid folk som trenger hjelp til ett eller annet. En trafikk-kork her, litt for høy kriminalitet der, en brann, noen som er litt for langt unna sykehus, noen som sliter med å få jobb, noen jobber som sliter med å få nok ansatte, osv. I teorien kan man nok sitte i mange timer og drive en by som "bare" dekker tre eller fire ruter, så å drive alle ni kan bli hektisk. Kan man for øvrig bygge direkte inn i neste rute, eller vil det bli et skille mellom hver rute? Lenke til kommentar
Iceman22 Skrevet 2. mars 2015 Del Skrevet 2. mars 2015 (endret) Fra facebook sida cities skyline We let a few modders give our tools some mileage prior to launch. Here's Maastricht City Hall by xave! Endret 2. mars 2015 av Iceman22 Lenke til kommentar
Woltox Skrevet 5. mars 2015 Del Skrevet 5. mars 2015 Kan skjønne at noen får spillet tidligere for å promotere det, men syntes det er ille når div youtubere har hatt det i 2 uker føre release. Har til dels klart å holde meg unna for å spare på stemningen men jaja. Trur uansett det kommer til å bli bra Lenke til kommentar
Iceman22 Skrevet 5. mars 2015 Del Skrevet 5. mars 2015 (endret) Mange som streamer på twitch tv som har tilgang til pre-release exclusive versjonen, mye å se der http://www.twitch.tv/directory/game/Cities:%20Skylines Endret 5. mars 2015 av Iceman22 Lenke til kommentar
Espp Skrevet 6. mars 2015 Del Skrevet 6. mars 2015 (endret) Nå kjenner jeg at jeg gleder meg. Kjerringa stikker til Oslo en ukes tid, så der er bare meg, bikkja og Cities: Skyline neste uke! Har vært litt dårlig å lest meg opp, men er det noen form for multiplayer i spillet? Endret 6. mars 2015 av Espp Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 6. mars 2015 Del Skrevet 6. mars 2015 Nå kjenner jeg at jeg gleder meg. Kjerringa stikker til Oslo en ukes tid, så der er bare meg, bikkja og Cities: Skyline neste uke! Har vært litt dårlig å lest meg opp, men er det noen form for multiplayer i spillet? Nei. Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 6. mars 2015 Del Skrevet 6. mars 2015 Det er ikke multiplayer nei. Gleder meg... har gjenopplivet Simcity 2013, dog med litt mods (enveiskjørte gater bl.a.), men går fort lei - funker ikke optimalt. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 6. mars 2015 Del Skrevet 6. mars 2015 Kan skjønne at noen får spillet tidligere for å promotere det, men syntes det er ille når div youtubere har hatt det i 2 uker føre release. Har til dels klart å holde meg unna for å spare på stemningen men jaja. Trur uansett det kommer til å bli bra Jeg kan nok ikke si meg helt enig. Tvert imot er det en bra måte å få reklame for spillet på og de youtuberne som får en tidlig versjon har nok som regel gjort seg fortjent til det. Ingen blir store youtube-kjendiser over natten. Det kreves veldig mye arbeid i lengre tid for å i det hele tatt bli oppdaget, og selv da skal det en del til for å få nok av tilhengere til å kunne kalles B-kjendis. At de får noe igjen for strevet synes jeg er helt greit. Lenke til kommentar
Nerowulf Skrevet 6. mars 2015 Del Skrevet 6. mars 2015 Samt da er man litt sikkrere på at det ikke er betalte reviews. Disse youtuberne gir som regel et litt mer ekte inntrykk av spillet enn hva et spill-nettsted gjør. (Men Youtuberne kan også være betalt) Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 6. mars 2015 Del Skrevet 6. mars 2015 Noen er nok helt sikkert betalt eller sponset på en eller annen måte, men de spiller jo tross alt spillet live (de på twitch i alle fall ), så man får jo et utrolig mye bedre inntrykk av spillet av dette, enn mange andre spill der mest mulig skal hemmeligholdes fram til release. Jeg hadde i grunnen bestemt meg for å ikke pre-ordre, men vente å se på gameplay og reviews etter release, men ombestemte meg etter å ha kikket på gameplay-videoer i timesvis... Så klart forventer jeg at det har bugs og problemer, det er tross alt et lite studio - men jeg tipper at det som dukker opp av problemer uansett ikke ville blitt dekket i den innledende runden med reviews, som gjerne ikke går langt nok i dybden uansett. Sammenligner man med Simcity, og om man ser bort fra selve "always-online" og alle de serverproblemene Simcity hadde, så tok det mange uker før folk begynte å avsløre de større problemene og feilene i glassbox-motoren, og enda lengre tid før man fikk det endelige svaret på om man ville få større kart. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 7. mars 2015 Del Skrevet 7. mars 2015 Oppdaget dette spillet på Youtube i går å det ser nå hvertfall lovende ut. Jeg synes kanskje grafikken i spillet kunne trengt en liten finpuss, Jeg syntes ikke at det så veldig forskjellig ut enn Sim City 4 som begynner å dra litt på årene. Håper det kommer en grafikk mod ganske kjapt så man får tynet gaming maskinen litt. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 7. mars 2015 Del Skrevet 7. mars 2015 Jeg vet en del youtubere som f.eks Angry Joe får betalt for å teste spill, men det er ikke det samme som anmeldelser. Tvert imot betaler han ganske mye selv for å lage anmeldelser (kostymer osv.) Noen ganger må de også kjøpe spillene selv. Lenke til kommentar
OlaHaldor Skrevet 7. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2015 Lagde en bygning til konkurransen Paradox har gående. Basert på en Byggmakker filial. 4 Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 7. mars 2015 Del Skrevet 7. mars 2015 Tøft. Men bare for moro skyld, gidder du lage en norsk versjon med et Byggmaker-skilt vi kan bruke som mod? Gjerne lag mange norske butikker osv, hvis du gidder. Hadde jo vært morsomt å lage en stor, norsk by, med norsk flagg og greier. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå