Xeniobus Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Lurer på et par ting når det gjelder å bytte inn min t610 når jeg har levert den inn 3 ganger. (da har man vel krav på en ny?) Lurer på om man kan få en ny mobil til samme pris jeg betalte for telefonen? eller får jeg en t610 tilbake. Hvordan funker det? Lenke til kommentar
awt Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Man har krav på pengene tilbake, eller ny mobil etter tre reperasjoner. Lenke til kommentar
Pepsi Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Du har faktisk etter den nye kjøpsloven lov til å heve kjøpet eller kreve ny vare allerede første gang mobilen må på verksted. Du kan velge selv om du vil reparere eller ha ny telefon. Jeg hardde krevd pengene tilbake. Stå på! Lenke til kommentar
Jan Roger Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Du har faktisk etter den nye kjøpsloven lov til å heve kjøpet eller kreve ny vare allerede første gang mobilen må på verksted.Du kan velge selv om du vil reparere eller ha ny telefon. Jeg hardde krevd pengene tilbake. Stå på! Dette er noe forbrukerrådet og flere mener, men det er ikke mobilbransjen enig i. Dersom alle som hadde hatt problemer med en mobiltelefon skulle krevd ny og fått ny, hadde det ikke vært mye gunstig å selge telefoner. Selv om telefonene kan se nye og fine ut fra utsiden, kan de ha fukt/støt-skader innvendig, dvs. de må sjekkes på et autorisert verksted før noe annet skjer. En slitt og brukt mobiltelefon kan heller ikke selges for full pris. Så lenge tlf ikke blir automatisk byttet på verksted mener jeg et krav om ny vare i disse tilfellene er urimelige. Derfor faller retten til omlevering ved første gangs feil bort. De hundrelappene butikkene tjener på telefoner blir "spist opp" av utrolig mye arbeid med å pakke og sende tlf. til og fra verksted. De må stille lånetelefoner som folk bruker til brusåpnere, hammere etc. og mye penger går tapt pga. dette også. Rett kravene mot produsentene og krev telefoner som tåler mer, og ikke skyld på butikkene som sliter med mobiltelefonene like mye som forbrukerene. : On-topic: Du kan kreve å heve kjøpet ved 3.gangs reperasjon for samme mangel dersom mangelen ikke er uvesentlig. Vanligvis får du en ny tlf. ved 3. gangs feil. Lenke til kommentar
andreash Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Du kan faktisk kreve omlevering (nytt produkt) hvis den første feilen oppstår etter kort tid. Du kan nekte å sende den på service da, og kreve som sagt et nytt produkt. Butikken må holde seg til kjøpsloven, og det står det der at du kan kreve omlevering med en gang. Lenke til kommentar
geokri Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Du kan faktisk kreve omlevering (nytt produkt) hvis den første feilen oppstår etter kort tid. Du kan nekte å sende den på service da, og kreve som sagt et nytt produkt. Butikken må holde seg til kjøpsloven, og det står det der at du kan kreve omlevering med en gang. jepp det står så, men det står også at du kan kreve omlevering om ikke dette påfører butikken en unødvendig høy kostnad, og når dagens priskrig er slik at selv Rema selger mobiler, og netthandelen gjør sitt, så er det slik at en forhandler gjerne bare tjener noen få hundre på en telefon, og skal de selge den som bvare må de ofte kutte prisen enda mer. Derfor vil dette være en urimelig kostnad da ca 70% av telefonenen må på service i løpet av et år! Det står også at butikken har en undersøkelserett, dvs, sende den på verksted før de gir noen ny tlf for å sjekke at det ikke er fuktskader osv. Så å få ny telefon på stedet med en gang trur jeg du bare kan glemme.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå