Gå til innhold

Ønsker meg et enkelt diskusjonsforum

arne22

Anbefalte innlegg

Hei!

Ønsker å sette opp et enkelt diskusjonsforum for å ta i mot tilbakemeldinger fra brukere. (Som alternativ til mail.)

For mange år siden så brukte jeg PHPBB. Intallerte dette nå som en test men synes at PHPBB har vokst for mye og blitt alt for omfattende og "tungrodd".

Ønker disse funksjonene på en så enkel måte som mulig:

Brukere må ikke kunne regitrere seg fritt. Enten så oppretter jeg brukere, eller eventuelt jeg godkjenner brukerne.

Når brukerne har blitt opprettet så må de kunne poste fritt. Det må ikke være noen funksjon som er slik at moderator først må godkjenne. (Det viste seg å være "umulig" å få disablet denne funksjonen hos PHPBB.)

Noen som har et forslag til et kjempeenkelt og kjempe effektivt diskusjonsforum?

Endret av arne22
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med facebookforum? Installert på 5 minutter, ingen driftsutgifter og vedlikehold.

Du glemte å nevne et par andre fordeler: Facebook har full kontroll over forumet ditt, innholdet som skapes, og brukerne dine.

Da er heller Discourse eller FluxBB bedre alternativer.

Lenke til kommentar

Han spurte etter noe enkelt. Jeg tror ikke offentlige tilbakemeldinger fra kunder er så farlig om facebook får kontroll på de. Enkelt er det ihvertfall.

Det samme er det jo med google, google har kontroll over mailene dine. Microsoft kontroll over pc'n din. Man blir overvåket over alt. Sånn er det.

Lenke til kommentar

Han spurte etter noe enkelt. Jeg tror ikke offentlige tilbakemeldinger fra kunder er så farlig om facebook får kontroll på de. Enkelt er det ihvertfall.

Det samme er det jo med google, google har kontroll over mailene dine. Microsoft kontroll over pc'n din. Man blir overvåket over alt. Sånn er det.

Vi har jo ingenting å skjule, så hva er så galt med å la seg overvåke? ;)

Jeg bare informerte om at dersom han går for en Facebook-løsning vil han bli produktet som selges. For ikke å snakke om at Facebook når som helst kan stenge siden/forumet hans dersom de mener det bryter deres retningslinjer. Samt at alle kunder må registrere seg med fullt navn.

Lenke til kommentar

Takker for tilbakemeldinger. Har nok uansett litt allergi mot Facebook så det blir det nok ikke. FluxBB ser ganske gammeldags og firkantet kjedelig, og med andre ord veldig bra ut. Nedlastingen av FluBB fyller i volum ca 10% av tilsvarende nedlasting til PHPBB og da er det vel en mulig risiko for at den er mindre. Vil i alle fall teste den. (Nei, har aldri prøvd den før.)

Lenke til kommentar

Takker for tips. Installerte FluxBB for testing og den var så absulutt mindre og enklere enn PHPBB.

Den har ikke eksakt de funsjonene jeg ønsket meg men den har såpass få og enkle funsjoner at det er mulig å klikke seg rundt og finne ut hvordan man bruker de mulighetene som er på en fornuftig måte.

PHPBB har 10 ganger så stor installasjonskode, og uten å ha tellt over så ser det da ut som om den har 10 ganger så mange admin funksjoner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...