Norascal Skrevet 9. februar 2015 Rapporter Del Skrevet 9. februar 2015 Hei. Jeg får feilmelding om at Lisensnummeret er feil på pcen etter den har vært på reklamasjonsretting hos Komplett. Lisensen som ble den ble levert tilbake med er ikke gyldig ( slutter på -CRYQH ) og lisensnummeret fra klistremerket på PCen godtas heller ikke. Komplett henviser meg bare videre til MicroSoft. Jeg prøver å laste ned en ny ISO fil for Win 8 Pro på diverse måter som har blitt beskrevet men får feilmelding om at OEM lisens ikke er gyldig for å laste ned en retail ISO versjon. Se Bilde. Pcen min har 8.1 Pro installert så jeg kan heller ikke lage en installasjonsdisk for Win 8 pro. Det jeg trenger er en link til Win 8 Pro OEM installasjons DVD ( Engelsk ). Lenke til kommentar
Norascal Skrevet 9. februar 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. februar 2015 Jeg har prøvd denne også: OSGS14-WindowsSetupBox-32bitand64bit-English-4141408.exe Lenke til kommentar
Norascal Skrevet 9. februar 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. februar 2015 Windows Lisens fra Komplett som ble brukt er nok følgende The generic keys for Windows 8.0 Professional: XKY4K-2NRWR-8F6P2-448RF-CRYQH Den kan ikke brukes til å laste ned isoer lenger. Lenke til kommentar
lysakers Skrevet 9. februar 2015 Rapporter Del Skrevet 9. februar 2015 Dersom du har klistremerke under med lisenskode skal denne fortsatt være gyldig så lenge du ikke har byttet ut/oppgradert komponenter inni maskina. Dersom lisensen ikke blir godkjent kan det være at hva en Komplett har rettet på har "brutt" reglene for OEM. Siden det har, som du forklarer, vært en reklamasjon så skal ikke dette gå utover din lisens. Komplett sier derimot riktig at du da må ta kontakt med Microsoft, for de kan "låse opp igjen" lisensen du har slik at du får brukt den (evt gi deg en ny en). Aldri hatt med Win8 av noe slag selv i privat sammenheng, så kan være ting er anderledes fra Win7 selvfølgelig. Lenke til kommentar
Norascal Skrevet 9. februar 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. februar 2015 Takk for svar. Jeg trenger en OEM ISO fil fordi jeg ønsker å reinstallere Win8PRo. Lenke til kommentar
Norascal Skrevet 9. februar 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. februar 2015 (endret) I Reklamasjonsarbeid byttet de ut alle interne komponenter bortsatt fra minnebrikker, skjermkort og DVDDrev. Endret 9. februar 2015 av Norascal Lenke til kommentar
lysakers Skrevet 9. februar 2015 Rapporter Del Skrevet 9. februar 2015 I Reklamasjonsarbeid byttet de ut alle interne komponenter bortsatt fra minnebrikker, skjermkort og DVDDrev. Ja da vil ikke OEM nøkkelen du har fungere lenger. Tror det er hovedkortet lisensen er knyttet mot, så bytter man hovedkort blir nøkkelen "ubrukelig". Men har hørt om folk som har fått lisensen reaktivert av Microsoft da bytte av hovedkort er grunnet defekt eller mangler fra levrandør (av hovedkortet). Sikkert dette også komplett mener med at du må ta kontakt med Microsoft, dog jeg syns det er rart at Komplett ikke fikset opp i dette før de sendte maskinen i retur til deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå