c-audio Skrevet 10. februar 2015 Del Skrevet 10. februar 2015 (endret) Folk jeg kjenner reagerer på dieselforbruket på min Passat 2010 170hk 2,0 TDI 4MOTION DSG (Motorkode CBBB). Det ligger på følgende: Langkjøring: 0,65 Blandet: 0,7 Bykjøring: 0,9-0,95 Er dette uforholdsmessig høyt? Jeg kjører ganske rolig, og bilen blir sjeldent starta veldig kald. Selv mener jeg forbruket kanskje er litt høyt, men ikke noe jeg har reagert spesielt på før mine venner opplyste meg om dette. Noen tanker om nevnte forbruk? Endret 10. februar 2015 av c-audio Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 10. februar 2015 Del Skrevet 10. februar 2015 Måler du reelt forbruk eller via kjørecomputer? Lenke til kommentar
c-audio Skrevet 10. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2015 Måler du reelt forbruk eller via kjørecomputer? Reelt målt forbruk Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 10. februar 2015 Del Skrevet 10. februar 2015 Nja. Det var kanskje litt i overkant. Jeg har kjørt en noe eldre Passat Bluemotion (riktignok 105HK uten 4-motion og manuell kasse) fra Trondheim til Oslo på under 0.5. Kjører selv en 2.0TFSI (Multitronic) og sist jeg kjørte til hytta (Oslo-Skeikampen, ca 23mil hver vei) så snitta jeg nærmere 0.5 enn 0.6. Nå har ikke jeg 4-hjulstrekk, men diesel skal jo være litt mer gjerrig på forbruket enn bensin Lenke til kommentar
c-audio Skrevet 10. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2015 Nja. Det var kanskje litt i overkant. Jeg har kjørt en noe eldre Passat Bluemotion (riktignok 105HK uten 4-motion og manuell kasse) fra Trondheim til Oslo på under 0.5. Kjører selv en 2.0TFSI (Multitronic) og sist jeg kjørte til hytta (Oslo-Skeikampen, ca 23mil hver vei) så snitta jeg nærmere 0.5 enn 0.6. Nå har ikke jeg 4-hjulstrekk, men diesel skal jo være litt mer gjerrig på forbruket enn bensin Noe jeg burde/må gjøre for å undersøke nærmere, evt fikse det? Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 10. februar 2015 Del Skrevet 10. februar 2015 Noe jeg burde/må gjøre for å undersøke nærmere, evt fikse det? Jeg har dessverre ikke nok kunnskap om dette til å komme med noen løsning, jeg bare synset ut fra selvopplevd forbruk. Lenke til kommentar
toth Skrevet 10. februar 2015 Del Skrevet 10. februar 2015 Min 2.0TDI Multitronic 170hk (A6) bruker ca (kjørecomp.): Langkjøring: 0,55 Blandet/by: 0,6-0,8. Lenke til kommentar
joka Skrevet 10. februar 2015 Del Skrevet 10. februar 2015 har bilen dieselvarmer? en webasto bruker på full guffe 6 dl pr time Lenke til kommentar
c-audio Skrevet 10. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2015 har bilen dieselvarmer? en webasto bruker på full guffe 6 dl pr time Ja, det har den. Webastoen er kanskje på uansett som kjørevarmer uten at jeg aktivt har slått den på? Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 10. februar 2015 Del Skrevet 10. februar 2015 Når bilen er kald, kanskje, men den skrur seg jo uansett av når bilen er varm. Hvis du kjører MANGE småturer, vil den nok kunne ha litt betydning for snittforbruket. Lenke til kommentar
Shirmah Skrevet 10. februar 2015 Del Skrevet 10. februar 2015 På min bil med Webasto er det et eget valg for autostart, hvertfall. Det går jo an å se etter om det finnes noe slikt på passaten din også, og evt. prøve å skru det av? Lenke til kommentar
c-audio Skrevet 10. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2015 På min bil med Webasto er det et eget valg for autostart, hvertfall. Det går jo an å se etter om det finnes noe slikt på passaten din også, og evt. prøve å skru det av? Fant dessverre ikke noe valg for autostart... Lenke til kommentar
c-audio Skrevet 23. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2015 Nå skal bilen uansett på service om tre uker. Burde jeg spørre om de kan se på hvorfor bilen bruker litt mye drivstoff der? Eller kan det fort bli veldig dyrt å undersøke? Lenke til kommentar
Nstin Skrevet 25. februar 2015 Del Skrevet 25. februar 2015 Er vel ikke så mye på mila med tanke på motorstørrelse? Jeg har en 1.6tdi bluemotion med 105hk. Jeg ligger på 0.43 - 0.47 når jeg pendler til jobb (landevei og motorvei). Har ikke testet langveiskjøring. Men lå på 0.51 når jeg hadde 5 stk i bilen og bagasjen full av øl og mat fra sverige, Og den veien er det skikkelig mye opp og ned og masse svinger. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 25. februar 2015 Del Skrevet 25. februar 2015 Da jeg kjørte en Passat 1,6 TDi 105hk manuell (2010-modell var det vel) sedan med høyreratt endte forbruket på langkjøring på 0,58.. Det er mer enn en like gammel Mercedes-Benz E 220 CDI med 170hk og automat (den kjørte jeg med like høyt tempo på 0,55) Lenke til kommentar
Yazfat Skrevet 1. mars 2015 Del Skrevet 1. mars 2015 Folk jeg kjenner reagerer på dieselforbruket på min Passat 2010 170hk 2,0 TDI 4MOTION DSG (Motorkode CBBB). Det ligger på følgende: Langkjøring: 0,65 Blandet: 0,7 Bykjøring: 0,9-0,95 Er dette uforholdsmessig høyt? Jeg kjører ganske rolig, og bilen blir sjeldent starta veldig kald. Selv mener jeg forbruket kanskje er litt høyt, men ikke noe jeg har reagert spesielt på før mine venner opplyste meg om dette. Noen tanker om nevnte forbruk? Hadde samme bil og modell som deg. Kjørte strekningen: Strømstad - Drøbak - Drammen - Kongsberg - Notodden - Bø - Seljord en del ganger. 10-20km/t over grensa stort sett hele tiden Hadde da et snittforbruk på 0,6 i følge kjørecomputeren. Dette synes jeg selv var meget lavt forbruk. Blandet og bykjøring husker jeg ikke hva jeg lå på. Tallene du oppgir synes ikke jeg er så spes høyt. Du har en bil på 170hk, 4wd, automat, og veier nesten 1700kg Lenke til kommentar
c-audio Skrevet 1. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2015 Takk for alle svar. Anser saken nå som oppklart Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå