Gå til innhold

Cities: Skylines-tråden

Anbefalte innlegg

Ang at det bilene ikke bruker alle feltene... jeg frykter dessverre at det aldri kommer noe fiks på dette... Det er slik de har programmert trafikken, og hvis de har gjort samme feilen som på Cities in Motion 1, så er vi i "deep shit". Der gikk de offisielt ut og sa at det var umulig å forandre trafikken slik at bilene kunne kjøre forbi hverandre - eller foreta feltskifte. Vet ikke hvordan ståa var i CiM2, da jeg bare har spilt det en times tid.

Det er lov å håpe på at de klarer å ordne det slik Maxis gjorde med Simcity etterhvert, men jeg har ikke voldsom tro på det dessverre. Virker som de bare har brukt det gamle systemet.

Det mest irriterende er jo rundtkjøringer, når alle ligger i ytterste fila uansett hvor langt de skal, og ingen bruker innerste fila. Årsaken er at de har programmert det slik at om man skal ta av til høyre, så ligger bilen alltid i høyrefila. I en rundkjøring så er det jo kun avkjøringer til høyre så... Heldigvis så jeg at Imsvale noen poster oppafor her i tråden har laget en kul rundkjøring som fikser akkurat dette problemet. Dog, den er vel ikke veldig realistisk sånnsett.

Det blir en konflikt, ja, hvis man ønsker at ting skal se realistisk ut. Men realistisk ser det heller ikke ut med én stappfull fil og resten tomme. Pick yer poison. :p

Vanvittig at de også har moddet inn bedre anti-aliasing. Hvor stopper det? Får de moddet trafikkoppførselen, mon tro? :D

For meg er spillet blitt en evig kamp mot trafikken. Noen som har hørt noe ETA på den første patchen, og lm de vil endre trafikkproblemene? Irriterende at biler ikke kan bruke alle feltene spesielt. Køene blir type tre ganger så lange som de kunne vært..

As there have been no extremely pressing issues that need instant hotfixing (as in affecting a majority of players) we have chosen to take our time with the first patch to ensure it doesn't break more than it fixes (so proper QA time). There's currently no ETA for this patch, I will most likely get that today, but you should expect it in a not distant future.

http://forum.paradoxplaza.com/forum/showthread.php?844893-PSA-Official-Progress-Update

Endret av Imsvale
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er vel ikke noe vits å lage noe mindre enn motorvei som rundkjøring nei... selv om man antagelig må mekke den selv. Jeg trodde kanskje den ytterste fila var forbeholdt utrykningskjøretøy og slikt, men dengang ei...

Du oppgraderer.

Personlig lager jeg alle rundkjøringer med den lille enveiskjørte veien først, og så oppgraderer jeg til motorvei.

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar

Skulle ønske de kunne innført bedre kollektivtrafikk. Jeg har ingen som helst innvirkning på hvor mange som bruker det eller til hvilken pris (budsjett endringen er bare teit). Ønsker litt mer detaljstyring, men det kan hende det bare er sutring siden jeg rett før C:S spilte meg gjennom CIM2.

Lenke til kommentar

Skulle ønske de kunne innført bedre kollektivtrafikk. Jeg har ingen som helst innvirkning på hvor mange som bruker det eller til hvilken pris (budsjett endringen er bare teit). Ønsker litt mer detaljstyring, men det kan hende det bare er sutring siden jeg rett før C:S spilte meg gjennom CIM2.

Ta det over skatteseddelen! :p

Lenke til kommentar

Hvordan funker egentlig disse bussrutene? Er det noen vits å lage fler av dem? Er Simmene... øh... skylinerne smarte nok til å bytte buss f.eks?

Og er det noen vits å bry seg om forurensning? Så lenge industri ligger noen få blokker unna så virker det som om det er nok. Så hva er vitsen med å bygge fornybar energi istedet for kullkraft?

Endret av idontevenknow
Lenke til kommentar

Hvordan funker egentlig disse bussrutene? Er det noen vits å lage fler av dem? Er Simmene... øh... skylinerne smarte nok til å bytte buss f.eks?

Og er det noen vits å bry seg om forurensning? Så lenge industri ligger noen få blokker unna så virker det som om det er nok. Så hva er vitsen med å bygge fornybar energi istedet for kullkraft?

Bussruter er geniale. Så langt jeg kan se så har de vett nok til å bytte ruter, og også mellom buss og metro. Så lag noen ruter som binder sammen områder, og noen ruter som er mer lokale, så bør det gå greit.

Lenke til kommentar

Startet en ny save nylig hvor jeg skal se hvor stor by (innbyggertall) jeg klarer å lage. Fant en oppskrift på en type grid som jeg tenkte å prøve ut, og lager da en haug med byblokker som deles opp med motorvei og rundkjøringer. Og så langt fungerer det meget bra. Trafikken flyter fint med unntak av sentrum i hver blokk. Der er det vei med seks filer og lyskryss. Trafikken flyter dermed ikke like bra, men det blir likevel ikke kø av det, så jeg har faktisk ingen problemer så langt. Alle tjenestebiler kommer seg dit de skal kjapt. Byen har riktignok bare 50k innbyggere så langt, men siden hver byblokk har egne stasjoner så bør det gå greit når byen vokser. I teorien...

Dog har jeg et par spørsmål. For det første. Er det mulig å unngå "spagetti-motorvei"? Altså med ramper i hytt og pine? Jeg må jo ha en inn og ut i hver retning, og siden jeg skal bygge storby så setter jeg to byblokker i bredden, med motorvei på alle kanter. Men enkelte plasser er det vanskelig å finne plass til ramper på motsatt side. Pluss at jeg må ha flere inn/ut-kjøringer enn jeg ønsker for å unngå flaskehalser. Det blir voldsomt mye vei til slutt.

Det andre jeg lurer på er flyplass. Det kommer ingen fly av en eller annen grunn. Tusenvis bruker metro og buss, og både vei og ruter går innom flyplassen. Folk jobber der, folk strømmer dit fra metroen og busser svinger ofte innom. Likevel er det ingen fly å spore. Hvorfor?

Lenke til kommentar

Det er litt tungvindt å lage bussruter spesielt hvis man skal ha flere forskjellige ruter synes jeg. Går det ikke bra å bare sette opp en rute som går gjennom hele byen, eller blir det bare kaos?

For meg ble det hvertfall kaos. Og de er tungvinte å fjerne igjen også virker det som. Så tror jeg skal satse på mindre ruter.

Bussene ødelegger trafikkflyten. Jeg kvittet meg med det.

De er veldig synlige i bybildet, men denne ene ruten som dekker hele byen min har så langt spart inn på 50% av biltrafikk så regner med at det er verdt det. Og det er uten bruk av policies.

Lenke til kommentar

Det andre jeg lurer på er flyplass. Det kommer ingen fly av en eller annen grunn. Tusenvis bruker metro og buss, og både vei og ruter går innom flyplassen. Folk jobber der, folk strømmer dit fra metroen og busser svinger ofte innom. Likevel er det ingen fly å spore. Hvorfor?

Tror flyplassen kun er for turister, hvis ikke du har noe "turist verdig" i byen eller i dekningsområdet til flyplassen tipper jeg at ingen gidder å dra. Ta med nødvendig mengde salt.

Det er litt tungvindt å lage bussruter spesielt hvis man skal ha flere forskjellige ruter synes jeg. Går det ikke bra å bare sette opp en rute som går gjennom hele byen, eller blir det bare kaos?

For meg ble det hvertfall kaos. Og de er tungvinte å fjerne igjen også virker det som. Så tror jeg skal satse på mindre ruter.

I teorien tror jeg det skal gå, mener at en buss terminal sender ut så mange busser det er behov for (sikker derfor de lager mye trafikk problemer). Så med en lang rute må man ha mange busser for å ta unna trafikken. Men bussene er jo ikke alene på veiene og vil trolig havne i kø etter hvert, med de utfordringene det medfører.

Endret av Crowly
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...