Noldus Skrevet 25. februar 2015 Del Skrevet 25. februar 2015 kan det være bensinfilteret? Hvis du hadde lite bensin i tanken kan det ha kommet vann i filteret? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 25. februar 2015 Del Skrevet 25. februar 2015 Da skulle det vært likt på alle tennpluggene/sylinderne. Lenke til kommentar
Noldus Skrevet 25. februar 2015 Del Skrevet 25. februar 2015 Trodde ettertenning under last kunne være bensinfilteret. koden p0300 kan oppstå da. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 25. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2015 (endret) Ok, da tok jeg ut alle pluggene.. De ligger i stigende rekkefølge, syl. 1 til venstre osv Endret 25. februar 2015 av Hotel Papa Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 25. februar 2015 Del Skrevet 25. februar 2015 Lager turboen din en ekstralyd når du girer ved hard akselerasjon, kvittrelyd? Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 25. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2015 (endret) Lager turboen din en ekstralyd når du girer ved hard akselerasjon, kvittrelyd? Nei, ikke noen markant kvittrelyd. Men så er det også en automatkasse, så vet ikke om det kan ha noe å si hvorvidt den lyden vil komme når jeg girer vha tiptronicen? Startet bilen, kjørte den rolig til den ble varm. Så fikk den ca 5000rpm i 2.gir, opp til 3.gir "manuelt" og det var først da jeg følte at den begynte å gå litt rart igjen(?).. Vanskelig å forklare... Men hører liksom at eksosen ikke høres ut som den pleier, nesten som at det kommer mer eksos/luft ut samtidig som den lugger. Er det verdt å investere i nye plugger? Endret 25. februar 2015 av Hotel Papa Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 25. februar 2015 Del Skrevet 25. februar 2015 Ja om du ikke har byttet siden 2010 og kjørt mange km. Prøv med det. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 25. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2015 Kjørt ca 60k.. Tror ikke bytte av plugger har inngått i noen av de servicene jeg har hatt på den. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 27. februar 2015 Del Skrevet 27. februar 2015 Du sier i første post at du har bytta 1 coil. Dette blir bare tull som vanlig. Bytt alle 4 med en gang. 1 Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 27. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2015 Du sier i første post at du har bytta 1 coil. Dette blir bare tull som vanlig. Bytt alle 4 med en gang. Bytta to coiler faktisk. Det blir bare tull? Det er ikke de samme symptomene som de gangene coilen har streika. Men Møller gjør mye tull ja, det var de som byttet den første, på garanti. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 2. mars 2015 Del Skrevet 2. mars 2015 Har en Audi med samme motor, hadde slike problemer for noen år siden. Det sitter en føler inn i luftmengde/massemåler som hadde fått en del dritt på seg. Denne ble renset godt og da gikk motoren fint igjen. Men kan hende du har andre feil da.. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 3. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2015 Har en Audi med samme motor, hadde slike problemer for noen år siden. Det sitter en føler inn i luftmengde/massemåler som hadde fått en del dritt på seg. Denne ble renset godt og da gikk motoren fint igjen. Men kan hende du har andre feil da.. Luftmassemåleren, kan det være samme som oxygen sensor? Ser det kan være en av årsakene i følge koden jeg fikk opp; http://www.obd-codes.com/p0304 Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 3. mars 2015 Del Skrevet 3. mars 2015 Nei, oxygen sensor er sk. Lambdasonde. Luftmassemåler sitter mellom luftfilter og innsugsmanifold.(liten box) Coden din passer ikke til mine problemer som jeg hadde. Men vi hadde også (først) mistanke om defekt lambdasonde. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 4. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2015 Plugger og bensinfilter bytta, fortsatt feiltenning på syl.4. Coil next! Motor høres ellers fin og grei ut, ingen nye ulyder/hvesing/lekkasjer som jeg eller kompis klarte å høre. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 4. mars 2015 Del Skrevet 4. mars 2015 Har du separate, løse coil-packs kan du bare bytte om coil på sylinder 3 og 4 og se om feiltenninga følger etter. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 4. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2015 Ja, har heldigvis det. Tar å prøver ut det i morgen. Han NAF duden som henta meg forrige gang sjekka coilene mens motoren gikk. Løfta dem såvidt ut og hørte om det var forskjell på tenninga, og det var det den gangen. For risky å gjøre det sånn, eller bare bytte rundt på dem og kjøre til jeg får feilmelding igjen? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 4. mars 2015 Del Skrevet 4. mars 2015 Du bør ikke løfte hele coilen, bare plugge de fra et kort øyeblikk. Dette er for å sjekke om de er døde. Om de fusker er det lurere å bytte om et par. Når du kobler fra en coil skal turtallet duppe ned litt før det går opp til normalt. Når du kobler til igjen skal turtallet øke litt og så synke til normalt. Drar du opp hele coilen kan du skade coilen og muligens få deg en god karamell. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 4. mars 2015 Del Skrevet 4. mars 2015 ..og muligens få deg en god karamell. Ja.. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 4. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2015 Du bør ikke løfte hele coilen, bare plugge de fra et kort øyeblikk. Dette er for å sjekke om de er døde. Om de fusker er det lurere å bytte om et par. Når du kobler fra en coil skal turtallet duppe ned litt før det går opp til normalt. Når du kobler til igjen skal turtallet øke litt og så synke til normalt. Drar du opp hele coilen kan du skade coilen og muligens få deg en god karamell. Så det at turtallet "dupper" litt når bilen går på tomgang nå, kan tyde på defekt coil da? Skal sjekke det i morra. ..og muligens få deg en god karamell. Ja.. Lært på den harde måten? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå