Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Fjerning av forhuden

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Det eksisterer jo allerede en tråd her med navnet «Trang forhud operasjon», men der er det hovedsaklig snakk om snitting, og ikke fjerning av hele forhuden.

Jeg har bestemt meg for å få gjennomført en fjerning «omskjæring» grunnet noe trang forhud, samt problemer med litt hudinfeksjoner der nede. Jeg prøver å finne info på nettet, men jeg savner å finne erfaringer fra enkeltpersoner.

Jeg skulle gjerne hørt fra noen med erfaring her inne. Hvor gammel var du da du fikk forhuden fjernet? Hvorfor? Hvordan foregikk det? Hvordan ble resutatet? Arr? Hvor lang tid tok det før det var tilhelet? Fornøyd eller missfornøyd? Osv.

Setter stor pris på svar :).

Anonymous poster hash: ea9b6...d08
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • Ulemper Omskjæring prosedyren, som alle kirurgi, bærer risiko. Det kan føre til overdreven blødning eller en infeksjon; heldigvis, slike utfall er sjeldne, ifølge Mayo Clinic. Også, kan prosedyren være smertefullt, og American Academy of Pediatrics støtter bruk av smertelindring for babyer som har det gjort - selv om organisasjonen ikke anbefaler at det rutinemessig gjort.
  • Betraktninger hevder at omskjæring påvirker følsomheten på penis, enten positivt eller negativt, er ifølge KidsHealth.org, uten bevis. Det gjør endre utseendet av penis på en måte som er vanskelig eller umulig å reversere senere, ifølge Mayo Clinic. Og det ikke påvirker fruktbarheten. En situasjon der avgjørelsen kan være grei er i tilfelle av en medisinsk tilstand som en abnormitet av penis. I slike tilfeller, ifølge Mayo Clinic, er omskjæring unngås, slik at legene kan gjøre bruk av forhuden i en kirurgisk reparasjon.

(http://www.monkeyclan.com/fordeler-og-ulemper-ved-omskjaering/)

Selv tror jeg nok at det vil være litt smertefult en stund fremover, penishodet vil være helt blottet for ting. Du vil gni den mot bokser\truser, den vil ikke lenger ha en hette som beskytter mot sånne ting.

Står ikke noe om hvor lang tid det vil ta for å bli herdet, men tipper det er en stund. Resultat kan jo variere, spørs på hvor flink du er til å vaske og ta vare på penisen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Selve inngrepet er jo enkelt nok. En kompis har akkurat gjort dette og han sier man trenger sykemeldingen man får og kanskje litt til pga. ubehag når man våkner om natta og har morrabrød. Samt at det er veldig følsomt å gå fordi det ikke er noe som beskytter hodet. Men når man var blitt vant til det er det ikke lenger noe problem. Han er godt fornøyd :)

Lenke til kommentar

Fjerning av forhuden på friske menn har en rekke uheldige sider, båe ifbm selve inngrepet og evnen til å kjenne nytelse etter på. Det gjelder både den omskjærte og den han har sex med.

Jeg er uenig med Horten angående homofile. Det er like uheldig være omskjært under homoseksuelle aktiviteter som heteroseksuelle. Kanskje mer uheldig hvis det er analsex som praktiseres.

Ikke er det mer pop å være omskjært enn å ha beholdt forhuden heller, jeg har aldri sett noen gruppeundersøkelse på dette, og mener bestemt at det i fall er et spørsmål om individuell smak.

Lenke til kommentar

Det var i alle fall populært for noen år siden fordi det kom vitenskapelige rapporter om at omskjæring beskyttet mot HIV, som senere er tilbakevist. Uavhengig av dette er det påfallende at det er en signifikant høyere andel homofile i kulturer der omskjæring er vanlig (1 av 10 jøder, for eks.).

Noen trodde omskjæring hjalp mot HIV-smitte. Det tror en ikke lengre. Populært har det vel aldri vært.

Aldri hørt at det er flere homofile i kulturer der en praktiserer omskjæring. Hva kan forklaringen på det være og hvor har du det ifra?

Lenke til kommentar

Fint om det kan unngås at denne tråden fylles med propaganda og udokumenterte påstander. Dette var ment som en tråd hvor folk kan dele erfaringer. At fjerning av forhuden i noe grad kan forebygge HIV-smitte er dessuten veldokumentert.

http://www.who.int/hiv/topics/malecircumcision/en/

Til dere andre, takk for svar :)

Anonymous poster hash: ea9b6...d08
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...