Nedward Skrevet 11. februar 2015 Del Skrevet 11. februar 2015 Jeg følger med dette i spenning. Jeg har mer eller mindre stått stille på SimCity 4 i et tiår i påvente av et nytt spill med like bra eller bedre gameplay. Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 11. februar 2015 Del Skrevet 11. februar 2015 Får inntrykk av at dette kan bli SimCity bare større og sånn som man egentlig ville ha det. Lovende greier! Lenke til kommentar
OlaHaldor Skrevet 12. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2015 (endret) Her er forøvrig en playlist av highlights med en del god info fra utviklerens egen live-stream med mye alpha og beta gameplay. Heightmap som kan importeres til map editoren. Dette er Saskatoon, Canada. Merk i bilde nr. 2 hvor det er en 2km grid, tilsvarende størrelsen på hver tile man kan åpne. Endret 12. februar 2015 av OlaHaldor 1 Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 12. februar 2015 Del Skrevet 12. februar 2015 Får vel bare håpe at Skylines ikke skuffer: Cities XXL er en skamløs kopi av samme spill ifra 2012 Lenke til kommentar
OlaHaldor Skrevet 12. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2015 Paradox har startet streamen sin. Skylines ca. kl 15. Lenke til kommentar
major_stuen Skrevet 12. februar 2015 Del Skrevet 12. februar 2015 Dessverre litt skeptisk, cities in motion 2 skuffa synes jeg.. Men det er bedre å bli positivt overraska enn skuffa som jeg ble med siste simcity. Krysser fingra! Lenke til kommentar
OlaHaldor Skrevet 12. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2015 (endret) Enig i at CiM2 skuffet. Spesielt atmosfæren syns jeg ble veldig grå og kjedelig i forhold til den første, som var et friskt pust i sitt slag. Du får ta en titt på streamen NÅ! Endret 12. februar 2015 av OlaHaldor Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 12. februar 2015 Del Skrevet 12. februar 2015 Siden Cities xxl skuffet såpass som det gjorde kommer jeg til å drøye det litt med å handle dette til folket som har kjøpt det kan komme med tilbakemeldinger. Lenke til kommentar
stiaros Skrevet 12. februar 2015 Del Skrevet 12. februar 2015 (endret) Nå ser det ut som at det er (fra utvikleren sin side) maks 9 firkanter som kan låses. Ser forøvrig veldig lovende ut dette her, men er litt skuffa over hvordan flyplasser, havner og gårder ser ut, men det vil nok gå seg til med mods. Endret 12. februar 2015 av stiaros Lenke til kommentar
OlaHaldor Skrevet 12. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2015 9 tiles i utgangspunktet, ja. Men de har gang på gang bekreftet og oppmuntret til at det skal være en lettvint sak å åpne opp for 25 Tiles totalt. Det inngår med andre ord i å modde spillet. Lenke til kommentar
Nerowulf Skrevet 12. februar 2015 Del Skrevet 12. februar 2015 Virker som et veldig forenklet City-spill. Tatt snarveier over hele linjen. Å ikke ha dybde kan være positivt og negativt. Lenke til kommentar
funchenstein Skrevet 12. februar 2015 Del Skrevet 12. februar 2015 (endret) Det jeg håpet på når spillet ble annonsert, var litt fokus på detaljebygging av infrastrukturen: flyplasser, havner, jernbane, motorveier. Med tanke på at det er utviklerne bak CIM2 som står bak dette, så er det skuffende. Det var det eneste som fungerte virkelig bra på CIM2, muligheten til å lage kollektivknutepunkt, med trikkespor i øst og vest, og metrolinjer i flere nivåer, over og under bakkenivå. Fått implementert noe sånt i en bysimulator hadde vært veldig porno! Men hvem vet, kan fort komme en "Rush Hour" DLC, Paradox er jo gode på DLC`er.... Og disse ferdiglagde motorveiene med ørten rundkjøringer? Usj, vil lage motorveier sjæl jeg! Ellers, velger jeg å være positiv Endret 12. februar 2015 av funchenstein Lenke til kommentar
Iceman22 Skrevet 12. februar 2015 Del Skrevet 12. februar 2015 Det har jo kommet en haug med videoer om detaljbygging av infrastruktur før release traileren kom ut, det er mulighet for metro under bakkenivå og man kan endre på de "ferdiglagde motorveiene" også Videoene kan dere se her, dev. diary: https://www.youtube.com/results?search_query=diary+cities+skyline+dev+diary 1 Lenke til kommentar
funchenstein Skrevet 12. februar 2015 Del Skrevet 12. februar 2015 (endret) Jada, kanskje litt urettferdig kritikk ifra min siden de fokuserer mer på det enn andre utviklere, men det håpet på når spillet ble lansert var at de nesten tok utgangspunkt i CIM2 og muighetene i det spillet, og bygde en bysimulator rundt det. Men skjønner at det kan bli vel sært for de store massene. At motorveiene kan fjernes er kjempenyheter! Da står jeg igjen med at flyplassene og havnene ser ut som crap, og det står jeg ved! edit: jeg vil bygge flyplasser og havner sånn som man gjorde det i SimCity 3000 og SimCity 4! Synes ikke det er fair at man i løpet av 10-15 år har blitt fratatt den muligheten, utviklingen burde jo ha gått andre veien! Er da ikke så sært det... Endret 12. februar 2015 av funchenstein Lenke til kommentar
OlaHaldor Skrevet 12. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2015 Du er ikke alene om å synes havner og flyplasser, og gårder forøvrig som er nevnt lenger opp, er for små og kjipe. Det er heftige, flere sider lange diskusjoner om det på Paradox-forumet. Er spent på om den biten kan moddes. I så fall er det mange som kommer til å bidra for at flyplassene skal bli realistisk store. Lenke til kommentar
Woltox Skrevet 16. februar 2015 Del Skrevet 16. februar 2015 Må si jeg likte prisen (du kan nå forhåndsbestille spillet på steam) 200kr Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 16. februar 2015 Del Skrevet 16. februar 2015 Hva er det som er så forskjellig fra simcity? Hvis man ikke tenker på størrelsen... Hva er så forskjellig mellom Dota2 og LoL? 1 Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 16. februar 2015 Del Skrevet 16. februar 2015 9 tiles i utgangspunktet, ja. Men de har gang på gang bekreftet og oppmuntret til at det skal være en lettvint sak å åpne opp for 25 Tiles totalt. Det inngår med andre ord i å modde spillet. Vil tippe dette er for å kjøre safe. Større kart trenger naturligvis mer kraft fra dataen, og det er langt mer som kan slå feil (bugs glitches osv). Dermed vil de kun åpne for 9 tiles ut av esken, mens resten kan lett åpnes med mods -på eget ansvar-. Anyway, gleder meg til dette, men ikke nok til at jeg forhåndsbestiller. Er så mye annet som kommer, og det er så mye som kan gå galt med dette spillet. Har brent meg nok ganger allerede, for å si det sånn. Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 16. februar 2015 Del Skrevet 16. februar 2015 (endret) De kjører også ordentlig simulering av simmene, men har forhåpentligvis holdt seg unna å gjøre det samme med strøm, vann osv. (altså det som skal til og fra boligene, i motsetning til elver, som jo også er simulert ganske heftig for en bysimulator). Det blir tøft nok å prosessere, og med tanke på anbefalte systemkrav må de jo sette grensa et sted. Men som noen har vært inne på kan det bli mulig å låse opp enda flere tiles via modding. Kanskje. Jeg vet ikke hvor offisielt dette er. Det ble også nevnt i en video at de kan simulere opptil én million simmer (formodentlig innenfor de anbefalte systemkravene). Det er jo ganske drøyt når man tenker at SimCity sjelden passerte millionen med population fudging. Skal få nok å henge fingrene i en stund framover. Det blir nok mest at de ikke holder igjen på samme måte som EA/Maxis valgte å gjøre, nemlig å legge inn fundamentale begrensninger. Fremtidsrettet design liker vi. Endret 16. februar 2015 av Imsvale Lenke til kommentar
OlaHaldor Skrevet 17. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2015 Det er flere av utviklerene selv som har snakket om at "det er ingen sak å åpne for 25 tiles med enkel modding". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå