AnonymDiskusjon Skrevet 9. februar 2015 Del Skrevet 9. februar 2015 Hallo. Jeg pleier å få helt forjævlige sure oppstøt eller "heartburns" som varer i opptill 10-12 timer. Nå viser det seg at det en på vei. Jeg fant derimot en novaluzid som jeg hadde liggende et sted, som har funket før Nå funket det derimot ikke (15 min etter jeg tok den), og begynner å bli stressa, da jeg ikke vil ha en hel natt med det her. Hvor mange kan jeg evt da, hvorfor funker den plutselig ikke, og eventuelt hva ellers kan jeg gjøre? Anonymous poster hash: 40395...38d Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 9. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2015 Ta vekk heartburn egentlig, så nå at det var noe annet, men vi snakker den smerten bak brystbenet/mellom magesekken og brystet liksom. Anonymous poster hash: 40395...38d Lenke til kommentar
c7Nn Skrevet 9. februar 2015 Del Skrevet 9. februar 2015 Somac 20mg er reseptfritt og virker 24t. Sliter du mye kan du få resept på Somac 40mg f.eks. Gaviscon tyggetabletter fungerer også. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 9. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2015 Vel, dette er vel noe jeg ikke får tak i nå, da må jeg jo eventuelt på legevakta og kjøpe løsvekt, men kan man ta 2 novaluzid og ikke bare èn? Eller er det sånn at hvis man har tatt èn så må man vente en del timer? (Så ikke syreproduksjonen stopper helt eller noe?) Anonymous poster hash: 40395...38d Lenke til kommentar
c7Nn Skrevet 9. februar 2015 Del Skrevet 9. februar 2015 Jeg tror man kan ta flere, men skal ikke si noe sikkert. Ta en telefon til legevakten hvis du ikke finner noe i pakningsvedlegget om det. Med Gaviscon så kan man gjerne ta 2-3 stykker samtidig. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 9. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2015 Hmm. Ja, må jo eventuelt det, om det ikke går over.. Noen som har tatt fler novaluzider, da? Eller vet hvor lang tid man må vente mellom hver? Anonymous poster hash: 40395...38d Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 9. februar 2015 Del Skrevet 9. februar 2015 Voksne: Vanlig dosering er: 1-2 tabletter ved behov. Tablettene tygges godt. Dersom du tar for mye av Novaluzid Symptom: Diaré eller forstoppelse. http://www.felleskatalogen.no/medisin/pasienter/pil-novaluzid-meda-562155 Altså ikke spesielt stress. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå