Gå til innhold

Cracking?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er vel litt vasnkelig å svare på uten å oppfordre til wares. Prinsippet er at man overstyrer operasjoner i .exe-fila.

Man trenger ikke egenlig å spille wares for å bruke en no cd-patch. Fordelen er at man slipper å finne fram cd`en hver gang man vil spille.

Noe mer info gir ikke jeg :roll:

Lenke til kommentar

Vel det er en del forskjellige meninger rundt hva cracking er.

For å ta det litt generelt er det å endre på koden i et program som gjør at en kommer forbi sperrer på bruk, tilgang el, som er lagt i det.

Noe av det mest kjente er en no-cd patch, som gjør at en kan bruke et program uten at orginal cd'n står i.

Så cracking i spill går enkelt fortalt ut på at en omgår sjekker som er lagt til i spillet slik at en selv/alle kan spille det uten å eie en orginal(cd) av spillet.

Om du er interessert i mere spesifikke ting om cracking, som f.eks hvordan en gjør det etc, er nok ikke dette riktig forumplass for det.

Lenke til kommentar

Det er vel ikke oppfordring til warez fordi man forteller hvordan man utfører en lovlig handlig?

Det eneste som er, er at denne lovloge handlingen kan bli misbrukt, noe som man ikke får lov til å snakke om.

Cracking av spill er fullt lovlig hvis man eier spillet, og har kjøpt det i butikken eller originalt på nettet.

Har selv gjort dette et par ganger, er så utrolig kjipt å lete etter cd plata, de forsvinner utrolig fort når man har ca 200-300 cd plater å holde styr på.

Hvis du leter etter en måte å cracke spill på så står det gjerne i en readme fil :)

Men jeg oppfordrer allikevel ingen til å cracke spill, kjøpt eller ikke, flere ganger kan det være at du ikke får spilt på nettet. Og det er strengt forbudt å cracke spill man ikke har kjøpt!

Lenke til kommentar
Det er vel ikke oppfordring til warez fordi man forteller hvordan man utfører en lovlig handlig?

Det eneste som er, er at denne lovloge handlingen kan bli misbrukt, noe som man ikke får lov til å snakke om.

Cracking av spill er fullt lovlig hvis man eier spillet, og har kjøpt det i butikken eller originalt på nettet

Moderator ga meg advarsel for å ha linket NO-CD patch til BF1942 ver 1.5 her på forumet..

+ pluss at posten forsvant på under 10 min.! hehe..

Jeg er uenig med Moderator på dette punkt.. :grumpy:

mvh roger

Lenke til kommentar

Selve crackingen går ut på at noen luringer bruker såkalt "reverse-engineering" for å endre på exe filen og gi nye instruksjoner som andre her var inne på. Dette gjøres ved hjelp av hex editor og en del andre verktøy. Og som sagt finnes det forskjellige typer cracker som no-cd crack og de som bare omgår brennesperren; man må fortsatt ha CD i for å spille.

Endret av eught
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...