OlaHaldor Skrevet 10. februar 2015 Del Skrevet 10. februar 2015 (endret) Cities: Skylines kommer 10. mars, og det er nå mulig å forhåndsbestille både via Paradox sin egen nettbutikk og Steam. Det er to versjoner; standard og deluxe. I deluxe-utgaven får man spillets soundtrack og konsept-tegninger til nesten 100 bygninger, samt mulighet til å bygge bygningene i bildet under. Uvisst hvilken funksjon de har utover å se pene ut. Flere som gleder seg? Endret 10. februar 2015 av OlaHaldor 3 Lenke til kommentar
Woltox Skrevet 10. februar 2015 Del Skrevet 10. februar 2015 Oh yes, årets strategispill Eneste kjipe tingen er at du kun kan utvide 9ganger (uansett rettning) (blir sikkert åpnet for flere i mods ellerno) Lenke til kommentar
OlaHaldor Skrevet 10. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2015 (endret) Utviklerene har sagt at det er mulig å låse opp for opptil 25 tiles!.. Har ikke greid å få helt eksakt tall på hvor stort landskapet er, står litt forskjellig rundt omkring på Paradox-forumet - det sies at det er omkring 36x36km! Èn tile er ca. like stor som det vi har blitt kvelt med i SimCity. Under ser du forøvrig 25 tiles tilgjengelig i map editoren. Dette er SVÆRT! Endret 10. februar 2015 av OlaHaldor Lenke til kommentar
Woltox Skrevet 10. februar 2015 Del Skrevet 10. februar 2015 Hmm, mente det var 9de nevnte i en video, men er det 25 så skal jeg ikke klage (ennå) =) Lenke til kommentar
Iceman22 Skrevet 10. februar 2015 Del Skrevet 10. februar 2015 (endret) Endelig, det er akkurat slik spillet simcity 2014 skulle vært når det kom ut. Endret 10. februar 2015 av Iceman22 Lenke til kommentar
daruu Skrevet 10. februar 2015 Del Skrevet 10. februar 2015 Hva er det som er så forskjellig fra simcity? Hvis man ikke tenker på størrelsen... Lenke til kommentar
Skjeggape Skrevet 10. februar 2015 Del Skrevet 10. februar 2015 Lurer på det samme. Mye av grafikken ser klin lik ut. Tror jeg skal kjøpe det, men venter til litt etter release før jeg kjøper. Lenke til kommentar
Espp Skrevet 10. februar 2015 Del Skrevet 10. februar 2015 Gleder meg! Håper det blir like bra som jeg tror Lenke til kommentar
OlaHaldor Skrevet 10. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2015 Dere kan lese et arkiv med info fra utviklerene her Ellers har noen tatt for seg og kokt ned noen timers developer streams til sakens kjerne i en rekke videoer. Her er den første. Lenke til kommentar
Blaz3r Skrevet 10. februar 2015 Del Skrevet 10. februar 2015 Utviklerene har sagt at det er mulig å låse opp for opptil 25 tiles!.. Har ikke greid å få helt eksakt tall på hvor stort landskapet er, står litt forskjellig rundt omkring på Paradox-forumet - det sies at det er omkring 36x36km! Èn tile er ca. like stor som det vi har blitt kvelt med i SimCity. Under ser du forøvrig 25 tiles tilgjengelig i map editoren. Dette er SVÆRT! ja dette er noe annet en sim city Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 10. februar 2015 Del Skrevet 10. februar 2015 Trodde dette var samme developer som Cites XL jeg, men det er det jo ikke... Er dette nærmere SimCity eller Cities med tanke på frihet og realisme? Lenke til kommentar
OlaHaldor Skrevet 10. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2015 (endret) Det er nok nærmere CitiesXL i skala, men i en SimCity-ish innpakning, om det ga mening? De har endel nyvinninger som er interessante. De simulerer noe jeg ikke har sett i andre spill; støyforurensing. Noe som påvirker landverdi feks. Man kan utvinne ressurser for landbruk, skogbruk og mineraler. Man kan sette opp regler som gjelder kun i enkelte distrikter. Og regler som gjelder globalt. Distriktene kan du selv navngi om du ikke liker det som blir automatisk generert. Du kan faktisk navngi det aller meste, ser det ut til. Til og med ned i detalj - grisen på en av flere gårder blir i en video navngitt! Torsdag skal det være en stream på twitch der de skal snakke om, og sannsynligvis, vise spillet litt i dybden. Her er tre sider med regler som kan aktiveres. Endret 11. februar 2015 av OlaHaldor Lenke til kommentar
MrL Skrevet 11. februar 2015 Del Skrevet 11. februar 2015 Dette virker jo sinnsykt mye mer kompleks enn hva Paradox (Cities in motion) pleier å levere, så er spent på om de klarer å levere. Lenke til kommentar
OlaHaldor Skrevet 11. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2015 Ja det kan man si! Colossal Order startet jo med trafikksimulering mest for å øve seg, sier de. Målet var hele tiden å lage et bybyggespill. Lenke til kommentar
Anderzen Skrevet 11. februar 2015 Del Skrevet 11. februar 2015 Det er nok nærmere CitiesXL i skala, men i en SimCity-ish innpakning, om det ga mening? De har endel nyvinninger som er interessante. De simulerer noe jeg ikke har sett i andre spill; støyforurensing. Noe som påvirker landverdi feks. Støyforurensing hadde SC4 allerede i 2003, Boligområder avskydde det, mens kommersielle områder tiltrakk seg forretninger. Og dag og natt syklus som SK ikke har. Kart-editoren er mye det samme som SC4 hadde. Ellers er nok filosofien litt nærmere SC4 enn den forenklede 2013, bare med grafikken XXL lovte oss å ha! Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 11. februar 2015 Del Skrevet 11. februar 2015 Høres bra ut på papiret, så får vi se praksis. Siden Maxis' SimCity er kjørt ned i gjørma, og Monte Cristo er fast bestemt på å holde seg der nede, så er det like greit at noen andre prøver seg på det samme konseptet. Dette kan jo bli bra! 1 Lenke til kommentar
OlaHaldor Skrevet 11. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2015 (endret) Streamen starter kl.15 i dag i morgen. (skriveleif!) http://www.twitch.tv/paradoxinteractive Det er visst noe de kaller "Paradox Festival" eller noe i den dur, hvor de skal presentere masse nyheter for 2015, i løpet av de neste dagene. Endret 11. februar 2015 av OlaHaldor Lenke til kommentar
OlaHaldor Skrevet 11. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2015 Demning. Litt størrelse på byen. Lenke til kommentar
OlaHaldor Skrevet 11. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2015 (endret) Første gameplay video dukket plutselig opp! Språk-varsku for sarte sjeler forøvrig. Endret 11. februar 2015 av OlaHaldor Lenke til kommentar
Nerowulf Skrevet 11. februar 2015 Del Skrevet 11. februar 2015 Gledelig overraskelse. Dette spillet har jeg ikke sett noe til. Håper det blir bra Det siste SimCity-spillet gav meg dessverre bismak for citie-spill men :/ Kanskje dette er redningen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå