superdigg Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Her like før helgen så begynte jeg å få en masse beskjeder fra Windows: Windows - system error A machine check has occured. Please check the system eventlog for additional information. Vel jeg går inn og sjekker og finner: Warning WMIxWMD event 106 Error WMIxWMD event 107 På lørdag begynte den å kræsje noe vanvittig også. Ofte når jeg rebooter etter et kræsj så går den direkte til BIOS og gir beskjed om at maskina hang pågrunn av feil CPU-hastighet. Maskinen har vært overklokket så lenge jeg har hatt den men da den begynte å gi meg disse beskjedene så satte jeg den ned til default hastighet og volt men det hjelper fint lite jeg får fremdeles beskjeder om at CPU'n henger pga feil hastighet. Har kommet frem til at det må være enten hovedkortet eller CPU - har fått testet alt annet og det skjer selv om ingenting annet er tilkoblet. Jeg har tynet den CPU'n for alt den har så jeg ville ikke vært overrasket men lurer bare på om det er det som er tilfelle. Alle innspill settes pris på. Maskinen: Asus P4B533-E/1394/L Pentium 4 NW 1.8 Apacer 512Mb CL2 Hercules Radeon 9800 Pro SBLive! Value 2xSeagate IV 60Gb 1xIBM 120Gxp 40Gb Lite-On 52246S Pioneer DVD 104 Kjøling: Danger Den Maze 3 Eheim 1048 HW-Labs Black Ice Extreme Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå