Thoto79 Skrevet 15. mars 2015 Del Skrevet 15. mars 2015 Burde man blande commercial/residence for å korte ned reisetiden folk har til jobb slik som i SimCity eller trekker commerce områder ned verdien på bolig områdene?Er ikke helt sikker, men commercial lager en del støy, og støy drar ned verdien på området regner jeg med. Generelt vil kortere reise vei være en fordel, uavhengig av området, belaster veinettet mindre. En metro vil nok også hjelpe en del. det er ulende ambulanser overalt. Jeg blir gal. Irriterende å høre på, pluss at det lager mye trafikk.Høres ut som veinettet ditt må optimaliseres, mye løses med god trafikkflyt. Jeg lurer vel på, om kartet tillater det, at å bygge i streng romersk arkitekturstil med kvadratiske firkanter men med tilstrekkelig luft imellom industri/commercials og boliger, er det optimale. Stemmer det at parkene ikke fungerer eller er det bare enkelte av dem? Virker som at folk jubler hemningsløst når de settes ut hos meg Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 15. mars 2015 Del Skrevet 15. mars 2015 Jeg lurer vel på, om kartet tillater det, at å bygge i streng romersk arkitekturstil med kvadratiske firkanter men med tilstrekkelig luft imellom industri/commercials og boliger, er det optimale.I min lille by har jeg industri området på andre siden av motorveien1, med metro tilkobling. Arbeidere kommer seg fint til å fra. Har også sett streams for folk har reist ganske langt for å handle. Så å stykke opp områdene bør fungere fint, om det er det optimale vet jeg ikke noe om. 1: Stemmer det at parkene ikke fungerer eller er det bare enkelte av dem? Virker som at folk jubler hemningsløst når de settes ut hos meg Etter det lille jeg har lest om parkene, som kun er i denne tråden, så fungerer parkene som de skal med å heve verdien på området og folk blir mer fornøyd, men de trekker all turisme vekk i fra butikkene. Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 15. mars 2015 Del Skrevet 15. mars 2015 Jeg lurer vel på, om kartet tillater det, at å bygge i streng romersk arkitekturstil med kvadratiske firkanter men med tilstrekkelig luft imellom industri/commercials og boliger, er det optimale.I min lille by har jeg industri området på andre siden av motorveien1, med metro tilkobling. Arbeidere kommer seg fint til å fra. Har også sett streams for folk har reist ganske langt for å handle. Så å stykke opp områdene bør fungere fint, om det er det optimale vet jeg ikke noe om. 1: Cities 2015-03-15 12-21-05-69.png Stemmer det at parkene ikke fungerer eller er det bare enkelte av dem? Virker som at folk jubler hemningsløst når de settes ut hos meg Etter det lille jeg har lest om parkene, som kun er i denne tråden, så fungerer parkene som de skal med å heve verdien på området og folk blir mer fornøyd, men de trekker all turisme vekk i fra butikkene. Byen så bra ut, spesielt om vindretningen holder seg vekk ifra sentrum der Er vel kanskje en fast vindretning uansett her, har ikke sjekket det enda. Ok, turister har jeg ikke fått enda, utover ett par stk på bussen av en eller annen grunn, så det burde da foreløpig gå bra Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 15. mars 2015 Del Skrevet 15. mars 2015 spesielt om vindretningen holder seg vekk ifra sentrum der Det har jeg ikke tenkt på ... ja ja får se hvordan det går. Industrien kan alltids flyttes. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 15. mars 2015 Del Skrevet 15. mars 2015 Når du starter er det jo umulig å skille hjem og jobb fullstendig siden veier er temmelig dyre og du ikke har metro. Men etter hvert bør det gå an. Men jeg vet ikke hva som er riktig avstand før folk er fornøyd. Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 15. mars 2015 Del Skrevet 15. mars 2015 Ja hvor langt unna folk burde bo ifra industriområdet for å få det optimalisert, gjenstår å sjekke. Men syntes det hadde vært logisk med litt commerce blandet inn sammen med boliger feltene også uten at dette skulle trekke ned, som restauranter og liknende ligger i underetg. av mange bolighus IRL. Klart er det horehus eller teknoklubb så kan jeg vel se at boligprisene kan finne på å synke litt Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 15. mars 2015 Del Skrevet 15. mars 2015 Egen sone for red light district kanskje ;p 1 Lenke til kommentar
Iceman22 Skrevet 15. mars 2015 Del Skrevet 15. mars 2015 Med min første by sleit jeg med at det nesten ikke var noe etterspørsel for commercial, pg.a jeg hadde satt mange parker rundt om for å øke land value. Så jeg begynte på ny by, lasta ned noen parker og redigerte de I editoren så de ikke trekker til tourister. Funket bra det, men nå sliter jeg med at det er for MYE demand for commercial. Bygger og bygger nye commercial zoner hele tida og det stopper aldri... Nå må jeg vel starte å sette opp parker som trekker turistene så jeg kan fjerne noen commercials. Irriterende bug.. . Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 15. mars 2015 Del Skrevet 15. mars 2015 Det er hva jeg kaller ett luksus problem Lenke til kommentar
Espp Skrevet 15. mars 2015 Del Skrevet 15. mars 2015 Med min første by sleit jeg med at det nesten ikke var noe etterspørsel for commercial, pg.a jeg hadde satt mange parker rundt om for å øke land value. Så jeg begynte på ny by, lasta ned noen parker og redigerte de I editoren så de ikke trekker til tourister. Funket bra det, men nå sliter jeg med at det er for MYE demand for commercial. Bygger og bygger nye commercial zoner hele tida og det stopper aldri... Nå må jeg vel starte å sette opp parker som trekker turistene så jeg kan fjerne noen commercials. Irriterende bug.. . Hehe, sånn føles det i min by også. Etter å byttet ut parkene har det blitt et ekstremt commercial demand. Sliter med å bygge ut fort nok Lenke til kommentar
Iceman22 Skrevet 15. mars 2015 Del Skrevet 15. mars 2015 (endret) En annen ting er at jeg føler det er for lite områder å bygge på med 9 tiles, særlig når mange av de er bare innsjø og hav. Må starte med 25 tiles maps snart, noen som vet om de mapsa som følger med spillet har 25 tiles eller om de bare er 9? Endret 15. mars 2015 av Iceman22 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 15. mars 2015 Del Skrevet 15. mars 2015 Slik ser nå min andre by ut for øyeblikket, vet ikke helt hvilken retning jeg skal ta den i videre. Min største utfordring slik den står nå er døde mennesker og søppel. søpla har desverre en tendens til å bli sittende fast i trafikk. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 15. mars 2015 Del Skrevet 15. mars 2015 En annen ting er at jeg føler det er for lite områder å bygge på med 9 tiles, tror jeg må starte med 25 tiles maps snart. Noen som vet om de mapsa som følger med spillet har 25 tiles eller om alle er 9 ? Alle kartene har vel 25 tiles, men man kan bare låse opp 9 av 25 uten mods. Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 15. mars 2015 Del Skrevet 15. mars 2015 spesielt om vindretningen holder seg vekk ifra sentrum der Det har jeg ikke tenkt på ... ja ja får se hvordan det går. Industrien kan alltids flyttes. Luftforurensning eksisterer ikke som sådan, så vindretning er ikke en faktor. Det eneste den gjør er egentlig å snu vindturbinene. Så lenge du har litt avstand fra industrien er du trygg til evig tid. Kjørte en liten test og observerte ingen sykdom som følge av forurensning der residential begynte på den åttende ruta fra industrien. Sånn for forurensningens del er dette mer enn godt nok (10 ruter mellom): Støyforurensning er en annen sak, men offices istedenfor commercial nærmest residential burde hjelpe. Spørs dog om én rad med offices ikke holder. Får kjøre en test på den radiusen også etter hvert. 1 Lenke til kommentar
OlaHaldor Skrevet 15. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2015 Vurderer om jeg skal tillate et par requests på modell til residential, commercial eller industrial zones. Om noen har innspill på noe som ser særdeles lekkert ut, om det er moderne, tradisjonelt, gammelt eller nytt med tanke på utseende og tekstur, fyr løs. Lenke til kommentar
iGlenn Skrevet 15. mars 2015 Del Skrevet 15. mars 2015 Hadde vært kult med noen norske butikker i spillet! Rema 1000, Rimi, Coop, Elkjøp, Lefdal osv. Aner ikke hvor vanskelig det er å lage eller om du orker, men det hadde vært ganske kult. Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 15. mars 2015 Del Skrevet 15. mars 2015 OlaHaldor, hva med operaen? Det er tross alt ett praktfullt bygg! Lenke til kommentar
Leaf Skrevet 15. mars 2015 Del Skrevet 15. mars 2015 Hadde vært kult med norske butikker og firmaer ja! Lenke til kommentar
OlaHaldor Skrevet 15. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2015 God idè! Kunne kanskje lagd en prop for de fleste logoene, sånn at man kan ploppe de på eksisterende eller egne bygninger, slik man plasserer andre typer objekter som solcellepanel, benker etc. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 15. mars 2015 Del Skrevet 15. mars 2015 Rørvik. Fant det i workshhopen. Tror det var den ene av to som dukket opp etter et søk på "Norway" releasedagen, eller dagen etter. Det har jeg jo faktisk lastet ned allerede, men ikke rukket å teste enda. Takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå