lglinstad Skrevet 9. februar 2015 Del Skrevet 9. februar 2015 Skal kjøpe en ny htpc. http://www.multicom.no/ASRock-Vision-HT-Series-420D-Svarte-Intel-Core-i5-4200Me-4GBe-1TBe-HD-Graphics-4600e-802e11ac-Wi-Fie-BT4e-USB3e-HDMIe-DVD-Super-Multie-Uten-operativsystem/cat-p/c/p10627330 Er det bedre valg en denne (i forhold til pris/ytelse)? Lenke til kommentar
Knusse Skrevet 9. februar 2015 Del Skrevet 9. februar 2015 Nope, løp og kjøp. Jeg ville gjerne ha en slik men vil ha med BD-spiller. Lenke til kommentar
Faller Skrevet 9. februar 2015 Del Skrevet 9. februar 2015 Hva med å vente på den nyeste generasjonen Intel NUC? Ser at Multicom allerede har versjonen med i3 på lager. Det kommer en versjon med i5 også, og den kommer til å ha kraftigere skjermkort enn den Asrock'en. Mvh Faller Lenke til kommentar
Knusse Skrevet 10. februar 2015 Del Skrevet 10. februar 2015 I forhold til pris ytelse er det ingen bedre HTPC'er på markedet nå. Hvis han venter og venter og venter får han ingen HTPC NUC'en har ikke integrert DVD/BD og må kjøpes ekstra til 500-1000 kr. Lenke til kommentar
Faller Skrevet 10. februar 2015 Del Skrevet 10. februar 2015 Men han sier ingenting om hvorvidt han trenger DVD eller ikke, så jeg tenker mediepc som bruker Netflix/HBO. Spørsmålet er også om man trenger det akkurat NÅ, eller om man kan vente til i5-versjonen kommer på lager. Man snakker da om noe som er mer fremtidsrettet pga kraftigere grafikkort og prosessor. Mvh Faller Lenke til kommentar
Knusse Skrevet 10. februar 2015 Del Skrevet 10. februar 2015 Nei, ikke sikkert han trenger dvd, men den følger med og da er jo prisen relevant mtp hva han får med. Jeg bestilte forøvrig en ny htpc fra mpx.no. Fikk en kjempegod pris. Legger ut listen etterpå eller i morgen. Lenke til kommentar
lglinstad Skrevet 10. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2015 Greit å ha en DVD spiller egentlig, men ikke noe must. Har heller ikke noe hastverk med å kjøpe. Har allerede en asrock stående som er ett par år gammel, og jeg er veldig fornøyd med denne. Men ønsker en til etterhvert til å bruke som stasjonær pc, og mulighet til å flytte under en tv hvis det viser seg at stasjonær blir lite brukt.. Lenke til kommentar
Faller Skrevet 10. februar 2015 Del Skrevet 10. februar 2015 Basert på tilbakemeldingen ville jeg faktisk ventet på de Broadwell-baserte NUC'ene. De måler 11,5x11,5x4,5 cm, så de er langt mindre enn AsRock og de vil være langt kraftigere også. Mvh Faller Lenke til kommentar
Jon_ Skrevet 7. mai 2015 Del Skrevet 7. mai 2015 Jeg har en 321b og er storfornøyd med den (skjønt jeg la inn SSD i tillegg, for rask oppstart osv). Underlig at det ikke er bluray i denne, for det var det i 321b, men det er kanskje forskjellen på b og d. Har sett på å lage en egen variant, basert på Shuttle, Men den kommer til samme prisen til slutt og er mye dårligere spesifisert. Eneste fordelen er mindre størrelse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå