platypuss Skrevet 9. februar 2015 Del Skrevet 9. februar 2015 Når jeg var på sesjon del 2 var jeg ganske klar på at jeg ville bli gardist, slik at jeg kunne være i hæren å ha grønn tjeneste, men samtidig være i hovedstaden. Men når jeg skulle få papirene på det ble jeg fortalt jeg var syv cm for kort til å stå foran slottet å være gardist. Men folk jeg har pratet med i ettertid som var der selv, sier at de så jenter som var lavere enn meg. Jeg er altså 160 cm, å måtte egentlig være 167cm. Noen som vet om dette er sant eller ikke? Lenke til kommentar
eller Skrevet 9. februar 2015 Del Skrevet 9. februar 2015 Jeg vil tro HMKG er de beste til å svare på denslags. Hvorfor ikke ringe og spørre?: http://www.1881.no/forsvaret/forsvaret-oslo/forsvaret-roea/hans-majestet-kongens-garde-hmkg_100640699S1/ Eller kontakte dem på Facebook?: https://nb-no.facebook.com/HansMajestetKongensGarde Lenke til kommentar
FrEdRiK936 Skrevet 10. februar 2015 Del Skrevet 10. februar 2015 Nei, det er ikke høydekrav. Når det gjelder slottsvakt, må avløsningen foran slottet være ca like høye. Og jo høyere stryken er jo sjeldnere for du stå foran slottet, hvis du er lav. I drill er det høydekrav. Lenke til kommentar
probin Skrevet 10. februar 2015 Del Skrevet 10. februar 2015 Var der for 3, 4 år siden.. Det er bare slottet det var noe form for høydekrav. Som sagt over, hadde en jente i troppen som var under 160 cm i høyden Lenke til kommentar
-Longva- Skrevet 17. februar 2015 Del Skrevet 17. februar 2015 Sikkert ikke samme krav for jenter. Forsvaret i et nøtteskall 2 Lenke til kommentar
platypuss Skrevet 18. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2015 Ok, takk for svar!Tror de på sesjon må ha misforstått litt da, ville jo bare helst i felt, samme om jeg stod foran slottet eller ikke.. Men skal i ingeniørbataljonen, så det gleder jeg meg til nå! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå