Gå til innhold

Cities: Skylines-tråden


Anbefalte innlegg

 

Noen som syns det begynner å bli kjedelig? Jeg har bare \approx 25-30 timer og har allerede blitt nokså lei. 

 

Føler det samme. Men jeg er typen som blir fort lei. De som ikke blir så fort lei kan glede seg over alle de tusen moddene og kartene som har kommet/kommer i månedene fremover. Uansett så er jeg enig i at Cities: Skylines er absolutt verdt pengene. Har brukt 50 timer på spillet og er nok ikke ferdig helt ennå. I min nåværende by må jeg nesten nå 200k innbyggere først. Og så 300k sikkert :p

 

 

Tja, hvis man nispiller de første to ukene så er det fort å gå lei uansett hva det er. Dette er jo ikke et spill man typisk nispiller og så er man ferdig med det. Man spiller litt, og så tar man det fram kanskje noen måneder senere og ser hva som er annerledes, hvilke nye mods som er kommet (eller som er blitt bedre) osv.

 

Men når man går lei, er det gjerne av mangel på nye utfordringer. Har dere spilt hard mode? Enten den som kom med spillet, eller noen av dem som ligger ute på workshoppen.

 

Jeg sitter ikke og spiller det så voldsomt mye. Jeg småklunker litt innimellom andre spill, for jeg vet at dette er bare starten, og det er litt tynt med utfordringer, dybde og innhold per i dag. Men jeg har store forhåpninger til framtiden, og da spesielt mods. Dette sammen med at spillet ikke er fundamentalt begrenset til noe latterlig (kremt SimCity) gir det potensialet jeg iallfall var ute etter, men mye av dette ligger jo i fremtiden. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Noen som syns det begynner å bli kjedelig? Jeg har bare \approx 25-30 timer og har allerede blitt nokså lei. 

 

Føler det samme. Men jeg er typen som blir fort lei. De som ikke blir så fort lei kan glede seg over alle de tusen moddene og kartene som har kommet/kommer i månedene fremover. Uansett så er jeg enig i at Cities: Skylines er absolutt verdt pengene. Har brukt 50 timer på spillet og er nok ikke ferdig helt ennå. I min nåværende by må jeg nesten nå 200k innbyggere først. Og så 300k sikkert :p

 

 

Tja, hvis man nispiller de første to ukene så er det fort å gå lei uansett hva det er. Dette er jo ikke et spill man typisk nispiller og så er man ferdig med det. Man spiller litt, og så tar man det fram kanskje noen måneder senere og ser hva som er annerledes, hvilke nye mods som er kommet (eller som er blitt bedre) osv.

 

Men når man går lei, er det gjerne av mangel på nye utfordringer. Har dere spilt hard mode? Enten den som kom med spillet, eller noen av dem som ligger ute på workshoppen.

 

Jeg sitter ikke og spiller det så voldsomt mye. Jeg småklunker litt innimellom andre spill, for jeg vet at dette er bare starten, og det er litt tynt med utfordringer, dybde og innhold per i dag. Men jeg har store forhåpninger til framtiden, og da spesielt mods. Dette sammen med at spillet ikke er fundamentalt begrenset til noe latterlig (kremt SimCity) gir det potensialet jeg iallfall var ute etter, men mye av dette ligger jo i fremtiden. :)

 

 

 

Enig. 

 

Jeg spilte dritten utav det med vilje i grunn, da jeg måtte bli "ferdig" før en hektisk periode i studiene før påske(sånn som nå.....). Kan godt tenkes jeg spiller noen timer i ny og ne i løpet av året. Er fortsatt på min første by: den skal nå minst 500K. 

Lenke til kommentar

Akkurat det med utfordring gjorde SimCity bra, med spesialisering i å utvinne ressurser, prosessere og så selge. Dyrt, forurensende og veldig lønnsomt.

 

Ønsker de får på plass no sånt.

Helt enig. Det er mange sutreposer som klager på ting jeg mener er helt legitimt å klage over. Dette folk poengterer er nøyaktig det jeg frykta før spillet kom ut. Jeg synes spesialiseringen, langsiktige mål man måtte jobbe seg opp mot var veldig bra i SimCity. Det er greit nok at det er er relativt morro å få vei-utfordringer, og at man bruker 90% av tiden på å ødelegge og lage ny vei i hytt og gevær, men man blir uansett drit lei, siden det er så ekstremt repeterende. Jeg tror og håper det kommer eventuelle DLC'er som legge til dybde i spillet som strekker seg lenger enn "bytt ut lyskryss med rundkjøring - repetér"

Lenke til kommentar

Min stakkars bærbare vil ikke kjøre spillet særlig hurtig etter at jeg kom opp til over 250k innbyggere. Rundt 350k ble det hakket værre. Tror kanskje det blir noen uker uten sånn at det er mye nytt jeg kan kaste meg over!

Lenke til kommentar

Har ikke spilt så mye slike spill, verdt å prøve det alikavel? Spiller ikke så veldig mye singleplayer egentlig..

Jeg mener det er verd et forsøk. Spillet er rimelig til å bare noen uker gamle og veldig enkelt å komme inn i.

 

Vanskelighetsgraden er også ganske lett hvis du ikke laster ned modder som øker den. Enten så liker du det eller ikke, men absolutt verd et forsøk.

Lenke til kommentar

Ny patch:

 

 
1.0.7b - Patch Notes
  • Warning added when enabling a mod 
  • Save to cloud box now remain checked if the loading was performed from a cloud save 
  • Japanese garden for everyone 
  • Added command line parameter "-limitfps x" to set a target fps 
  • Mac/Linux: Fixed custom assets not loading due to an invalid PNG format. 
  • Mac: Removed menu bar & docks in fullscreen mode 
  • Asset Editor: the default size of assets created from templates now matches the template size if loading props 
  • Asset Editor: fixed a case where the default textures may get corrupted and require to restart the game 
  • Asset Editor: already placed props can now be moved around and rotated in place (respectively using the left and right mouse click) 
  • when no tools are selected 
  • Asset Editor: fixed cases where LODs may not rotate with the building in the import panel 
  • Steam workshop: Steam fixed the workshop not being showing when in offline mode in the latest Steam client release (24 Mar) 
  • Locale: added LOADING text 
  • Misc: fixed a case where command line arguments may conflict 
  • Misc: removed an invalid key binding option 
  • Misc: Added screenshot shortcuts to rebindable input (default is F12 for normal screenshot and shift+F12 for hi-res screenshot, also local screenshots now go to gameUserFolder/Screenshots) Steam screenshot feature is untouched and still the preferred method to take screenshots 
  • Misc: Info views panel added to the Escape chain so the last Escape press will close the info views now 
  • Misc: Save map does not show builtin and workshop maps any longer 
  • UI: Fixed arrows sprites not showing feedback when interacted with 
  • UI: Fixed color picker color not displaying in the right color space 
  • No more duplicate name error for identical names coming from different packages 
  • Paths can not be built inside elevated roads anymore 
  • Elevated roads can now be upgraded or changed direction if one-ways 
  • .ccs files displayed in red can now be selected in the load panel when trying to recover a failed save (when a save fails and attempt to 
  • preserve itself generating a .ccs file) 
  • french localization improved 
  • general audio improvements (should help address the sound stuttering issue with some sound cards)

 

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar

 

Har ikke spilt så mye slike spill, verdt å prøve det alikavel? Spiller ikke så veldig mye singleplayer egentlig..

Jeg mener det er verd et forsøk. Spillet er rimelig til å bare noen uker gamle og veldig enkelt å komme inn i.

 

Vanskelighetsgraden er også ganske lett hvis du ikke laster ned modder som øker den. Enten så liker du det eller ikke, men absolutt verd et forsøk.

 

 

Vanskelighetsgraden kan man jo i stor grad styre helt selv, og det er ganske kult. 

 

Man kan spre ting over en stor distanse og dermed gjør ting veldig enkelt. Man kan bygge tett og møte på massive trafikale problemer, akkurat som i virkeligheten. Man kan gå grønt og kun bygge miljøvennlig, eller man kan gå hardt inn for en katastrofal bruk av olje. osv...

 

Utfordringen blir akkurat så stor som man selv lager den :) 

Lenke til kommentar

har noen store bygninger, f.eks en med ca 25 etasje, men der bor kun 25 stk. da er den full. har en bygning på 20 etasje der jobber det 15 stk....   byen min er jo stor nok til å romme ivertfall 500 000 innbyggere, men bor bare 30 000 stk.... lite trafikk problem, ingen vold, masse parker osv. går det an å få en by til 1 mill innbyggere? 

Lenke til kommentar

har noen store bygninger, f.eks en med ca 25 etasje, men der bor kun 25 stk. da er den full. har en bygning på 20 etasje der jobber det 15 stk....   byen min er jo stor nok til å romme ivertfall 500 000 innbyggere, men bor bare 30 000 stk.... lite trafikk problem, ingen vold, masse parker osv. går det an å få en by til 1 mill innbyggere? 

 

Blir nok ganske utfordrende, ja, fordi innbyggertallet er på en måte i miniatyr.

Lenke til kommentar

litt rart når det jobber 5 stk i en donut eller gas station, mens i en skyskraper jobber kun 22 stk.... der er nå plass sikkert til 100 stk som kan jobbe der...

samme så bor der 4 stk i en low hus mens i ei høyblokk på 20 etasjer bor det kun 20 stk.... å trafikken ser ut som der er godt over 100 000 stk, men der er kun knappe 30 000 som bor i byen

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...