Golamesh Skrevet 14. mars 2015 Del Skrevet 14. mars 2015 Litt bra at trafikken gir utfordringer også, for resten går litt på autopilot etter hvert. Starter byer, bygger ut og tjener alltid mye penger. Så bygger du et nytt kvartal med alt det som trengs, før du hopper over på å prøve og tweake trafikken igjen. Begynner faktisk å bli litt lei. Men problemet er nok meg, da jeg blir skuffende kjapt lei av spill for tiden. Kan selvfølgelig prøve hard mode også, men om det gjør trafikken enda vanskeligere å håndtere så høres ikke det så morsomt ut. Hva er vanskeligere i hard mode forresten? Lenke til kommentar
iGlenn Skrevet 14. mars 2015 Del Skrevet 14. mars 2015 Er det ikke litt ironisk at busser skaper flere trafikkproblemer enn de løser? Og hva er greia med at alle bussene er på samme sted hele tiden? EDIT: HVORFOR I FAEN KAN IKKE BUSSENE BRUKE HELE BUSSLOMMA?! Og hvorfor bruker ikke bilene de andre feltene? Trafikken i dette spillet er milevis unna akseptabelt nivå. Fordi trafikken er programmert på forhånd. Dvs, alle bilene som skal fra et spesielt punkt på kartet til et annet kjører alle den samme ruten. Trafikken har ingen AI, og bytter derfor ikke felt når det er kø f. eks. Sevadus (en dude på Twitch) forklarte det ganske greit for en stund siden. Han sa også at utviklerne jobbet med å fikse dette med en patch, men det har jeg ingen kilder på. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 14. mars 2015 Del Skrevet 14. mars 2015 Jeg liker utfordringen ved å få trafikken til å flyte skikkelig, men jeg vil heller ha realistiske løsninger på realistiske problemer istedet for urealistiske løsninger på urealistiske problemer. Og nå er det høyst urealistisk. Ja, en utfordring er greit det, men det virker som de har tatt SimCity-metoden: Korteste og "raskeste" vei fra punkt A til punkt B, ikke det som gjør at trafikken flyter bedre. Hvorfor skal biler på død og liv presse seg igjennom en travel midtby, når det er en fin og bred motorvei/aveny som står nesten ubrukt rett bortenfor. Fordi trafikken er programmert på forhånd. Dvs, alle bilene som skal fra et spesielt punkt på kartet til et annet kjører alle den samme ruten. Trafikken har ingen AI, og bytter derfor ikke felt når det er kø f. eks. Sevadus (en dude på Twitch) forklarte det ganske greit for en stund siden. Han sa også at utviklerne jobbet med å fikse dette med en patch, men det har jeg ingen kilder på. Skjønner at det er programmert på forhånd, men dette ødelegger spillgleden litt for min del. Som jeg skrev over, så er det greit med en utfordring, men når utfallet blir det samme omtrent uansett hva man gjør, så kjenner jeg at jeg bare blir frustrert over hele greia. Lenke til kommentar
ZweiNor Skrevet 14. mars 2015 Del Skrevet 14. mars 2015 Noen som har peiling på hvordan man sletter lagrede spill? Inn i "Content manager", du kan slette de der Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 14. mars 2015 Del Skrevet 14. mars 2015 Inn i "Content manager", du kan slette de der Også litt unødvendig når man bare kunne hatt det valget der man ellers behandler lagrede spill. Er en del småpirk, men herregud, vi har ikke hatt en eneste patch ennå. Det er egentlig helt utrolig i dagens landskap hvilket nivå spillet ligger på umiddelbart etter lansering. Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 14. mars 2015 Del Skrevet 14. mars 2015 (endret) men nå må du ikke prøve å late som at trafikken i spillet er som den skal være.Har jeg heller ikke gjort, men trafikken fungerer nå slik den gjør (inntil den evt. blir patchet). Så vi har to valg: 1) Bygg veier i forhold til hvordan trafikken i spillet oppfører seg 2) Bygg veier i forhold til hvordan trafikken i virkeligheten oppfører seg eller slik man ønsker at den skal oppføre seg Den ene fungerer bedre enn den andre. Endret 14. mars 2015 av Crowly Lenke til kommentar
ZweiNor Skrevet 14. mars 2015 Del Skrevet 14. mars 2015 Inn i "Content manager", du kan slette de der Også litt unødvendig når man bare kunne hatt det valget der man ellers behandler lagrede spill. Er en del småpirk, men herregud, vi har ikke hatt en eneste patch ennå. Det er egentlig helt utrolig i dagens landskap hvilket nivå spillet ligger på umiddelbart etter lansering. Jada, litt småpirk er det, ikke helt perfekt. Men som du sier, ikke gærent mtp. en del AAA spill som er kommet ut i det siste. og, akkurat som den utrolig dårlig optimaliserte Dying Light, så kan jeg fint leve med de problemene for nå, ettersom jeg ellers koser meg gløgg ihjel med spillet! Har forøvrig lagt ut en fix-park på workshop for de som ikke har lyst til å lage selv. Brukte bare ingame assets, men du verden å enkelt det er å lage en park med litt "liv" i. Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 14. mars 2015 Del Skrevet 14. mars 2015 Det kom en patch noen dager før lansering, når kun streamere og youtubere hadde tilgang. Er ikke så mange dager siden spillet ble lansert, er ikke gitt at alle fikser er så enkle som de kan se ut til å være. Lenke til kommentar
OlaHaldor Skrevet 14. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2015 Hadde en live stream i dag hvor jeg lagde en bygning. Den dukker opp ved level 5 low density residential. 4x3 stor tomt. http://www.citiesskylines-nation.com/resources/norwegian-wood.24/ Lenke til kommentar
ZweiNor Skrevet 14. mars 2015 Del Skrevet 14. mars 2015 En annen ting jeg la merke til:Skulle gjerne ønske at selv de som er utdannede kunne ta jobber som uutdannede, hvis ikke annet er tilgjengelig. Det gir ikke mening at det skal være mangel på arbeid så lenge man har folk som er arbeidsløse, selv om de teknisk sett er "overkvalifiserte". 1 Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 14. mars 2015 Del Skrevet 14. mars 2015 En annen ting jeg la merke til: Skulle gjerne ønske at selv de som er utdannede kunne ta jobber som uutdannede, hvis ikke annet er tilgjengelig. Det gir ikke mening at det skal være mangel på arbeid så lenge man har folk som er arbeidsløse, selv om de teknisk sett er "overkvalifiserte". Jeg mener utviklerne selv har sagt at folk fint tar jobber de er overkvalifisert til og trives med det. Er du helt sikker på at de ikke gjør det? Lenke til kommentar
OlaHaldor Skrevet 15. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2015 Et par før jeg tar natta. 2 Lenke til kommentar
idontevenknow Skrevet 15. mars 2015 Del Skrevet 15. mars 2015 (endret) Alt dette spillet trenger nå er polish og en ny 2D artist som kan lage et GUI og teksturer som ikke ser ut som om de ble laget av meg i Windows Paintbrush Endret 15. mars 2015 av idontevenknow Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 15. mars 2015 Del Skrevet 15. mars 2015 Et par før jeg tar natta. Nice! Hvilket map er det der? Lenke til kommentar
Christiαno Skrevet 15. mars 2015 Del Skrevet 15. mars 2015 Er den eneste måten å øke helsen i byen på å plassere flere sykehus? Jeg føler jeg har plassert så mange, og det er ulende ambulanser overalt. Jeg blir gal. Irriterende å høre på, pluss at det lager mye trafikk. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 15. mars 2015 Del Skrevet 15. mars 2015 Er den eneste måten å øke helsen i byen på å plassere flere sykehus? Jeg føler jeg har plassert så mange, og det er ulende ambulanser overalt. Jeg blir gal. Irriterende å høre på, pluss at det lager mye trafikk. Samme med brannvesen. Å ha èn stasjon per 1000 innbygger syns jeg litt i overkant (I min første by hadde jeg 15 stasjoner og 15k innbyggere)... 1 Lenke til kommentar
Heradon Skrevet 15. mars 2015 Del Skrevet 15. mars 2015 Litt bra at trafikken gir utfordringer også, for resten går litt på autopilot etter hvert. Starter byer, bygger ut og tjener alltid mye penger. Så bygger du et nytt kvartal med alt det som trengs, før du hopper over på å prøve og tweake trafikken igjen. Begynner faktisk å bli litt lei. Men problemet er nok meg, da jeg blir skuffende kjapt lei av spill for tiden. Kan selvfølgelig prøve hard mode også, men om det gjør trafikken enda vanskeligere å håndtere så høres ikke det så morsomt ut. Hva er vanskeligere i hard mode forresten? Synes spillet virker altfor lett. Har ikke spilt hardmode. Har egentlig aldri hatt problemer med trafikken. Spesielt ikke etter jeg byttet ut tungindustri med kontorer. I starten har jeg vært litt ivrig med å bygge ut, så jeg ikke ha råd til strøm eller vannverk til folket, men kom fint ut av det ved å ta lån eller øke budsjettet så jeg får økt vann eller strømproduksjon. Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 15. mars 2015 Del Skrevet 15. mars 2015 (endret) Ett par sjappe sprml: Burde man blande commercial/residence for å korte ned reisetiden folk har til jobb slik som i SimCity eller trekker commerce områder ned verdien på bolig områdene? Det største issuet for meg hittil (det sier jo mye i seg selv , er at høyre museknapp ikke blir brukt til å legge ifra seg det man har markert som for eks bulldoser. Altså at det fungerer som en gå tilbakeknapp som i Endless Legend. Må man bort til ikonet det gjelder og trykke av det man har der, evnt må velge ett annet ikon? Eller er det ESC det er lagt opp til å bruke? Ofte så ønsker man ikke å ha noe markert når man studerer kartet/byen. Endret 15. mars 2015 av Thoto79 Lenke til kommentar
OlaHaldor Skrevet 15. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2015 Rørvik. Fant det i workshhopen. Tror det var den ene av to som dukket opp etter et søk på "Norway" releasedagen, eller dagen etter. Et par før jeg tar natta.Nice! Hvilket map er det der? Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 15. mars 2015 Del Skrevet 15. mars 2015 (endret) Burde man blande commercial/residence for å korte ned reisetiden folk har til jobb slik som i SimCity eller trekker commerce områder ned verdien på bolig områdene?Er ikke helt sikker, men commercial lager en del støy, og støy drar ned verdien på området regner jeg med. Generelt vil kortere reise vei være en fordel, uavhengig av området, belaster veinettet mindre. En metro vil nok også hjelpe en del. det er ulende ambulanser overalt. Jeg blir gal. Irriterende å høre på, pluss at det lager mye trafikk.Høres ut som veinettet ditt må optimaliseres, mye løses med god trafikkflyt. Endret 15. mars 2015 av Crowly Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå