AnonymDiskusjon Skrevet 9. februar 2015 Del Skrevet 9. februar 2015 Er det greit at jeg (en jente på 17) og en fyr på 27 er venner? Jeg kom for en god stund siden i snakk med han over nettet. Begge trengte i utgangspunktet bare noen å snakke med om livssituasjonen våres, da vi begge er ganske deprimert osv. Vi snakket veldig lenge bare over nettet (skype, melding, tlf osv.), men har nå truffet hverandre et par ganger, vi bor i samme by. Han er veldig "ung til sinns" men han er jo godt voksen. Han forstår meg veldig godt, og er veldig flink til å lytte og komme med gode råd om hva det skulle være. Vi er begge ganske sjenerte, tilbaketrukne og har noe sosial angst. Men når vi er sammen, og fra første stund så virket det som om han er en jeg bare kan snakke med om alt og ingenting. Vi har holdt "vennskapet" våres hemmelig, fordi vi ikke uroe noen angående alderen til hverandre. Vi har på INGEN måte planer om å innlede noe som helst romantisk forhold, og har aldri tenkt på at det skulle være noe mulighet for heller. Han har også kjæreste/samboer, og er redd hvordan hun vil reagere om hun finner ut at han har ei venninne på 17 år... Vi har bare funnet trøst i å snakke med hverandre, om alt og ingenting. Vi har blitt gode venner, rett og slett. Er dette HELT feil eller er det greit at vi er venner? Kan vi fortsette med å møte hverandre av og til, og må vi holde det hemmelig? Anonymous poster hash: 4aca6...14f Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 9. februar 2015 Del Skrevet 9. februar 2015 Helt greit spør du meg, det er viktig å se på årsaken til vennskap, og sålenge den ikke er av romantisk art ser jeg ikke på det som noe problem. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 9. februar 2015 Del Skrevet 9. februar 2015 Det er jo ikke det smarteste å skjule ting for sin kjæreste/sambo. 4 Lenke til kommentar
FeRu Skrevet 9. februar 2015 Del Skrevet 9. februar 2015 Vennskap defineres ikke av sifferene i passet ditt. Hvis dere har glede av hverandres samvær, hvorfor bry seg om hva andre syntes? Det eneste problemet jeg ser her er samboeren som holdes utenfor. Hun burde overgå deg på prioriteringslista hans, så dere må ta hensyn til hennes syn på vennskapet. 5 Lenke til kommentar
Nstin Skrevet 10. februar 2015 Del Skrevet 10. februar 2015 Det ender helt sikkert opp med pulings. Det er nesten ikke til å unngå 2 Lenke til kommentar
Sir-Allistair Skrevet 10. februar 2015 Del Skrevet 10. februar 2015 Å holde det hemmelig virker bare mistenkelig, og hvorfor skulle han holde det hemmelig med mindre han har i baktankene at det kan skje noe. I det hele tatt er det noe som virker litt uggent med denne situasjonen. 2 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 10. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2015 Jeg vet ikke mer enn han sier til meg, å det er i allfall at han ikke har, og har aldri hatt intensjoner om å gjøre "noe mer" med meg. Han sier han er elsker og respekterer kjæresten sin. Han vil ikke holde det hemmelig for henne, men er redd hun skal nekte han i å treffe meg mere. Eneste grunnen til at vi i det hele tatt snakker sammen, er at vi finner trøst i hverandre, og at vi begge sliter med depresjon og andre ting som ikke er så lett å snakke med andre om. Vi vil heller ikke holde det hemmelig, men er redd hva andre tenker om det... Anonymous poster hash: 4aca6...14f Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 10. februar 2015 Del Skrevet 10. februar 2015 Jeg synes at han burde si det til samboeren sin. Kanskje dere kan treffes alle tre? For meg ville det ha blitt litt som et far/datter forhold. 1 Lenke til kommentar
Sir-Allistair Skrevet 10. februar 2015 Del Skrevet 10. februar 2015 Tror ikke en 27 årig gutt er såpass moden at han vil føle et farsforhold på noen som helst måte. Men det finner dere vel ut av. Bare ikke vær så naiv og tro han er såå mye eldre og ikke kan ha noen interesse. På den annen side; hvis det han sier om at han ikke tør å fortelle dama si er sant, så er han ganske tøffel og du har ingenting å bekymre deg for. 1 Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 10. februar 2015 Del Skrevet 10. februar 2015 Helt greit spør du meg, det er viktig å se på årsaken til vennskap, og sålenge den ikke er av romantisk art ser jeg ikke på det som noe problem. Hvorfor skulle det være et problem om det var av en "romantisk art"? Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 10. februar 2015 Del Skrevet 10. februar 2015 Jeg synes at han burde si det til samboeren sin. Kanskje dere kan treffes alle tre? Pikant trekant? 1 Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 10. februar 2015 Del Skrevet 10. februar 2015 (endret) wont work, før eller siden vil en av dere utvikle følelser. 100% sikkert Det at han ikke vil fortelle det til sin kjæreste, betyr at han føler han gjør noe galt = han har andre intensjoner enn kun vennskap. Jeg lover deg, en søt 17-åring føkker med hue ditt selv som 27-åring som meg.... du klarer ikke la vær Endret 12. februar 2015 av Henrik2k 2 Lenke til kommentar
Nstin Skrevet 10. februar 2015 Del Skrevet 10. februar 2015 A shoulder to cry on, becomes a dick to ride on. Cliché, men det er ofte sånn. 1 Lenke til kommentar
Hvitetennposer Skrevet 10. februar 2015 Del Skrevet 10. februar 2015 Det er godt mulig det etter hvert vil utvikle seg til noe mer, og det er ikke sikkert at det blir gjensidig for den andre personen. Det er veldig lett å bli betatt, og det kan være litt skummelt her siden han har en kjæreste, og hun blir holdt utenfor. Hvis dere forteller det til kjæresten, tror jeg hele situasjonen blir litt tryggere. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 10. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2015 Det er greit å være venner, men ikke greit at han ikke sier i fra. I alle fall ikke når dere faktisk fysisk møtes. At han er redd for at hun ikke setter pris på at han treffer ei yngre jente tror jeg nok kan være sant, men det gjør det ikke OK å la være å si i fra. Og hvem vet, det kan være han planlegger et sidesprang. Det å prate med noen som er eldre enn seg, og av motsatt kjønn, synes jeg bare er sunt. Men jeg har stort sett holdt det til online eller jobbrelasjoner. Spesielt om det er jenter med type. Anonymous poster hash: 6e454...852 Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 12. februar 2015 Del Skrevet 12. februar 2015 Hvis dere bare sitter og utveksler hvilke selvdestruktive tanker dere har, kan vel ikke det kalles flørting. Men ting kan fort komme ut av kontroll. Plutselig vil man begynne å flørte, og få ønske om å kontakte personen hele tida. Det kan utvikles et bånd selv om dere i utgangspunktet ikke tror det. Så det er viktig å ikke møtes for ofte, og ikke for lenge. Kanskje bare møtes på en kafe, eller på et bibliotek (offentlige steder). En annen ting er at selv om dere ikke mener det er nødvendig å fortelle noen, vil det garantert bli rabalder hvis noen bekjente ser dere sammen, og forteller det videre. I dag kan folk faktisk ta bilde av dere uten at dere merker det. Lenke til kommentar
Suspendert Skrevet 13. februar 2015 Del Skrevet 13. februar 2015 Henrik har som vanlig rett. Den 27-åringen vil noe helt annet. Gir han inntrykk av noe annet er det fordi han enda ikke selv vet at han vil noe annet. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 13. februar 2015 Del Skrevet 13. februar 2015 TS sier denne gutten på 27 er godt voksen. Min erfaring er at man ikke er sånn spesielt voksen som 27-åring. Han er nok yngre til sinns enn TS tror. F.eks 20 og 30 er ganske likt faktisk. Klart, litt mer perspektiv på livet har man jo, men ikke sånn voldsom forskjell. Lenke til kommentar
Krig og fred Skrevet 13. februar 2015 Del Skrevet 13. februar 2015 Han er veldig "ung til sinns" men han er jo godt voksen. Anonymous poster hash: 4aca6...14f Hei hei hei, man er ikke godt voksen når man er 27. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 13. februar 2015 Del Skrevet 13. februar 2015 Trolig ikke lett å forstå for en 17-åring Godt voksen må være over 60 tror jeg, da begynner man å bli. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå