Grinii Skrevet 10. februar 2015 Del Skrevet 10. februar 2015 Hei. Jeg har en foretningside som baserer steg på en søkemotor som finner flybilletter. Jeg vet det er gjort før, men uten å gå i detalj håper og tror jeg at jeg har kommet på noe lurt som vil gjøre at min løsning ikke er som alle andres. Dessverre er jeg ikke veldig kunnskapsrik selv når det gjelder søkemotorer. Noen her som kan peke meg i retning av et firma som er behjelpelig med slike ting. Eller som driver med det selv? Uansett om jeg søker på finn.no, momondo eller expedia får jeg alltid de samme resultatene. Benytter de seg av samme søkemotor? Takk for hjelpen. Lenke til kommentar
muthalova Skrevet 11. februar 2015 Del Skrevet 11. februar 2015 Kikket kjapt på søket til finn.no, og der er det en del server-side scripting (enten php, asp el.l.) Når du mener at alle finner de samme resultatene, kan det da være at de finner alle resultatene som er å finne? Hvor vil du da søke for å få andre resultater? Lenke til kommentar
Grinii Skrevet 11. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2015 Hei og takk få svar. Ja det kan godt være at de fleste finner det som er mulig å finne. Vet du om dette er fordi de benytter seg av samme søkemotor, eller har de utviklet hver sin måte å søke på, bare at de har utviklet like gode løsninger? Jeg ønsker ikke i utgangspunktet å få andre søkeresultater, men jeg lurer på om det er mulig å lage en søketjeneste som baserer seg på andre søkekriteriee enn det som i fag er normalt. Og evt hvor stor jobb det ville vært å utvikle. Takk. Lenke til kommentar
andreasn Skrevet 11. februar 2015 Del Skrevet 11. februar 2015 Flyselskap bruker billettsystemer som f.eks Amadeus og jeg regner med at disse tilbyr grensesnitt for søkemotorer å søke i. Et google søk kan kanskje hjelpe deg videre. Vet ikke hva ideen din er men pass deg for at flyselskapene kanskje ikke liker den... Lenke til kommentar
Grinii Skrevet 11. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2015 Takk skal dere ha! Ja du sier noe. Man må passe på at man ikke bryter loven. Da blir det fort månelyst. Bare å si ifra om noen har noe mer informasjon på lager. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå