Mr_Tiger Skrevet 10. februar 2015 Del Skrevet 10. februar 2015 (endret) Har kjøpt og installert en bevegelse sensor fra clas-ohlson. Det ser egentlig helt fin ut og jeg får opp bevegelse, temp, fuktighet, lux og en av/på funksjon som jeg ikke er helt sikker på hva er enda. Men, lurer på hvordan jeg bør bygge opp en event som skal bruke denne sensoren. Meningen med eventen er at den skal slå på lyset i loftstua når den registrerer motion(bevegelse) og "and if" lux måleren er under en satt grense. - når dette er oppfylt slår den på lysa i loftstua. - denne biten er grei, men nå vi jeg at lyset skal så seg av. Ikke etter en viss tid men når det ikke blir registrert noen motion(bevegelse) eller at lux er på en satt grense... Er dette mulig å lage i en samme event? eller må jeg lage en event så tar seg av dette også.. Endret 10. februar 2015 av Mr_Tiger Lenke til kommentar
process Skrevet 10. februar 2015 Del Skrevet 10. februar 2015 (endret) Edit: svarer senere. Endret 10. februar 2015 av process Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 10. februar 2015 Del Skrevet 10. februar 2015 Du må nok ha to Eventer, men det er jo ikke noe problem? Personlig synes jeg det er best om HomeSeer tar seg av alt som har med bevegelse å gjøre, det gir minst feil. Så må du nok ha et eget Event som skrur av lyset (hvis det er på) hvis Lux kommer under en satt grense. Jeg ville lagt til "hvis det er på" som en condition for da slipper du at eventet kjører unødvendig hvis lyset faktisk er av. Lenke til kommentar
Mr_Tiger Skrevet 10. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2015 (endret) Er dette en riktig måte å gjøre det på? Endret 10. februar 2015 av Mr_Tiger Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 10. februar 2015 Del Skrevet 10. februar 2015 Jeg hadde ikke gjort det sånn. Mitt forslag: Event #1, endre på "Then" til" Then "Remove Delayed Device Action" for "2 etg LoftStue Taklampe" Then Set device "2 etg LoftStue Taklampe" to On Then Set device "2 etg LoftStue Taklampe" to Off after a delay of 15 minutes (??) Dette vil ta seg av bevegelsessensoren. Hvis Lux går under 100, vil du jo at lyset skal gå av uansett om det er noen der eller ei (ikke sant? Det var slik jeg tolket første post). Event #2 må ha noen få endringer: - Fjern siste "AND IF". - Legg til "Then "Remove Delayed Device Action" for "2 etg LoftStue Taklampe" Lenke til kommentar
Mr_Tiger Skrevet 10. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2015 Hvis Lux går under 100, vil du jo at lyset skal gå av uansett om det er noen der eller ei (ikke sant? Det var slik jeg tolket første post). Event #2 må ha noen få endringer: - Fjern siste "AND IF". - Legg til "Then "Remove Delayed Device Action" for "2 etg LoftStue Taklampe" Vil bare at lyset skal gå av hvis det IKKE er noen i rommet, derfor "no motion" og når det er for lyst i rommet.(typisk lys dag) Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 10. februar 2015 Del Skrevet 10. februar 2015 Min erfaring med Aeon Labs sine sensorer er at den skrur seg av uansett, den blir ikke "re-trigget" selv om det er bevegelse i rommet, så dermed er "has a value equal to No Motion" relativt ubrukelig.Jeg hadde en timeout på 10 sekunder, bare for å se hva som skjedde. Her er meg på utsiden mens jeg gjør klar sykkel og sykkelvogn til å sykle barn til barnehagen: feb-10 07:34:06 Z-Wave Device: Ute Ute Bevegelsessensor, Bevegelse Set to On/Open/Motion feb-10 07:33:53 Z-Wave Device: Ute Ute Bevegelsessensor, Bevegelse Set to Off/Closed/No Motion feb-10 07:33:43 Z-Wave Device: Ute Ute Bevegelsessensor, Bevegelse Set to On/Open/Motion feb-10 07:33:31 Z-Wave Device: Ute Ute Bevegelsessensor, Bevegelse Set to Off/Closed/No Motion feb-10 07:33:21 Z-Wave Device: Ute Ute Bevegelsessensor, Bevegelse Set to On/Open/Motion feb-10 07:33:12 Z-Wave Device: Ute Ute Bevegelsessensor, Bevegelse Set to Off/Closed/No Motion feb-10 07:33:02 Z-Wave Device: Ute Ute Bevegelsessensor, Bevegelse Set to On/Open/Motion feb-10 07:32:57 Z-Wave Device: Ute Ute Bevegelsessensor, Bevegelse Set to Off/Closed/No Motion feb-10 07:32:47 Z-Wave Device: Ute Ute Bevegelsessensor, Bevegelse Set to On/Open/Motion feb-10 07:32:40 Z-Wave Device: Ute Ute Bevegelsessensor, Bevegelse Set to Off/Closed/No Motion feb-10 07:32:30 Z-Wave Device: Ute Ute Bevegelsessensor, Bevegelse Set to On/Open/Motion ... men du kan vel eventuelt bruke "... has been 'No Motion' for at least 15 minutes". Lenke til kommentar
Mr_Tiger Skrevet 10. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2015 satt in "No motion for at least 15 min" på den siste "and if" på event "lys av" Får se hvordan loggen blir når jeg tester ut dette her:) Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 10. februar 2015 Del Skrevet 10. februar 2015 Jeg hadde sagt en ekstra condition på det første eventet: AND IF Taklampe is OFF ... ellers vil det kjøre hele tiden. Z-wave er kult det, men man trenger ikke sende kommandoer når det ikke er nødvendig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå