Imsvale Skrevet 29. mai 2015 Del Skrevet 29. mai 2015 Jojo. Men hvordan får man varene fra togstasjonen til butikken? Tror ikke du kommer utenom biler siste biten fram til døra, dessverre. Lenke til kommentar
gulpetter Skrevet 29. mai 2015 Del Skrevet 29. mai 2015 Då må du nok til med vegar... men det må ein nok uansett, sida varane ikkje sendast med metro eller buss, og folk kjem neppe til å bære varane heile vegen. Du kan jo lage til eit slags hub-system, mesterleg illustrert her? Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 29. mai 2015 Del Skrevet 29. mai 2015 Butikkene behøver jo ikke være tilkoblet resten av veisystemet, bare du har vei fra tog/båt (eventuelt separat veinettverk for import) til butikker. Kan ha gangvei og offentlig transport for øvrig mellom boliger og butikker. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 29. mai 2015 Del Skrevet 29. mai 2015 Jeg ser for meg at det kan bli mye lik og sykdom rundt omkring uten veier. Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 29. mai 2015 Del Skrevet 29. mai 2015 Jeg ser for meg at det kan bli mye lik og sykdom rundt omkring uten veier. Nødetatene får jo bruke bussveiene. Vet ikke om det gjelder likbilene, men du får bare ha noen krematorier på innsiden også da. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 29. mai 2015 Del Skrevet 29. mai 2015 Jeg ser for meg at det kan bli mye lik og sykdom rundt omkring uten veier. Nødetatene får jo bruke bussveiene. Vet ikke om det gjelder likbilene, men du får bare ha noen krematorier på innsiden også da. Ja, det er sant. Gjelder det søppel også? Sist jeg lagde en by uten veier var på Sim City tidlig på 90-tallet. Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 29. mai 2015 Del Skrevet 29. mai 2015 Ja, det er sant. Gjelder det søppel også? Vet ikke, antakelig samme som for likbiler, hva nå det måtte være. Men Traffic++ lar deg jo spesifisere hva som får lov til å kjøre på en gitt veistrekning, så du kan jo lage egne service-veier. Lenke til kommentar
Nerowulf Skrevet 29. mai 2015 Del Skrevet 29. mai 2015 Skal vi ha en grønn by må vi forvente at lik blir tatt i kjøkkenkværna. Eventuelt pakket inn i pose og dratt bort til nærmeste resirkuleringsanlegg. Som nevnt, service-biler kan kjøre på fortau og buss-veier (med Traffic++) Lenke til kommentar
Iceman22 Skrevet 29. mai 2015 Del Skrevet 29. mai 2015 (endret) Her er syyykk by med european theme, skjønner ikke at det er mulig å være så flink å bygge en by Endret 29. mai 2015 av Iceman22 1 Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 29. mai 2015 Del Skrevet 29. mai 2015 Ser en del mods for eye candy. Blir fint da. Pølsebilen burde kanskje roe ned litt. 1 Lenke til kommentar
gulpetter Skrevet 29. mai 2015 Del Skrevet 29. mai 2015 Det svenske flagget virka litt feilplassert. 2 Lenke til kommentar
Nerowulf Skrevet 29. mai 2015 Del Skrevet 29. mai 2015 En oppdatering på test nr 2 på å ha by for fotgjengere. (Biler er forbudt, bortsett fra service.) Bygde en liten grid for å simulere en bydel. Er ikke laget for å være pent eller noe. Inngangen til byen. Buss-stoppene ble overfylt. Fulgte en person, og han måtte se åtte busser plukke opp andre, før an skjønte at det var raskere å gå. Oversiktsbildet på hvordan trafikken går Til slutt, for å se om det har noe å si på trafikken. Første bildet er som testen tilsier. Andre bildet har jeg gjort om alle veier til vanlig veier. Ergo biler er tillatt. Lenke til kommentar
gulpetter Skrevet 29. mai 2015 Del Skrevet 29. mai 2015 Fulgte en person, og han måtte se åtte busser plukke opp andre, før an skjønte at det var raskere å gå. Eg ville vurdert å auke bussbudsjettet om eg var deg. Lenke til kommentar
funchenstein Skrevet 29. mai 2015 Del Skrevet 29. mai 2015 Hvor finner man disse bussveiene, egentlig? Lenke til kommentar
Nerowulf Skrevet 29. mai 2015 Del Skrevet 29. mai 2015 Fulgte en person, og han måtte se åtte busser plukke opp andre, før an skjønte at det var raskere å gå. Eg ville vurdert å auke bussbudsjettet om eg var deg. Gjorde det. Til maks. Hjalp litt. Løsningen er nok flere busser. Så burde ha laget enda flere bussruter. Satt opp en veldig enkel liten Metro, men det ble veldig lite brukt. Samme med tog. Hvor finner man disse bussveiene, egentlig? Er en mod som heter Traffic++ Lenke til kommentar
funchenstein Skrevet 29. mai 2015 Del Skrevet 29. mai 2015 Hvor finner man disse bussveiene, egentlig? Er en mod som heter Traffic++ Takker! Ser ut som noe jeg skulle hatt for lenge siden! Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 29. mai 2015 Del Skrevet 29. mai 2015 Takker! Ser ut som noe jeg skulle hatt for lenge siden! Sjekk også Traffic Manager. De to ble nylig fikset slik at man kan bruke dem sammen. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 29. mai 2015 Del Skrevet 29. mai 2015 Noen som har prøvd å lage Oslo, eller andre norske byer? Ikke akkurat storbyen dette her, men jeg lekte meg litt rundt og kom opp med bygda Fiskå på Sunnmørskysten! Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 29. mai 2015 Del Skrevet 29. mai 2015 Spillet er utrolig billedskjønt. Lenke til kommentar
Seal Skrevet 10. juni 2015 Del Skrevet 10. juni 2015 Her er syyykk by med european theme, skjønner ikke at det er mulig å være så flink å bygge en by Han har vel brukt en del mods her? Eller har jeg oversett noe veldig fundamentalt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå