Imsvale Skrevet 24. januar 2016 Del Skrevet 24. januar 2016 Ser poenget ditt og til dels enig, men du kverulere kun nå siden du forstår poenget til oss begge. De små "utvidelsene" Paradox gir ut burde vært gratis eller samlet sammen i en større pakke for så å bli solgt. Nå er der forskjell på alle oss, men etter å ha spilt meg litt lei av spillet etter lansering var ikke endringene i After dark i nærheten av nok til å få meg tilbake igjen. Jeg spilte 4-5 timer og la fra meg spillet igjen. Utvidelsene de kommer med er for små! Hadde de samlet sammen 2-3 av disse og lansert en skikkelig Utvidelsespakke ville iallfall jeg fått en ny giv til å spille spillet igjen. Uavhengig av pris!! Mer innhold i det de lanserer. Mer innhold, mer dybde! Må gjerne mene at det er for små endringer for ofte eller noe slikt, helt legitim kritikk det. Men da er det greit å skille dette fra en evaluering som tar prisen i betraktning («verdt pengene» osv.). Nå var det nettopp pris og penger som ble nevnt igjen og igjen, og da er det vanskelig å se at det handler om noe helt annet enn prisen. @Apox: Jeg spør nå igjen: Hva er det de melker for om ikke for mer penger? Hvordan handler det ikke om pris kontra innhold? Forklar gjerne, så får vi oppklart dette her. Lenke til kommentar
1Dr.E Skrevet 25. januar 2016 Del Skrevet 25. januar 2016 Noen som har forsøkt seg med mod for å forme terrenget under selve bybyggingen? Skal gjenskape Tønsberg, og forsøker å lage kartet så likt virkeligheten som mulig. Men jeg innser at etterhvert som jeg begynner på en ny 1/25 vil det sikkert være ting som skulle vært korrigert i forhold til utgangspunktet med importert heightmap med manuell håndspåleggelse. Har f.eks. lyst til å få til næringsområdet på nedsiden av Slottsfjellet, med tunnelen til nedre bydel, rundkjøringene og overgangen over tunnellinnløpene til østre bydel, slik at det blir ordentlig gjenkjennelig. Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 25. januar 2016 Del Skrevet 25. januar 2016 Noen som har forsøkt seg med mod for å forme terrenget under selve bybyggingen? Terraform Tool hvis den fortsatt funker som den skal. Lenke til kommentar
EnGud Skrevet 25. januar 2016 Del Skrevet 25. januar 2016 (endret) Noen som vet når DLC-en er planlagt å komme ut? Endret 25. januar 2016 av EnGud Lenke til kommentar
funchenstein Skrevet 25. januar 2016 Del Skrevet 25. januar 2016 (endret) Noen som har forsøkt seg med mod for å forme terrenget under selve bybyggingen? Skal gjenskape Tønsberg, og forsøker å lage kartet så likt virkeligheten som mulig. Men jeg innser at etterhvert som jeg begynner på en ny 1/25 vil det sikkert være ting som skulle vært korrigert i forhold til utgangspunktet med importert heightmap med manuell håndspåleggelse. Har f.eks. lyst til å få til næringsområdet på nedsiden av Slottsfjellet, med tunnelen til nedre bydel, rundkjøringene og overgangen over tunnellinnløpene til østre bydel, slik at det blir ordentlig gjenkjennelig. http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=502750307 Fungerer knirkefritt. Samme funksjoner som du finner i map-editoren. Med denne kan du også "brushe" ressurser der du vil! Endret 25. januar 2016 av funchenstein 1 Lenke til kommentar
1Dr.E Skrevet 25. januar 2016 Del Skrevet 25. januar 2016 Herlig!Da kan jeg brushe ut jordbruksområder mellom veinettet etterhvert Fant ut at det blir lettest å legge ut hovedveiene først, og bruke dette som siktelinjer for resterende veier, soner, skoler, skog, kystlinje (som sikkert må fikses underveis), bakker osv. Lenke til kommentar
Unlimited LTD Skrevet 25. januar 2016 Del Skrevet 25. januar 2016 Herlig! Da kan jeg brushe ut jordbruksområder mellom veinettet etterhvert Fant ut at det blir lettest å legge ut hovedveiene først, og bruke dette som siktelinjer for resterende veier, soner, skoler, skog, kystlinje (som sikkert må fikses underveis), bakker osv. Husk å ta progress-pics da. Hadde vært gøy å sett hjembyen min i Skylines. Lenke til kommentar
1Dr.E Skrevet 25. januar 2016 Del Skrevet 25. januar 2016 Skal forsøke å få til det Blir en liten utfordring i starten da.Det blir naturlig å starte ved Jarlsberg, da Semslinna ut mot E-18 blir min Highway connection i starten. Så den første lille befolkningen blir Vear, med handel på Jarlsberg. Deretter må jeg enten bruke en mod for å åpne opp to ruter mot sentrum, eller bygge en provisorisk liten bygd ute på jordene for å unlocke det naturlig. Kommer jeg meg til sentrum skal det løse seg uansett, og herfra faner jeg ut til Eik Solvang, Heimdal, Kilen, Presterød, og videre til Olsrød, Tolvsrød, Ringshaug og Skallevold, og sørover mot Vallø og Husvik.Kartet vil omfatte Slagentangen i nord-øst, til spissen Vallø og de nærmeste øyene i sør-øst, Torgersøya og Ormøya.Husøy og Foynland kommer med sør for Jarlsø og Husvik, sammen med Nøtterøy nesten ned til Borgheim.Vest for Vestfjorden får jeg vel nesten med Melsomvik i sør tror jeg, og akkurat ikke Akersvannet i vest.Nord-vestre hjørnet av kartet får med Jarlsberg småflyplass. Lenke til kommentar
BALT3 Skrevet 25. januar 2016 Del Skrevet 25. januar 2016 https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=420094643&searchtext=Tønsberg+ Lenke til kommentar
1Dr.E Skrevet 25. januar 2016 Del Skrevet 25. januar 2016 Haha se der ja! Skal få sjekka ut etterpå, kanskje jeg sparer meg en haug med arbeid (og moro...) Lenke til kommentar
1Dr.E Skrevet 25. januar 2016 Del Skrevet 25. januar 2016 (endret) Hmm, tror jeg lager mitt eget Tønsberg-map Kysten var ikke jobbet noe særlig med i den andre over her, og består utelukkende av bratte klipper ned i sjøen med masse "skvalpeskjær". Her fra Husøysund sett fra sør-øst, innover mot Træla og med Jarlsø nede i høyre hjørne: Mitt foreløpige terreng i samme område: I tillegg er det trekt Highway tvers gjennom terrenget, over Frodeåsen for å kunne starte i midterste rute, sammen med togskinnene som også kommer fra en annen retning. Jeg må gjøre om så mye at jeg tror jeg rett og slett legger arbeid og moro i å forme utgangspunktet selv også Følgende utsnitt skal danne byen min: v0.1: Laget en kunstig innsjø utenfor byggeområdet vest for E-18 for å kunne ha vann som renner ned Aulielva og ut i byfjorden. Det blir veiforbindelse mot Aulerød (forlenget), Ås og Gulli. Endret 25. januar 2016 av 1Dr.E 4 Lenke til kommentar
Borbra Skrevet 27. januar 2016 Del Skrevet 27. januar 2016 Wow, not bad. Startet du fra bunnen eller hentet du ut deler av daten fra http://terrain.party/ og endre videre derfra? Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 28. januar 2016 Del Skrevet 28. januar 2016 (endret) De små "utvidelsene" Paradox gir ut burde vært gratis eller samlet sammen i en større pakke for så å bli solgt. Uenig der. Gratis kanskje, men nå er originalspillet såpass billig at det er greit at de tar litt for det. Men å samle det sammen i en pakke vil jeg ikke. Hva om man bare vil ha after dark, eller bare snø? Da må man betale for mer enn man vil ha. I tillegg blir produktet utsatt for å gjøre klar mer innhold, mens nå blir det gitt ut når det er klart. Enig i at de gjerne kunne lagt til litt mer dybde, men da blir det fort et annet spill, mulig de venter til cities 2. Tror det kommer mest kosmetiske forandringer til dette spillet. Endret 28. januar 2016 av Comma Chameleon Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 28. januar 2016 Del Skrevet 28. januar 2016 Cities: Skylines har gitt meg mye underholdning for pengene. Har kost meg mye. At det kommer DLC med jevne mellomrom ser jeg som positivt da det forlenger levetiden av spillet. Prisen kan selvfølgelig diskuteres, men jeg synes ikke de tar for mye. Lenke til kommentar
1Dr.E Skrevet 30. januar 2016 Del Skrevet 30. januar 2016 Wow, not bad. Startet du fra bunnen eller hentet du ut deler av daten fra http://terrain.party/ og endre videre derfra? Hentet herfra ja Tipper det er det han andre har gjort også, for kystlinja mi så nokså lik ut. Har forsøkt å glatte ut de skarpeste kantene, men har ikke klart å unngå å fjerne litt land samtidig. Må nok utvide dette etter behov igjen etterhvert som byggingen trer frem. Området på Kilen ligger som et myrområde, omtrent akkurat i havflata der Vellebekken renner ut. Slike ting er sikkert vanskelig for topo-kartene å få riktig. Lenke til kommentar
1Dr.E Skrevet 31. januar 2016 Del Skrevet 31. januar 2016 (endret) Noe av realismen (eller mangelen sådan) blir litt vel synlig når man bygger noe man kjenner til fra det virkelige liv. I Tønsberg finnes det én brannstasjon innenfor rutenettet jeg har valgt ut. I spillet trenger jeg visst 20-30 stykker. Lagde en innledningsvis, og bygg som bare er et par km unna havner utenfor den grønne rekkevidden og brenner ned... Endret 31. januar 2016 av 1Dr.E Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 31. januar 2016 Del Skrevet 31. januar 2016 Noe av realismen (eller mangelen sådan) blir litt vel synlig når man bygger noe man kjenner til fra det virkelige liv. I Tønsberg finnes det én brannstasjon innenfor rutenettet jeg har valgt ut. I spillet trenger jeg visst 20-30 stykker. Lagde en innledningsvis, og bygg som bare er et par km unna havner utenfor den grønne rekkevidden og brenner ned... Den grønne sirkelen viser hvem som blir lykkeligere av å ha en brannstasjon i nærheten. Selve brannbilene har ingen maksimal rekkevidde på papiret, men det vil jo være praktiske ting som kan hindre at de kommer fram i tide – inkludert ren avstand selvsagt, men spesielt dårlig flyt i trafikken. Dessverre, må man nesten si, det største problemet i CSL, som oftest overdøver andre problemer. Har du prøvd med røykvarslere? Lenke til kommentar
1Dr.E Skrevet 31. januar 2016 Del Skrevet 31. januar 2016 Har bare bygd bittelittegranne, så har foreløpig bare et lite antall beboere og et budsjett som er i knapt grønt. Hvor mange brannstasjoner tror man at man minimum trenger på hele kartet gitt maksa bevilgninger, policies og et godt organisert veinett? Veinett her suget IRL forøvrig, og kommer garantert til å bli forferdelig i spillet om ikke jeg gjør om på ting. Lenke til kommentar
walnuts Skrevet 18. februar 2016 Del Skrevet 18. februar 2016 Veinett her suget IRL forøvrig, og kommer garantert til å bli forferdelig i spillet om ikke jeg gjør om på ting. Det morsomste er jo etter man er ferdig med å bygge det som IRL, også fikse det :-) 1 Lenke til kommentar
Nerowulf Skrevet 18. februar 2016 Del Skrevet 18. februar 2016 Skal folk ha seg Snowfall? Hadde vel vært gøy å lage en liten alpe-by Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå