Heradon Skrevet 13. mars 2015 Del Skrevet 13. mars 2015 (endret) Vet ikke om det er nevnt. men det er nå en mod som fjerner forlatte og nedbrente hus automatisk. Funker utmerket, og er et must for de som er ivrig på å fjerne slike byggninger, men samtidig synes det er slitsomt å gjøre dette manuelt. Vær forsiktig. Jeg mistet 20k population i løpet av et par minutt pga at jeg fikk et strømbrudd og et par bygninger ble forlatt, deretter slettet, deretter mistet halve byen strøm pga manglende overføring av strøm der det ikke er sammehengende hus...Da har de husa stått uten strøm ganske lenge. Helt til de blir abounded (ødelagt). Har ikke hatt problemer med det da jeg sørger for at innbyggerne mine får strøm og vann på kortest mulig tid. Det hender at strømmen går i nyere byggefelt i sammenheng med riving. Endret 13. mars 2015 av Heradon Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 13. mars 2015 Del Skrevet 13. mars 2015 Det er så artig med mods, spillet blir litt og litt bedre for hver dag som går! Lenke til kommentar
annonaki Skrevet 13. mars 2015 Del Skrevet 13. mars 2015 Vet ikke om det er nevnt. men det er nå en mod som fjerner forlatte og nedbrente hus automatisk. Funker utmerket, og er et must for de som er ivrig på å fjerne slike byggninger, men samtidig synes det er slitsomt å gjøre dette manuelt. Er det sånn at man kan legge til mods på allerede startede saves, eller må man begynne på nytt? Ja, det kan man:) Vet ikke om det er nevnt. men det er nå en mod som fjerner forlatte og nedbrente hus automatisk. Funker utmerket, og er et must for de som er ivrig på å fjerne slike byggninger, men samtidig synes det er slitsomt å gjøre dette manuelt. Vær forsiktig. Jeg mistet 20k population i løpet av et par minutt pga at jeg fikk et strømbrudd og et par bygninger ble forlatt, deretter slettet, deretter mistet halve byen strøm pga manglende overføring av strøm der det ikke er sammehengende hus... Hehe, vel det er jo litt uheldig. Ikke opplevd lignende selv. De få strømbruddene jeg har hatt har jeg oppdaget før bygningene ble forlatt. Første jeg gjør når jeg ser at ett hus er uten strøm er å trykke på pause for å få oversikt, og dermed skal det mye til for at store områder fraflyttes grunnet mangel av strøm. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 13. mars 2015 Del Skrevet 13. mars 2015 Er det sånn at man kan legge til mods på allerede startede saves, eller må man begynne på nytt? Ja, det kan man:) Herlig, da har jeg noe å gjøre i kveld! Lenke til kommentar
OlaHaldor Skrevet 13. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2015 Om noen er gira på en basic walkthrough på å lage modeller og få dem inn i spillet har jeg tenkt å streame i morgen på Twitch fra kl 10:30. Twitch/olahaldor Jeg kommer til å bruke primært LightWave og Substance Painter. Satser på å bygge et enkelt bygning og en enkel tekstur og så hoppe inn i Asset editor. Forhåpentligvis kan man også ta en tur innom spillet og se bygningen dukke opp også. Lenke til kommentar
Espp Skrevet 13. mars 2015 Del Skrevet 13. mars 2015 Om noen er gira på en basic walkthrough på å lage modeller og få dem inn i spillet har jeg tenkt å streame i morgen på Twitch fra kl 10:30. Twitch/olahaldor Jeg kommer til å bruke primært LightWave og Substance Painter. Satser på å bygge et enkelt bygning og en enkel tekstur og så hoppe inn i Asset editor. Forhåpentligvis kan man også ta en tur innom spillet og se bygningen dukke opp også. Kult! Skal se om jeg får tid til å følge med. Kunne trengt meg litt kunskap om slikt Lenke til kommentar
Golamesh Skrevet 13. mars 2015 Del Skrevet 13. mars 2015 Må være pinlig for Maxis og EA når et lite studio fra Finland viser dem hvordan det skal gjøres Utrolig morsomt spill som jeg allerede har lagt i overkant mange timer i. Dog begynner jeg å bli ganske frustert over trafikken. For hver by jeg bygger så blir trafikken en real hodepine etter hvert. Må nok tilbake på skolebenken.. 1 Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 13. mars 2015 Del Skrevet 13. mars 2015 Del gjerne noen bilder av byene deres Her er ihvertfall den jeg jobber med nå, tror jeg har funnet ett godt layout for å unngå store trafikale problemer. Lite forurensning også. Kollektivbruken ligger på rundt 18%, og er stadig voksende. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 13. mars 2015 Del Skrevet 13. mars 2015 Her er min med 65k: Har begynt på et voldsomt prosjekt med å gjøre om det største veinettet igjennom byen, men det kommer neppe til å fungere. Som i alle andre slike spill, så fungerer ikke trafikken som den skal. Hva er poenget med seks filer, om bilistene kun bruker en av dem? Begynner å irritere meg noe voldsomt! 1 Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 13. mars 2015 Del Skrevet 13. mars 2015 Min by med ca 35k innbyggere: Ting fungerer helt ok til å være første byen jeg bygger uten noen direkte planer. Eneste plassen jeg har hatt store problemer er i dette krysset/rundkjøringen/firkanten her: Til nå er dette en av de bedre løsningene jeg har greid å tenkt meg frem til selv, men fortsatt mye trafikk inn på rampen der man ser det er mye trafikk nå. En ting jeg har biti meg merke i av å titte en stund på denne saken er at utrolig mange velger å være med hele veien rundt før de kjører på hovedveien fremfor å nytte de snarveiene jeg har laget.. Lenke til kommentar
annonaki Skrevet 13. mars 2015 Del Skrevet 13. mars 2015 Holy shit! https://www.youtube.com/watch?v=09bsCzJjM1E Hvordan er det mulig? Lenke til kommentar
ZweiNor Skrevet 13. mars 2015 Del Skrevet 13. mars 2015 Relativt nystarta by, første byen med det jeg vil kalle en "god start". Første jeg skal gjøre når jeg unlocker mer av Motorveien er å koble industriområdet rett på for å kunne banne tung-trafikk igjennom sentrum. Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 13. mars 2015 Del Skrevet 13. mars 2015 Blokkering av tungtrafikk fungerer utmerket, så fremt man har alternative veier. Anbefales på det sterkes å bruke sonene for det de er verdt Det reddet byen min fra krise i det jeg rundet 100k innbyggere. Lenke til kommentar
Golamesh Skrevet 14. mars 2015 Del Skrevet 14. mars 2015 Har begynt på et voldsomt prosjekt med å gjøre om det største veinettet igjennom byen, men det kommer neppe til å fungere. Som i alle andre slike spill, så fungerer ikke trafikken som den skal. Hva er poenget med seks filer, om bilistene kun bruker en av dem? Begynner å irritere meg noe voldsomt! Samme her. Spilte tre timer i kveld på en save jeg har holdt på med lenge, men har kommet til et punkt hvor jeg bruker 95% av tiden på å bygge/rive veinettet, samt irritere meg over lange køer i enkeltfiler. Cities: Skylines ble plutselig til Traffic Simulator 2015 Lenke til kommentar
OlaHaldor Skrevet 14. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2015 Testet streamingopplegget nå i sted, og det kom da et par tilskuere under testen - så jeg fullførte like godt en veldig enkel og grisestygg bygning, helt fra modell til tekstur til den poppet opp i en residential zone i spillet. Modell tekstur og i spillet 2 Lenke til kommentar
Christiαno Skrevet 14. mars 2015 Del Skrevet 14. mars 2015 Har jobbet mye med trafikken selv. Motorvei igjennom hele fjøla og påkjøringsramper overalt er den mest effektive løsningen jeg har funnet så langt. Har forøvrig laget meg en koselig liten havneby! Kart over min by: Oversiktsbilde Flere bilder: Her i byen må det kjempes om du skal ha plass på bussen: Et blikk nedover hovedgata: 3 Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 14. mars 2015 Del Skrevet 14. mars 2015 Som i alle andre slike spill, så fungerer ikke trafikken som den skal. Hva er poenget med seks filer, om bilistene kun bruker en av dem? Begynner å irritere meg noe voldsomt!Konsentrer deg om det du kan gjøre noe med. Lær deg hvordan trafikken fungerer (i spillet) og planlegg veinettet deretter. Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 14. mars 2015 Del Skrevet 14. mars 2015 Syntes det blir en del kluss når man skal oppgradere veiene ifra enkelt til flere felt, de er jo bredere og det må omfattende rivningsarbeid til Er dette egentlig den beste måten å gjøre det på eller burde man begynne med bredere veier og bygge alt luftig og tilrette for at man tilslutt skal ha fire felters veier (eller flere) i sentrum? Blir ofte tull med innfartsårene ifra hovedveien man begynner ifra syntes jeg, blir ordentlige trafikkorker og vanskelig å oppgradere om man starter med de billige veiene. Og hva er det man potensielt sett tjener mest penger på? Olje, tømmer eller bare masse residents som betaler sine skatter. Og en ting til mens jeg husker det, er bussruter mer behjelpelig her enn de trafikkorkene de fungerte som i SimCity? Må bare legge til at dette spillet går SimCity en god gang og vel så det! Endelig en ordentlig bysim, håper jeg rekker å jobbe litt ved siden av fremover Lenke til kommentar
Stigs_GTA_cousin Skrevet 14. mars 2015 Del Skrevet 14. mars 2015 Slik kan man bruke alle feltene: Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 14. mars 2015 Del Skrevet 14. mars 2015 Slik kan man bruke alle feltene: Det ser jo latterlig ut. Får være grenser for hva man skal gjøre for å få systemet til å fungere. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå