Marius963 Skrevet 10. februar 2015 Del Skrevet 10. februar 2015 Jeg blir gal av å se etter en bil nå. I dag gikk det 10ènde bilkjøpet i vasken.. Er ute etter en sprek og god bil som jeg både kan bruke som transport og ha det litt gøy med. Har kikket på Audi S4èr i det siste, men enten så forsvinner de fra Finn.no før jeg rekker å trykke inn på annonsen, eller så har selger for høye forventninger til pris, eller så er selger useriøs.. Jeg er ganske kresen til bil. Og her er mine krav. 1. Må være bensin 2. Må være firehjulsdrift eller bakhjulsdrift 3. Må være manuell girkasse 4. Må ha over 200hk 5. Helst nyere enn 2000 modell 6. Helst ikke gått lenger enn 250 000km Og det er vel det. Er åpen for de fleste bil merker. Budsjettet mitt på bil er ca 115 000kr + - Takk for seriøse svar! og all hjelp Lenke til kommentar
jon67 Skrevet 10. februar 2015 Del Skrevet 10. februar 2015 Da har du 13 biler å velge mellom på finn. Audi TT? http://www.finn.no/finn/car/used/result?CAR_SALESFORM=1&PRICE_TO=115000&YEAR_MODEL_FROM=2000&enginefuel=0%2F1&TRANSMISSION=1&WHEEL_DRIVE=2&WHEEL_DRIVE=1&MILEAGE_TO=250000&ENGINE/EFFECT_FROM=200&sort=0 Lenke til kommentar
Marius963 Skrevet 10. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2015 Nja vil helst ha 5 seter :/ da dette er mer brukervennlig for meg. Vurderer å kjøpe meg en bil også trimme. Hvilke biler er gode å Trimme? Har sett litt på en Audi A6 2.7 Biturbo V6 2000 modell. Disse har 230hk orginalt. Noen som har erfaring med disse? Har lest at det er gode biler, men mangler litt effekt i forhold til forventninger. Så tenkte jeg kunne ha trimmet den ca 30-40%? Altså bikke 400hk på hjula er målet Har dere noen gode nettsider eller noe som selger trim deler? Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 10. februar 2015 Del Skrevet 10. februar 2015 Jeg mener å huske at girkassene på de audiene ikke er så glad i mye mer (ja, også manuell-kasser..) Lenke til kommentar
toth Skrevet 10. februar 2015 Del Skrevet 10. februar 2015 Jeg vil tro at dersom du prøvekjører eksempelvis denne: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=55696141&searchclickthrough=true så vil du ikke føle et sterkt behov for å trimme Lenke til kommentar
Marius963 Skrevet 10. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2015 Jeg mener å huske at girkassene på de audiene ikke er så glad i mye mer (ja, også manuell-kasser..) Sier du det? Jeg har hørt det motsatte. At 6 trinns manuell kassa fint tåler effekt opp til 500hk og er veldig slitesterk Lenke til kommentar
Marius963 Skrevet 10. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2015 Jeg vil tro at dersom du prøvekjører eksempelvis denne: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=55696141&searchclickthrough=true så vil du ikke føle et sterkt behov for å trimme Bilen jeg kjører nå har 270hk og jeg syns den er ganske seig. så ønsker høyere effekt. Kunne tenkt meg 130-140hk mer Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 10. februar 2015 Del Skrevet 10. februar 2015 lengde bilen har gått henger folk seg for mye opp i. en lite velholdt bil som har gått 100k kan fint være i verre stand enn en bil som er godt vedlikeholdt som har gått 300k. seann eier av bilen like mye som bilen. + andre faktorer som hvor den er kjørt. Lenke til kommentar
Marius963 Skrevet 10. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2015 Det er sant. Men 350 000km kombinert med 20 år i alder er litt skummelt. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 10. februar 2015 Del Skrevet 10. februar 2015 Jeg vil tro at dersom du prøvekjører eksempelvis denne: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=55696141&searchclickthrough=true så vil du ikke føle et sterkt behov for å trimme De der går ikke så voldsomt bra. Jeg mener å huske at girkassene på de audiene ikke er så glad i mye mer (ja, også manuell-kasser..) Sier du det? Jeg har hørt det motsatte. At 6 trinns manuell kassa fint tåler effekt opp til 500hk og er veldig slitesterk Den tåler vel nærmest uendelig antall hk, det er moment som dreper kassa. Audi RS4 hadde vel en kraftigere versjon av samme kassa da RS4 ble levert med 2,7T-maskina.. Det var langt fra uvanlig med girkasseras på de bilene kan man si.. Lenke til kommentar
Marius963 Skrevet 10. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2015 Så vist jeg trimmer bilen til 400hk+moment så burde jeg bytte girkasse? Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 10. februar 2015 Del Skrevet 10. februar 2015 Du må nok bare forvente at du reduserer levetiden til girkassen tenker jeg.. En RS4 jeg kjørte en del da de var nye (ca 2000-2001) raste girkasse tre ganger på et år.. Delvis pga en eier som kjørte som en klovn, men nok også fordi girkassa ikke akkurat var overdimensjonert. Hold den original så har du nok bil lenge. Lenke til kommentar
Marius963 Skrevet 10. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2015 Jeg vil tro at dersom du prøvekjører eksempelvis denne: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=55696141&searchclickthrough=true så vil du ikke føle et sterkt behov for å trimme De der går ikke så voldsomt bra. Jeg mener å huske at girkassene på de audiene ikke er så glad i mye mer (ja, også manuell-kasser..)Sier du det? Jeg har hørt det motsatte. At 6 trinns manuell kassa fint tåler effekt opp til 500hk og er veldig slitesterkDen tåler vel nærmest uendelig antall hk, det er moment som dreper kassa.Audi RS4 hadde vel en kraftigere versjon av samme kassa da RS4 ble levert med 2,7T-maskina.. Det var langt fra uvanlig med girkasseras på de bilene kan man si.. Lenke til kommentar
Marius963 Skrevet 10. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2015 Så det finnes ingen girkasse som er sterk nok til å tåle momentet? Og heller ingenting jeg kan gjøre for å forsterke bilen slik at den ikke går i lufta etter en tur på butikken? Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 10. februar 2015 Del Skrevet 10. februar 2015 Joda, eksisterer mange leverandører av ettermarkeds girkasser og folk som spesialbygger etter ønsker det ute. Om du sikter til biler som originalt har girkasse som tåler mye NM så finnes det og i fleng. Men her får du nesten gjøre litt research på egenhånd. Absolutt, men det hele munner ut på hvor mye du har råd til å legge i bilen. Men er du veldig bekymret for at bilen skal havarere grunnet effektøkning så er det best å la være å trimme i utgangspunktet for dette er faktisk en risiko man er nødt til å leve med. Lenke til kommentar
Marius963 Skrevet 10. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2015 Joda, eksisterer mange leverandører av ettermarkeds girkasser og folk som spesialbygger etter ønsker det ute. Om du sikter til biler som originalt har girkasse som tåler mye NM så finnes det og i fleng. Men her får du nesten gjøre litt research på egenhånd. Absolutt, men det hele munner ut på hvor mye du har råd til å legge i bilen. Men er du veldig bekymret for at bilen skal havarere grunnet effektøkning så er det best å la være å trimme i utgangspunktet for dette er faktisk en risiko man er nødt til å leve med. Neida, jeg spytter fint inn noen hundre tusen for å trimme bilen samt at den skal tåle effekten Sier jo seg selv at når du bruker flere tusen på deler til en bil så vil man at den skal vare litt også. Ingen hadde trimmet vist bilen gikk i stykker før du fikk startet den. Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 10. februar 2015 Del Skrevet 10. februar 2015 Har du mulighet til å legge inn et par hundre tusen i trim kan det jo være greit å øke budsjettet på bilen for å se hva du eventuelt kan få tak i da. Lenke til kommentar
Marius963 Skrevet 10. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2015 Har allerede prøvd det. Har prøvd å kjøpe 3-4 S4'er men de blir jo solgt før jeg rekker åpne annonsen. Så nå vil jeg heller ha en litt billigere bil som ikke har så stor etterspørsel. Og heller koste på bilen litt Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 10. februar 2015 Del Skrevet 10. februar 2015 Du ga opp etter 3-4 biler? Blir de solgt er du ikke nok på hugget. Lenke til kommentar
Marius963 Skrevet 10. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2015 Har sett på rundt 10 biler de siste 2 månedene. Og nå begynner jeg å bli lei Så hvorfor kjøpe en dyr S4 som er eldre og gått lenger? Når du kan kjøpe en annen type Audi som er nesten like sprek. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå