Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

hvordan funker egenlig turrent?

Anbefalte innlegg

nå har jeg lasta ned et spill i form av Turrent nettverket. men mappa som jeg har fått ned inheholder bare titall vis av filer på 14.4 mb feks: dev-mp2b.r10 , dev-mp2b.r18 , dev-mp2b.r19 osv osv osv osv.. åssen "pakker jeg ut disse til å bli et kjørbart program?

takk for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du finner filen som heter .rar til slutt åpner du den og unrarer filene. Da sitter du mest trolig en .bin og en .cue fil + kanskje noen readme filer. Bin og cue er brenne images som enten kan extractes med isobuster eller brennes rett ut med f. eks nero

Lenke til kommentar

Nå er ikke piratkopiering noe som egentlig bør diskuteres på dette forumet, og dermed har jeg ikke lyst til å gi deg noe svar på akkurat det (selv om "problemet" ditt har en veldig enkel løsning).

Edit: ..og nå ser jeg at mens jeg skrev disse velvalgte ord er det allerede fire stk. som har hjulpet deg, jaja..

Lenke til kommentar

Det der kan du oppleve uansett om du laster med Torrent eller noe annet.

Disse filene er .rar-filer som pakkes ut med f.eks programmet winrar. (Mange andre pakkeprogrammer støtter også .rar i likhet med .zip)

Når du pakker ut filene får du sansynligvis noen store filer: .bin og .cue. Disse er "CD-image" som du enten monterer som virituell CD-rom eller brenner til CD via burn image-funksjonen, og innstallerer fra CD'en.

Lenke til kommentar
Nå er ikke piratkopiering noe som egentlig bør diskuteres på dette forumet, og dermed har jeg ikke lyst til å gi deg noe svar på akkurat det (selv om "problemet" ditt har en veldig enkel løsning).

Edit: ..og nå ser jeg at mens jeg skrev disse velvalgte ord er det allerede fire stk. som har hjulpet deg, jaja..

kan du lese posten min en gang til? før du sier noe uti natta

Lenke til kommentar

Da må du laste ned Winrar. (www.winrar.com ellerno)

Når du har gjort det så høyreklikker du på den filen som har endelsen *.rar, og trykker på "extract to (navnet på mappen), så må du vente en stund, til ekstrakteringen blir ferdig, så kan du sannsyneligvis innstalere spillet! :D

Hvis det kommer fram en *.bin fil så må du laste ned "Virtual Daemon", eller bare brenne den ut med Nero eller et annet brenneprog.

Pirke, pirke: Det er ikke turrent, det er BitTorrent! ;)

-NoXic

Lenke til kommentar
har ei fil som heter "deviance.nfo" er dette noen Info fil som Winrar eller no lignende skal bruke?

hah, Deviance gir ikke ut gratis spill, de cracker spill, så du kan laste de ned gratis. Med andre ord, piratkopiering.

Dessuten er filene du sikter til : dev-mp2b.r18 osv. Max Payne2 cd2.

Så må ikke tro du får noen hjelp her. Posten vil bli raportert til mod. :grin:

Lenke til kommentar
har ei fil som heter "deviance.nfo" er dette noen Info fil som Winrar eller no lignende skal bruke?

Du sier at du lastet ned et gratis/lovlig spill, haha.

Deviance er vel en av de mest kjente warez gruppene. Det er ikke noe vits å prøve å skjule at du har lastet ned warez.

Nå kommer vel noen snart og sier "slutt å flame han og hjelp han istedet". Men saken er den at jeg ikke har så lyst til å hjelpe han når det står klinkende klart i retningslinjene hva hw.no synes om dette.

edit: ser at flere over meg har kommentert dette allerede.

Lenke til kommentar
Det er morsomt å se hvor mange "wannabe" moderatorer en slik posting skaper..........lmao

Er ikke snakk om å være wannebe-moderator. Er snakk om å følge reglene på forumet. Piratkopiering fører til dårligere grunnlag for utviklerne og dermed færre/dårligere spill

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...