Gå til innhold

Cities: Skylines-tråden


Anbefalte innlegg

Litt bra at trafikken gir utfordringer også, for resten går litt på autopilot etter hvert. Starter byer, bygger ut og tjener alltid mye penger. Så bygger du et nytt kvartal med alt det som trengs, før du hopper over på å prøve og tweake trafikken igjen. Begynner faktisk å bli litt lei.

 

Men problemet er nok meg, da jeg blir skuffende kjapt lei av spill for tiden. Kan selvfølgelig prøve hard mode også, men om det gjør trafikken enda vanskeligere å håndtere så høres ikke det så morsomt ut. Hva er vanskeligere i hard mode forresten?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det ikke litt ironisk at busser skaper flere trafikkproblemer enn de løser? Og hva er greia med at alle bussene er på samme sted hele tiden?

 

EDIT: HVORFOR I FAEN KAN IKKE BUSSENE BRUKE HELE BUSSLOMMA?! Og hvorfor bruker ikke bilene de andre feltene? Trafikken i dette spillet er milevis unna akseptabelt nivå.

 

Fordi trafikken er programmert på forhånd. Dvs, alle bilene som skal fra et spesielt punkt på kartet til et annet kjører alle den samme ruten. Trafikken har ingen AI, og bytter derfor ikke felt når det er kø f. eks.

Sevadus (en dude på Twitch) forklarte det ganske greit for en stund siden. Han sa også at utviklerne jobbet med å fikse dette med en patch, men det har jeg ingen kilder på.

Lenke til kommentar

Jeg liker utfordringen ved å få trafikken til å flyte skikkelig, men jeg vil heller ha realistiske løsninger på realistiske problemer istedet for urealistiske løsninger på urealistiske problemer. Og nå er det høyst urealistisk.

Ja, en utfordring er greit det, men det virker som de har tatt SimCity-metoden: Korteste og "raskeste" vei fra punkt A til punkt B, ikke det som gjør at trafikken flyter bedre. Hvorfor skal biler på død og liv presse seg igjennom en travel midtby, når det er en fin og bred motorvei/aveny som står nesten ubrukt rett bortenfor.

 

Fordi trafikken er programmert på forhånd. Dvs, alle bilene som skal fra et spesielt punkt på kartet til et annet kjører alle den samme ruten. Trafikken har ingen AI, og bytter derfor ikke felt når det er kø f. eks.

Sevadus (en dude på Twitch) forklarte det ganske greit for en stund siden. Han sa også at utviklerne jobbet med å fikse dette med en patch, men det har jeg ingen kilder på.

Skjønner at det er programmert på forhånd, men dette ødelegger spillgleden litt for min del. Som jeg skrev over, så er det greit med en utfordring, men når utfallet blir det samme omtrent uansett hva man gjør, så kjenner jeg at jeg bare blir frustrert over hele greia.

Lenke til kommentar

Inn i "Content manager", du kan slette de der :)

 

Også litt unødvendig når man bare kunne hatt det valget der man ellers behandler lagrede spill. Er en del småpirk, men herregud, vi har ikke hatt en eneste patch ennå. Det er egentlig helt utrolig i dagens landskap hvilket nivå spillet ligger på umiddelbart etter lansering.

Lenke til kommentar

men nå må du ikke prøve å late som at trafikken i spillet er som den skal være.

Har jeg heller ikke gjort, men trafikken fungerer nå slik den gjør (inntil den evt. blir patchet). Så vi har to valg:

1) Bygg veier i forhold til hvordan trafikken i spillet oppfører seg

2) Bygg veier i forhold til hvordan trafikken i virkeligheten oppfører seg eller slik man ønsker at den skal oppføre seg

 

Den ene fungerer bedre enn den andre.

Endret av Crowly
Lenke til kommentar

 

Inn i "Content manager", du kan slette de der :)

 

Også litt unødvendig når man bare kunne hatt det valget der man ellers behandler lagrede spill. Er en del småpirk, men herregud, vi har ikke hatt en eneste patch ennå. Det er egentlig helt utrolig i dagens landskap hvilket nivå spillet ligger på umiddelbart etter lansering.

 

 

Jada, litt småpirk er det, ikke helt perfekt. Men som du sier, ikke gærent mtp. en del AAA spill som er kommet ut i det siste. og, akkurat som den utrolig dårlig optimaliserte Dying Light, så kan jeg fint leve med de problemene for nå, ettersom jeg ellers koser meg gløgg ihjel med spillet! :)

 

Har forøvrig lagt ut en fix-park på workshop for de som ikke har lyst til å lage selv. Brukte bare ingame assets, men du verden å enkelt det er å lage en park med litt "liv" i. :)

Lenke til kommentar

En annen ting jeg la merke til:
Skulle gjerne ønske at selv de som er utdannede kunne ta jobber som uutdannede, hvis ikke annet er tilgjengelig. Det gir ikke mening at det skal være mangel på arbeid så lenge man har folk som er arbeidsløse, selv om de teknisk sett er "overkvalifiserte".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En annen ting jeg la merke til:

Skulle gjerne ønske at selv de som er utdannede kunne ta jobber som uutdannede, hvis ikke annet er tilgjengelig. Det gir ikke mening at det skal være mangel på arbeid så lenge man har folk som er arbeidsløse, selv om de teknisk sett er "overkvalifiserte".

 

Jeg mener utviklerne selv har sagt at folk fint tar jobber de er overkvalifisert til og trives med det. Er du helt sikker på at de ikke gjør det?

Lenke til kommentar

Er den eneste måten å øke helsen i byen på å plassere flere sykehus? Jeg føler jeg har plassert så mange, og det er ulende ambulanser overalt. Jeg blir gal. Irriterende å høre på, pluss at det lager mye trafikk.

 

Samme med brannvesen. Å ha èn stasjon per 1000 innbygger syns jeg litt i overkant (I min første by hadde jeg 15 stasjoner og 15k innbyggere)...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Litt bra at trafikken gir utfordringer også, for resten går litt på autopilot etter hvert. Starter byer, bygger ut og tjener alltid mye penger. Så bygger du et nytt kvartal med alt det som trengs, før du hopper over på å prøve og tweake trafikken igjen. Begynner faktisk å bli litt lei.

 

Men problemet er nok meg, da jeg blir skuffende kjapt lei av spill for tiden. Kan selvfølgelig prøve hard mode også, men om det gjør trafikken enda vanskeligere å håndtere så høres ikke det så morsomt ut. Hva er vanskeligere i hard mode forresten?

Synes spillet virker altfor lett. Har ikke spilt hardmode. Har egentlig aldri hatt problemer med trafikken. Spesielt ikke etter jeg byttet ut tungindustri med kontorer. I starten har jeg vært litt ivrig med å bygge ut, så jeg ikke ha råd til strøm eller vannverk til folket, men kom fint ut av det ved å ta lån eller øke budsjettet så jeg får økt vann eller strømproduksjon.
Lenke til kommentar

Ett par sjappe sprml:

Burde man blande commercial/residence for å korte ned reisetiden folk har til jobb slik som i SimCity eller trekker commerce områder ned verdien på bolig områdene?

 

 

Det største issuet for meg hittil (det sier jo mye i seg selv :), er at høyre museknapp ikke blir brukt til å legge ifra seg det man har markert som for eks bulldoser. Altså at det fungerer som en gå tilbakeknapp som i Endless Legend. Må man bort til ikonet det gjelder og trykke av det man har der, evnt må velge ett annet ikon? Eller er det ESC det er lagt opp til å bruke? Ofte så ønsker man ikke å ha noe markert når man studerer kartet/byen.

Endret av Thoto79
Lenke til kommentar

Burde man blande commercial/residence for å korte ned reisetiden folk har til jobb slik som i SimCity eller trekker commerce områder ned verdien på bolig områdene?

Er ikke helt sikker, men commercial lager en del støy, og støy drar ned verdien på området regner jeg med. Generelt vil kortere reise vei være en fordel, uavhengig av området, belaster veinettet mindre. En metro vil nok også hjelpe en del.

 

det er ulende ambulanser overalt. Jeg blir gal. Irriterende å høre på, pluss at det lager mye trafikk.

Høres ut som veinettet ditt må optimaliseres, mye løses med god trafikkflyt. Endret av Crowly
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...