Gå til innhold

Cities: Skylines-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når det gjelder trafikkproblemer så er "Traffic Report Tool" en mod som kan hjelpe mange.

http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=408092246&searchtext=traffic

Der ser du ved hjelp av kartet hvor biler skal og hvor de må kjøre for å komme til en bygning.

Her er det en mod som gjør at du kan oppgradere til og fra enveiskjøring.

http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=408209297&searchtext=

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Jeg bygde en over et forholdsvis kort strekk i en elv, men den ga på og av 8mw, så min strategi var først et kullkraftverk, så ble det enda et kullkraftverk, deretter en haug av de vindmøllene på vann før jeg tidligere i kveld fikk låst opp solkraftverket.

Lenke til kommentar

Jeg bygde en over et forholdsvis kort strekk i en elv, men den ga på og av 8mw, så min strategi var først et kullkraftverk, så ble det enda et kullkraftverk, deretter en haug av de vindmøllene på vann før jeg tidligere i kveld fikk låst opp solkraftverket.

Jeg bygde en diger dam som gav 96MW :D Men den oversvømte også en del av dalen :p

Trafikk får jeg ikke til å fungere helt jeg heller. Største problemet er det opprinnelige low density området hvor byen først ble grunnlagt, og det faktum at den nye high density biten ligger på andre siden av den forhåndsbygde motorveien. Tror jeg må bulldoze en god del og lage en firkløver.

Endret av idontevenknow
Lenke til kommentar

Jeg bygde en diger dam som gav 96MW :D Men den oversvømte også en del av dalen :p

Trafikk får jeg ikke til å fungere helt jeg heller. Største problemet er det opprinnelige low density området hvor byen først ble grunnlagt, og det faktum at den nye high density biten ligger på andre siden av den forhåndsbygde motorveien. Tror jeg må bulldoze en god del og lage en firkløver.

Jeg ville heller foreslått å lage noe slikt enn en firkløver:

WV2FxTP.jpg

Jeg har en slik i min by og den funker utmerket (med noen små modifikasjoner, la til en snarvei slik at de som kommer fra ned-høyre kan kjøre rett til opp-høyre, og slipper dermed å måtte kjøre via rundkjøringen)

Evnt er det bare å ta en kikk ellers på nettet, er mange forskjellige typer kryss som funker bedre enn firkløveren.

Største problemet med firkløveren er at påkjøringsrampen er FØR avkjøringsrampen, og dermed kan det fort oppstå en traffikk kork pga filskifte.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Rundkjøringer er konge. Spesielt skikkelig store. De hjelper mye på irriterende feltskifteoppførsel (spre det utover), som fort kan bli problematisk i en firkløver med fryktelig mange ramper, og som Borbra sier.

Jeg ville muligens tatt det enda et steg videre og hatt noen av rampene på innsiden av rundkjøringen for å utnytte det innerste feltet. Tre felt i en slik rundkjøring gir ellers ikke så mye mening, men du må jo ha minst to, så du har ikke så mye valg for øyeblikket. :p

------

En rundkjøring over motorvei jeg lagde (treveis):

KxYGT6ch.jpg

Ser kanskje ut som en overjålet T-interchange, men det er gjort for A) å spre ut feltskifte i forbindelse med ramper (minimere konflikter), og B) utnytte innerste felt, som ellers blir stående tomt i trefelts rundkjøringer. Har noen svakheter ennå, men spredning av feltskiftesoner i rundtkjøringa er jeg veldig godt fornøyd med. Veien ut (øverst) kunne sikkert vært smartere løst, men det blir i stor grad et spørsmål om kryssene lenger oppe. I Y-en der oppe er det riktignok bare to av tre felt på motorvei-segmentene som blir brukt, men det er bedre enn tofelts med halv fart. Hele kalaset kan sikkert gjøres mye mer kompakt. :)

Endret av Imsvale
Lenke til kommentar

Har ikke prøvd den gitt. Men regner med kartverkets data bærer høyere kvalitet. Må gjøre en test. :)

Hvis noen vil lage realistiske kart, er nok dette stedet å begynne: http://geo.ngu.no/kart/minkommune/?kommunenr=301

Hvordan henter man ut høydedata derfra ?

Jeg har brukt Kartverkets løsning tidligere, men de krever noe spesiell programvare, så det er ikke for alle og enhver dessverre.

Er det mye bedre enn http://terrain.party?
Lenke til kommentar

Er det forresten normalt at innbyggerne klager uansett hva slags industri man bygger?

Vanlig industri - Klager på forurensning
Landbruk - Klager på at det er for low-tech

Tømring - Klager på at jeg hogger ned skogen (selv om det er planteskog)

Like greit å bygge vanlig industri med andre ord?

Lenke til kommentar

Spesialisert industri er alltid "maks level" - slik at du visstnok tjener mer penger på det.

Til en annen ting - Cities: Skylines har nå solgt over en halv million eksemplarer på under en uke. Det er rimelig bra fra en så liten utvikler og utgiver. :)

Kilde: http://forum.paradoxplaza.com/forum/showthread.php?844893-PSA-Official-Progress-Update&s=e172b10770945a076da5435937e37770

Endret av KriFos
Lenke til kommentar

Ja, det er helt utrolig hva som har kommet av mods allerede, før det har gått en uke! Jeg har en liste i hodet med ting jeg forventet ville kreve en offisiell fiks, og den lista blir stadig mindre takket være moddere. Ikke for det, det er alltid greit å få integrert viktige forbedringer i det offisielle spillet, om ikke for annet enn skikkelig QA. Men jeg er saftig imponert.

Endret av Imsvale
Lenke til kommentar

For meg er spillet blitt en evig kamp mot trafikken. Noen som har hørt noe ETA på den første patchen, og lm de vil endre trafikkproblemene? Irriterende at biler ikke kan bruke alle feltene spesielt. Køene blir type tre ganger så lange som de kunne vært..

Lenke til kommentar

Ang at det bilene ikke bruker alle feltene... jeg frykter dessverre at det aldri kommer noe fiks på dette... Det er slik de har programmert trafikken, og hvis de har gjort samme feilen som på Cities in Motion 1, så er vi i "deep shit". Der gikk de offisielt ut og sa at det var umulig å forandre trafikken slik at bilene kunne kjøre forbi hverandre - eller foreta feltskifte. Vet ikke hvordan ståa var i CiM2, da jeg bare har spilt det en times tid.

Det er lov å håpe på at de klarer å ordne det slik Maxis gjorde med Simcity etterhvert, men jeg har ikke voldsom tro på det dessverre. Virker som de bare har brukt det gamle systemet.

Det mest irriterende er jo rundtkjøringer, når alle ligger i ytterste fila uansett hvor langt de skal, og ingen bruker innerste fila. Årsaken er at de har programmert det slik at om man skal ta av til høyre, så ligger bilen alltid i høyrefila. I en rundkjøring så er det jo kun avkjøringer til høyre så... Heldigvis så jeg at Imsvale noen poster oppafor her i tråden har laget en kul rundkjøring som fikser akkurat dette problemet. Dog, den er vel ikke veldig realistisk sånnsett.

Endret av KriFos
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...