Imsvale Skrevet 24. mars 2015 Del Skrevet 24. mars 2015 Noen som syns det begynner å bli kjedelig? Jeg har bare \approx 25-30 timer og har allerede blitt nokså lei. Føler det samme. Men jeg er typen som blir fort lei. De som ikke blir så fort lei kan glede seg over alle de tusen moddene og kartene som har kommet/kommer i månedene fremover. Uansett så er jeg enig i at Cities: Skylines er absolutt verdt pengene. Har brukt 50 timer på spillet og er nok ikke ferdig helt ennå. I min nåværende by må jeg nesten nå 200k innbyggere først. Og så 300k sikkert Tja, hvis man nispiller de første to ukene så er det fort å gå lei uansett hva det er. Dette er jo ikke et spill man typisk nispiller og så er man ferdig med det. Man spiller litt, og så tar man det fram kanskje noen måneder senere og ser hva som er annerledes, hvilke nye mods som er kommet (eller som er blitt bedre) osv. Men når man går lei, er det gjerne av mangel på nye utfordringer. Har dere spilt hard mode? Enten den som kom med spillet, eller noen av dem som ligger ute på workshoppen. Jeg sitter ikke og spiller det så voldsomt mye. Jeg småklunker litt innimellom andre spill, for jeg vet at dette er bare starten, og det er litt tynt med utfordringer, dybde og innhold per i dag. Men jeg har store forhåpninger til framtiden, og da spesielt mods. Dette sammen med at spillet ikke er fundamentalt begrenset til noe latterlig (kremt SimCity) gir det potensialet jeg iallfall var ute etter, men mye av dette ligger jo i fremtiden. Lenke til kommentar
Woods Skrevet 24. mars 2015 Del Skrevet 24. mars 2015 Noen som syns det begynner å bli kjedelig? Jeg har bare \approx 25-30 timer og har allerede blitt nokså lei. Føler det samme. Men jeg er typen som blir fort lei. De som ikke blir så fort lei kan glede seg over alle de tusen moddene og kartene som har kommet/kommer i månedene fremover. Uansett så er jeg enig i at Cities: Skylines er absolutt verdt pengene. Har brukt 50 timer på spillet og er nok ikke ferdig helt ennå. I min nåværende by må jeg nesten nå 200k innbyggere først. Og så 300k sikkert Tja, hvis man nispiller de første to ukene så er det fort å gå lei uansett hva det er. Dette er jo ikke et spill man typisk nispiller og så er man ferdig med det. Man spiller litt, og så tar man det fram kanskje noen måneder senere og ser hva som er annerledes, hvilke nye mods som er kommet (eller som er blitt bedre) osv. Men når man går lei, er det gjerne av mangel på nye utfordringer. Har dere spilt hard mode? Enten den som kom med spillet, eller noen av dem som ligger ute på workshoppen. Jeg sitter ikke og spiller det så voldsomt mye. Jeg småklunker litt innimellom andre spill, for jeg vet at dette er bare starten, og det er litt tynt med utfordringer, dybde og innhold per i dag. Men jeg har store forhåpninger til framtiden, og da spesielt mods. Dette sammen med at spillet ikke er fundamentalt begrenset til noe latterlig (kremt SimCity) gir det potensialet jeg iallfall var ute etter, men mye av dette ligger jo i fremtiden. Enig. Jeg spilte dritten utav det med vilje i grunn, da jeg måtte bli "ferdig" før en hektisk periode i studiene før påske(sånn som nå.....). Kan godt tenkes jeg spiller noen timer i ny og ne i løpet av året. Er fortsatt på min første by: den skal nå minst 500K. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 24. mars 2015 Del Skrevet 24. mars 2015 Jeg har blitt smålei selv, men mer er ikke å forvente etter nesten 50 timer. Kommer tilbake når det har kommet flere oppdateringer og mods. Lenke til kommentar
OlaHaldor Skrevet 25. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2015 Akkurat det med utfordring gjorde SimCity bra, med spesialisering i å utvinne ressurser, prosessere og så selge. Dyrt, forurensende og veldig lønnsomt. Ønsker de får på plass no sånt. Lenke til kommentar
sjeve Skrevet 25. mars 2015 Del Skrevet 25. mars 2015 Akkurat det med utfordring gjorde SimCity bra, med spesialisering i å utvinne ressurser, prosessere og så selge. Dyrt, forurensende og veldig lønnsomt. Ønsker de får på plass no sånt. Helt enig. Det er mange sutreposer som klager på ting jeg mener er helt legitimt å klage over. Dette folk poengterer er nøyaktig det jeg frykta før spillet kom ut. Jeg synes spesialiseringen, langsiktige mål man måtte jobbe seg opp mot var veldig bra i SimCity. Det er greit nok at det er er relativt morro å få vei-utfordringer, og at man bruker 90% av tiden på å ødelegge og lage ny vei i hytt og gevær, men man blir uansett drit lei, siden det er så ekstremt repeterende. Jeg tror og håper det kommer eventuelle DLC'er som legge til dybde i spillet som strekker seg lenger enn "bytt ut lyskryss med rundkjøring - repetér" Lenke til kommentar
Woods Skrevet 25. mars 2015 Del Skrevet 25. mars 2015 "bytt ut lyskryss med rundkjøring - repetér" Jøss, du klarte å oppsummere de 5-10 siste timene mine i Cities på en setning! Lenke til kommentar
gulpetter Skrevet 26. mars 2015 Del Skrevet 26. mars 2015 Slapp av litt no, ein om gongen. 2 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 26. mars 2015 Del Skrevet 26. mars 2015 Siden vi prater om det, er det noen som kan linke til en LITEN og stabil rundkjøring jeg kan plassere i både X-kryss og T-kryss? Gjerne pen Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 26. mars 2015 Del Skrevet 26. mars 2015 (endret) Jøss, du klarte å oppsummere de 5-10 siste timene mine i Cities på en setning!Bingo! Men jeg storkoser meg! Endret 26. mars 2015 av L4r5 Lenke til kommentar
Espp Skrevet 26. mars 2015 Del Skrevet 26. mars 2015 Min stakkars bærbare vil ikke kjøre spillet særlig hurtig etter at jeg kom opp til over 250k innbyggere. Rundt 350k ble det hakket værre. Tror kanskje det blir noen uker uten sånn at det er mye nytt jeg kan kaste meg over! Lenke til kommentar
KalepGraal Skrevet 26. mars 2015 Del Skrevet 26. mars 2015 Har ikke spilt så mye slike spill, verdt å prøve det alikavel? Spiller ikke så veldig mye singleplayer egentlig.. Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 27. mars 2015 Del Skrevet 27. mars 2015 Har ikke spilt så mye slike spill, verdt å prøve det alikavel? Spiller ikke så veldig mye singleplayer egentlig.. Har du en ingeniørspire i deg? Kribler det i nostalgien når Lego og sandkasse nevnes? 3 Lenke til kommentar
Espp Skrevet 27. mars 2015 Del Skrevet 27. mars 2015 Har ikke spilt så mye slike spill, verdt å prøve det alikavel? Spiller ikke så veldig mye singleplayer egentlig.. Jeg mener det er verd et forsøk. Spillet er rimelig til å bare noen uker gamle og veldig enkelt å komme inn i. Vanskelighetsgraden er også ganske lett hvis du ikke laster ned modder som øker den. Enten så liker du det eller ikke, men absolutt verd et forsøk. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 27. mars 2015 Del Skrevet 27. mars 2015 Det som er så fint med spill til 200 som ligger på toppen av "mest solgte"-lister er at demoer ikke er så nødvendig Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 27. mars 2015 Del Skrevet 27. mars 2015 (endret) Ny patch: 1.0.7b - Patch Notes Warning added when enabling a mod Save to cloud box now remain checked if the loading was performed from a cloud save Japanese garden for everyone Added command line parameter "-limitfps x" to set a target fps Mac/Linux: Fixed custom assets not loading due to an invalid PNG format. Mac: Removed menu bar & docks in fullscreen mode Asset Editor: the default size of assets created from templates now matches the template size if loading props Asset Editor: fixed a case where the default textures may get corrupted and require to restart the game Asset Editor: already placed props can now be moved around and rotated in place (respectively using the left and right mouse click) when no tools are selected Asset Editor: fixed cases where LODs may not rotate with the building in the import panel Steam workshop: Steam fixed the workshop not being showing when in offline mode in the latest Steam client release (24 Mar) Locale: added LOADING text Misc: fixed a case where command line arguments may conflict Misc: removed an invalid key binding option Misc: Added screenshot shortcuts to rebindable input (default is F12 for normal screenshot and shift+F12 for hi-res screenshot, also local screenshots now go to gameUserFolder/Screenshots) Steam screenshot feature is untouched and still the preferred method to take screenshots Misc: Info views panel added to the Escape chain so the last Escape press will close the info views now Misc: Save map does not show builtin and workshop maps any longer UI: Fixed arrows sprites not showing feedback when interacted with UI: Fixed color picker color not displaying in the right color space No more duplicate name error for identical names coming from different packages Paths can not be built inside elevated roads anymore Elevated roads can now be upgraded or changed direction if one-ways .ccs files displayed in red can now be selected in the load panel when trying to recover a failed save (when a save fails and attempt to preserve itself generating a .ccs file) french localization improved general audio improvements (should help address the sound stuttering issue with some sound cards) Endret 27. mars 2015 av RRhoads Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 27. mars 2015 Del Skrevet 27. mars 2015 Har ikke spilt så mye slike spill, verdt å prøve det alikavel? Spiller ikke så veldig mye singleplayer egentlig.. Jeg mener det er verd et forsøk. Spillet er rimelig til å bare noen uker gamle og veldig enkelt å komme inn i. Vanskelighetsgraden er også ganske lett hvis du ikke laster ned modder som øker den. Enten så liker du det eller ikke, men absolutt verd et forsøk. Vanskelighetsgraden kan man jo i stor grad styre helt selv, og det er ganske kult. Man kan spre ting over en stor distanse og dermed gjør ting veldig enkelt. Man kan bygge tett og møte på massive trafikale problemer, akkurat som i virkeligheten. Man kan gå grønt og kun bygge miljøvennlig, eller man kan gå hardt inn for en katastrofal bruk av olje. osv... Utfordringen blir akkurat så stor som man selv lager den Lenke til kommentar
Iceman22 Skrevet 27. mars 2015 Del Skrevet 27. mars 2015 Patchen som kom idag funket dårlig for mange, så den ble trekt tilbake. Lenke til kommentar
KeyanZa Skrevet 3. april 2015 Del Skrevet 3. april 2015 har noen store bygninger, f.eks en med ca 25 etasje, men der bor kun 25 stk. da er den full. har en bygning på 20 etasje der jobber det 15 stk.... byen min er jo stor nok til å romme ivertfall 500 000 innbyggere, men bor bare 30 000 stk.... lite trafikk problem, ingen vold, masse parker osv. går det an å få en by til 1 mill innbyggere? Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 3. april 2015 Del Skrevet 3. april 2015 har noen store bygninger, f.eks en med ca 25 etasje, men der bor kun 25 stk. da er den full. har en bygning på 20 etasje der jobber det 15 stk.... byen min er jo stor nok til å romme ivertfall 500 000 innbyggere, men bor bare 30 000 stk.... lite trafikk problem, ingen vold, masse parker osv. går det an å få en by til 1 mill innbyggere? Blir nok ganske utfordrende, ja, fordi innbyggertallet er på en måte i miniatyr. Lenke til kommentar
KeyanZa Skrevet 3. april 2015 Del Skrevet 3. april 2015 litt rart når det jobber 5 stk i en donut eller gas station, mens i en skyskraper jobber kun 22 stk.... der er nå plass sikkert til 100 stk som kan jobbe der... samme så bor der 4 stk i en low hus mens i ei høyblokk på 20 etasjer bor det kun 20 stk.... å trafikken ser ut som der er godt over 100 000 stk, men der er kun knappe 30 000 som bor i byen 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå