Gå til innhold

Cities: Skylines-tråden


Anbefalte innlegg

3) Ja, de gjør det, men på den tiden de er der så senker de verdien på landet rundt, noe som kan slå negativt ut for andre bedrifter. Problemet med min by på 150k er som følgende;

- Industrien har ingen å selge til og går konkurs (transporten til butikker og eksport er god)

- Ingen ønsker å bygge flere butikker, industrien lider som følger av ingen salg

- Butikkene sliter med å selge varer siden industrien går konkurs hele tiden

- Byen ønsker ikke flere innbyggere og ingen flytter til byen, noe som gjør at det er mindre ønsker om butikker og industri.

 

Jeg vet ikke om det er (1) en innebygd tidsgrense for hvor snart forlatte bygninger kan tas i bruk igjen, eller (2) rett og slett det at de normalt blir stående en stund (langt på vei av samme årsak til at de ble forlatt i utgangspunktet!). Trolig (2).

 

Hvis (1) så vil en mod være til stor hjelp, for det er rett og slett ikke noe morsomt å måtte rive ned bygninger manuelt.

 

I begge tilfeller er det nok best å identifisere årsakene bak, og gjøre det en kan for å fikse problemet.

 

Går ganske bra her, ligger rett under 50k innbyggerre nå. Men sliter veldig med traffikken, spesielt rundt industrien hvor det er ett spaggetti nettverk av ramper, men forsatt så står traffikken stille, også med mange alternative innkjøringer.

 

Traffikk må oppgraderes en god del. Sliter også med kun 1 felt i bruk spesielt inn til "sentrum" av byen.

 

Dette er nok dels manglende forståelse for hvordan trafikken fungerer i spillet, og dårlig utnyttelse av prinsippene som driver den, og dels manglende naturlig oppførsel av trafikken, noe som gjør det vanskeligere å planlegge uten å kjenne til spillmekanikken i detalj. Det er mye man kan gjøre for å få god flyt, og veldig mye man kan gjøre feil for å ødelegge flyten. Uansett ser det ikke ut til at trafikken samarbeider riktig så mye som iallfall jeg skulle ønske.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Colossal Order vet om veldig mye av det som nevnes her, Quill snakket jo med CEO på stream og han nevnte også en del av disse tingene.

Mye av grunnen til filvalg-problemene er nok pga. En "shortest path" algoritme hvor bilene velger den korteste veien. Problemet her kommer at det virker som det ikke er noe som sier ifra om at Nå er ikke denne veien kortest lenger, hvor man kommer inn på algoritmen "fastest path". Det å simulere reell kjøring er uansett veldig vanskelig, og flere SimCity'er har jukset litt gjerne. :)

 

Dette spillet er også laget i Unity som ikke legger til rette for modding support, så de har måttet manuelt legge til rette for dette. Jeg er helt imponert over hva dette teamet på 13 har fått til! :-)

 

Virker ihvertfall som at både Paradox og Colossal er innstilt på å forbedre spillet med hjelp av forslag fra community.

Og Colossal har også uttalt (semi-offisielt) at de har lyst til å jobbe med dette spillet i laaaang tid fremover! :-) (typ 10 år f.eks.)

Lenke til kommentar

Fikk endelig spilt noen timer i går kveld, å planlegge god trafikk flyt er ikke helt lett. Men det gjelder å følge med på hvor bilene skal (man kan klikke på dem og se destinasjonen), og så se om man bør gjøre noen endringer i forhold til dette, f.eks. lage en ny kortere rute.

Vil også tro at man er nødt til å rive noen bygninger og omregulere områder etter hvert for å kunne gjøre nødvendige endringer vei nettet. Etter hvert som man før mere plass er det nok fordelaktig å flytte industrien ett stykke ut av byen, gjerne til ett sted hvor det er kort avstand til gods tog og/eller en havn.

 

Har kun ca 17 000 innbyggere så langt over to celler, så mye jobbing gjenstår :)

Lenke til kommentar

Hver gang jeg starter opp spillet får jeg beskjed om at jeg må skrive inn aktiveringsnøkkelen når spillet har startet opp, men jeg får aldri opp noen plass å skrive inn aktiveringsnøkkelen. Noen som vet hva jeg skal gjøre?

Lenke til kommentar

Hver gang jeg starter opp spillet får jeg beskjed om at jeg må skrive inn aktiveringsnøkkelen når spillet har startet opp, men jeg får aldri opp noen plass å skrive inn aktiveringsnøkkelen. Noen som vet hva jeg skal gjøre?

 

Trenger ikke det. Det er nok bare Steam som er overivrig med å hjelpe, sånn i tilfelle det er et sånt spill.

Lenke til kommentar

Hver gang jeg starter opp spillet får jeg beskjed om at jeg må skrive inn aktiveringsnøkkelen når spillet har startet opp, men jeg får aldri opp noen plass å skrive inn aktiveringsnøkkelen. Noen som vet hva jeg skal gjøre?

Koden brukes til å registrere spillet på forum.paradoxplaza.com. Vet ikke om det gjelder dette spillet, men flere PI spill krever koden registrert for å få tilgang til supportforumet.

Lenke til kommentar

Koden brukes til å registrere spillet på forum.paradoxplaza.com. Vet ikke om det gjelder dette spillet, men flere PI spill krever koden registrert for å få tilgang til supportforumet.

 

Riktig det, men det har ikke noe med selve spillet å gjøre. Tror ikke det har noen effekt overhodet. Jeg logget inn med min Paradox-konto før jeg hadde registrert spillet der, ingen problemer.

Lenke til kommentar

Ja, så det.. men var litt usikker på hvor lurt det var sånn i tilfelle jeg måtte aktivere koden.

Alle nøkkeler kan hentes frem igjen ved å høyre klikke på spillet i biblioteket (i steam klienten) og velge "view CD key", hvis man plutselig skulle trenge den til noe.
Lenke til kommentar

Vet ikke om det er nevnt. men det er nå en mod som fjerner forlatte og nedbrente hus automatisk. Funker utmerket, og er et must for de som er ivrig på å fjerne slike byggninger, men samtidig synes det er slitsomt å gjøre dette manuelt.

Lenke til kommentar

Vet ikke om det er nevnt. men det er nå en mod som fjerner forlatte og nedbrente hus automatisk. Funker utmerket, og er et must for de som er ivrig på å fjerne slike byggninger, men samtidig synes det er slitsomt å gjøre dette manuelt.

 

Er det sånn at man kan legge til mods på allerede startede saves, eller må man begynne på nytt?

Lenke til kommentar

Vet ikke om det er nevnt. men det er nå en mod som fjerner forlatte og nedbrente hus automatisk. Funker utmerket, og er et must for de som er ivrig på å fjerne slike byggninger, men samtidig synes det er slitsomt å gjøre dette manuelt.

Vær forsiktig. Jeg mistet 20k population i løpet av et par minutt pga at jeg fikk et strømbrudd og et par bygninger ble forlatt, deretter slettet, deretter mistet halve byen strøm pga manglende overføring av strøm der det ikke er sammehengende hus...

Lenke til kommentar

 

Vet ikke om det er nevnt. men det er nå en mod som fjerner forlatte og nedbrente hus automatisk. Funker utmerket, og er et must for de som er ivrig på å fjerne slike byggninger, men samtidig synes det er slitsomt å gjøre dette manuelt.

 

Er det sånn at man kan legge til mods på allerede startede saves, eller må man begynne på nytt?

 

Jeg brukte den på en eksisterende save. Og fjernet den siden uten problemer

Lenke til kommentar

Må få installert den moden som river automatisk jeg også.

 

Strømnettverket var veldig kronglete, så jeg bestemte meg for at jeg skulle rive det og bygge et nytt som utnyttet plassen litt bedre. Da måtte jeg kutte strømmen til det store residensområdet i et par minutter mens jeg fikset det. (Hadde omtrent 10 000 innbyggere på det tidspunktet) Jeg brukte litt lenger tid, og når jeg beveget kameraet tilbake til residensområdet var resultatet at hvert eneste jævla hus hadde blitt forlatt og jeg hadde plutselig kun 200 innbyggere i byen. :p Brukte 10 minutter på bare å rive forlatte hus.

 

Rart utviklerne ikke har tatt med en slik funksjon, men det gjør egentlig ikke noe så lenge det finnes mods.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...