sumyherbst Skrevet 9. februar 2015 Del Skrevet 9. februar 2015 Hei, Jeg disponerer to forskjellige biler, men har aldri mer enn en av dem stående hjemme hos meg. Nylig tok et nytt selskap over driften av parkeringsplassene her jeg bor, så jeg kjøpte en avtale til registreringsnummeret på bilen jeg hadde med hjem den dagen. I går, noen dager senere, hadde jeg med den andre bilen. I e-posten jeg fikk da avtalen ble inngått, står det at "I mine sider kan du når som helst endre kjennemerke ved behov". Dette lot seg ikke gjøre, og da parkeringsautomaten var ute av drift, så jeg ingen annen mulighet enn å kjøpe en ny avtale og kontakte dem ved første virkedag. I dag sender en representant for selskapet meg en e-post og sier at de ikke refunderer beløp. Har de lov til dette? Jeg forklarer jo grunnen, tjenesten lot meg ikke endre kjennemerke til tross for at de tidligere har sagt at jeg kan det. Er dette også noe som kan dekkes av forbrukerkjøpsloven? Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 9. februar 2015 Del Skrevet 9. februar 2015 Hva står det i de fulle avtalevilkårene som er slått opp på parkeringsplassen?Det minst gale hadde, etter det jeg forstår, vært å bare satt bilen med galt kjennemerke på plassen og ved evt. kontrollgebyr påpeke at automaten ikke fungerte. Klag til http://www.parkeringsklagenemnda.no/ Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 9. februar 2015 Del Skrevet 9. februar 2015 Ved fjernkjøp kan man vanligvis bruke angrerett, men jeg er usikker på om den bare gjelder kjøp av produkter og ikke tjenester. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå