spillepcforseb Skrevet 9. februar 2015 Del Skrevet 9. februar 2015 Jeg er innleid som konsulent i en omsorgsbolig hvor det er blitt kalt inn til møte med møteplikt..men uten betaling.Er dette lov?et annet møte ble avholdt hvor vi fikk betalt kun for halve tiden. Er det lov?takknemlig for svar:) Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 9. februar 2015 Del Skrevet 9. februar 2015 Er du på jobb, så er du på jobb. Lenke til kommentar
spillepcforseb Skrevet 9. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2015 Takk for svar Lenke til kommentar
Dr. Tesla Skrevet 9. februar 2015 Del Skrevet 9. februar 2015 Er du på jobb så skal du vel ha betalt ja, innleid eller ikke. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 10. februar 2015 Del Skrevet 10. februar 2015 Hovedregelen er at du skal ha betalt for den tida som du setter til arbeidsgivers disposisjon. I dei fleste tariffavtaler er det også lagt opp slik at arbeidstaker skriver to timer ved oppmøte sjølv om møtet/oppdraget er av kortare varigheit. Så dersom møtet er obligatorisk så skal du minimum ha betalt for den tida som møtet varer. Lenke til kommentar
Strato Skrevet 10. februar 2015 Del Skrevet 10. februar 2015 På min arbeidsplass kommer jeg ikke på noen møter som er uten betaling. Eneste gangene jeg kanskje gjør unntak er dersom det er rett etter arbeidstid, vi får middag og møtet varer ca en time. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå