Imsvale Skrevet 17. februar 2015 Del Skrevet 17. februar 2015 Det er flere av utviklerene selv som har snakket om at "det er ingen sak å åpne for 25 tiles med enkel modding". Det er godt å høre! Lenke til kommentar
OlaHaldor Skrevet 17. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2015 En fin FAQ ligger på Paradox-forumet. Lenke til kommentar
Zlinga Skrevet 22. februar 2015 Del Skrevet 22. februar 2015 Dette ser spennende ut. 200 kr var heller ingen dårlig pris hos Steam. Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 22. februar 2015 Del Skrevet 22. februar 2015 Er redd dette blir like livløst som Cities XL/XXL :-/ Man kan si hva man vil om Simcity, men dem klarer å skape en atmosfære av at man har en by som lever. I cities XL så er det helt dødt slik jeg opplever det. Mitt ønske at bare at dem klarer å lage et større Simcity. Mer enn det trenger jeg ikke og frem til den tid så spiller jeg heller gamle Simcity spill. Men skal selfølgelig følge med Cities Skyline da;) kanskje det faktisk har noe å fare med. Lenke til kommentar
stiaros Skrevet 23. februar 2015 Del Skrevet 23. februar 2015 Nå er jo dette også en by-simulasjon, i tillegg til at det er et bybyggerspill. Cities XXL er i all hovedsak det siste av de to, noe som for meg gjør det livløst og uten atmosfære. Jeg synes de forsøker å skape en skikkelig atmosfære i Cities skylines, bl.a med den fuglen som gir beskjeder, bydeler og ved å gi egne navn til alt mulig. Om de lykkes med å skape en personlig og "rollespillaktig" atmosfære, det gjenstår å se. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 25. februar 2015 Del Skrevet 25. februar 2015 Ser navnet tydeligvis er forvirrende. Cities XL og XXL er laget og utgitt av Monte Cristo, mens Cities: Skyline er laget av Colossal Order og gis ut av Paradox Interactive. Cities: Skyline har dermed ingenting med Cities XL å gjøre. Colossal er folkene bak Cities in Motion. Lenke til kommentar
OlaHaldor Skrevet 25. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2015 (endret) Dette er old news for de som følger mest med, men på grunn av navneforvirringen.. I dag får vi forøvrig vite mer om modding-verktøyene de har lagd. Endret 25. februar 2015 av OlaHaldor Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 25. februar 2015 Del Skrevet 25. februar 2015 (endret) Eg er forsiktig optimist. Spelet ser ut til å væra alt det SimCity 2013 ikkje var. Endret 25. februar 2015 av BlastyTrasty Lenke til kommentar
Nerowulf Skrevet 25. februar 2015 Del Skrevet 25. februar 2015 For min del har jeg ingen forventninger. Hadde selvfølgelig vært fint med en positiv overraskelse. Men blir nok ikke kjøp før etter tilbakemeldingene fra brukerne dukker opp. Lenke til kommentar
OlaHaldor Skrevet 25. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2015 En saftig side med snadder om modding. Inkludert egne scrips i C# for den som kan sånt. http://www.skylineswiki.com/Modding Lenke til kommentar
Iceman22 Skrevet 25. februar 2015 Del Skrevet 25. februar 2015 (endret) Bare å glede seg... North themeNorth theme represents the climate of northern countries such as those in Scandinavia. The sun has a bit colder feel to it accompanied with a toned down sky color, the grass is a bit darker as is the color of water. Pine and conifer trees make up the majority of flora but there are also a few broad-leaved trees and bushes to create variation.Below are a few images of a small industrial town in the north. Sunny themeSunny theme represents central and south European climate. The sun is brighter and a bit warmer in the sunny theme with blue skies, the grass is brighter green giving a more vibrant feel and the color of water is lighter blue. Broad-leaved trees such as alder and beech make up the majority of the flora. Oak trees are included in the sunny tree roster as well as are few bush types.Sunny metropolis divided by a river. Tropic themeTropic theme represents both the sunny California type climates as well as tropical island climates. The sun light is of warmer color and the sky color complements it nicely. The grass texture goes for a slightly different shade of green color compared to the sunny theme. The lush palm trees and bushes add to the grass color and create the iconic sunny beaches and tropical islands look.Last but not least, a city stretching from the highway to the sandy beaches, just like in California. Endret 25. februar 2015 av Iceman22 3 Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 25. februar 2015 Del Skrevet 25. februar 2015 Man kan ikke annet enn å glede seg Lenke til kommentar
eRextion Skrevet 25. februar 2015 Del Skrevet 25. februar 2015 (endret) De har/har hatt en AMA på Reddit ikveld. Mye interessant lesing! http://www.reddit.com/r/IAmA/comments/2x4mf9/we_are_colossal_order_the_team_behind_cities/ Endret 25. februar 2015 av eRextion Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 25. februar 2015 Del Skrevet 25. februar 2015 Dette spillet hadde jeg helt glemt. Flott å se denne tråden! Ble forhåndsbestilling av deluxe, så får man håpe at man ikke blir like skuffet som man ble av simcity Lenke til kommentar
oophus Skrevet 26. februar 2015 Del Skrevet 26. februar 2015 Eneste negative er jo at det kun skal være singleplayer syns jeg. Lenke til kommentar
Stigs_GTA_cousin Skrevet 26. februar 2015 Del Skrevet 26. februar 2015 132 NOK http://www.nuuvem.com.br/produto/2650-cities-skylines 25 tiles skal ikke være noen enkel modding (http://forum.paradoxplaza.com/forum/showthread.php?838329-Clarification-on-25-tile-modding&p=18934067#post18934067), men jeg synes det er mer enn stort nok med åtte ganger større enn Simcity 1 Lenke til kommentar
MrL Skrevet 26. februar 2015 Del Skrevet 26. februar 2015 Jeg er enig i at det er digg med større byer, men hele utfordringen med Sim City var jo nettopp at byene er så små - det er da man virkelig må bedrive smart byplanlegging, og feilplasseringer kan gi enorme økonomiske konsekvenser. Lenke til kommentar
Nerowulf Skrevet 26. februar 2015 Del Skrevet 26. februar 2015 Plassbegrensningene i SimCity var litt rare. Du kan bygge hva du vil innenfor den firkanten, men ingenting utenfor, selv om det er masse friareale der. (Bystørrelses-begrensning føles mer naturlig når det er en fjellvegg eller et hav som stopper deg.) Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 27. februar 2015 Del Skrevet 27. februar 2015 Eneste negative er jo at det kun skal være singleplayer syns jeg. Har ikke SimCity alltid vært single-player? Jeg har heller god, offline SP enn online MP. Jeg er enig i at det er digg med større byer, men hele utfordringen med Sim City var jo nettopp at byene er så små - det er da man virkelig må bedrive smart byplanlegging, og feilplasseringer kan gi enorme økonomiske konsekvenser. Det er vel bare å la være å utvide byen? Uansett må man nok drive smart byplanlegging. Det holder ikke å slenge opp noen hus et sted, og en del butikker femti mil unna. Hvem gidder kjøre så langt for en pakke melk? Om de så må dra femti mil tilbake til byen og så femti mil til for å komme på jobb i fabrikken vil de nok klage. Større byer gir nok også andre problemer, som forurensning, kriminalitet, brannfare og så videre og så videre. Jeg er ikke akkurat bekymret. Klarer du å bygge en by som dekker alle de ni rutene vil du ikke akkurat kjede deg. 1 Lenke til kommentar
OlaHaldor Skrevet 27. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2015 (endret) First of all we apologize for this unbelievable mess in communication and misleading information that you have received on the modding of the map size. Like we have stated in the Reddit AMA and here on the forums, the map size in Cities: Skylines is 9 tiles which we know you can run with the supported hardware. However after realizing the extent of this miscommunication and modders' expectations we sat down with the team and discussed the map size further this morning. As we are not comfortable in growing the map size due to multiple issues it will cause there is not and will not be any official support for opening all 25 tiles. But Cities: Skylines is all about modding and player control. Therefore we will hand an olive branch and open the code so that increasing the map size to a maximum of 25 tiles is possible through the modding API at launch. This is something the team wants to do against all reason so this is not official support. The modders who wish to increase the map size realize that they do it solely at their own risk and will not expect any support from Colossal Order with the multiple issues this may cause. We at Colossal Order will do no testing what so ever regarding the increased map size. On behalf of the Colossal dev team, Mariina Endret 27. februar 2015 av OlaHaldor 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå