Gå til innhold

temperatur på en XP 1600@1800

dp

Anbefalte innlegg

Hei,

Har en AMD Athlon XP 1600+@1800+ (146x10.5) har ikke satt opp spenningen. Denne blir kjølt ned av en Global Win Cak II 38 kjøle ribbe med en adapter 60mm-80mm og en Delta 80mm vifte på 80CFM. Prosessoren ligger på 43grader på (max) load, syntes ikke dere at dette er mye for en så bra kjøler/vifte? Vifta bråker som et helvete, 52db!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

the best one skrev (2002-02-21 17:56):

Hei,

Har en AMD Athlon XP 1600+@1800+ (146x10.5) har ikke satt opp spenningen. Denne blir kjølt ned av en Global Win Cak II 38 kjøle ribbe med en adapter 60mm-80mm og en Delta 80mm vifte på 80CFM. Prosessoren ligger på 43grader på (max) load, syntes ikke dere at dette er mye for en så bra kjøler/vifte? Vifta bråker som et helvete, 52db!

Jeg hadde en xp1500@1640Mhz :smile: Jeg brukte et chiftec fulltower og en golbal win fob 32 :smile: Det var med 1.85v. Da hadde jeg planslipet og greier og brukt as2.

Men 43grader er ikke gærli det etter min menig, kansje det hadde hjulpet litt å planslipe å kline på et lag med as3 :smile:

Lenke til kommentar

hei,

Har tatt på en kjølepasta som fulgte med vifta/ribba. Kan vel ikke være så veldig mye å hente på as2?

Er ganske sikker på at cpu-temp måleren er forskjellig på hovedkort, kan tenkes din viser for lite og min for mye?

Lenke til kommentar

Bruker samme greia(litt modda). Har nå 33g load/ 29 idle på standard speed(1400 MHz). Er en kraftig sak.

1. Ta av termal Pad'en, bytt ut med AS3. Følg en eller annen Goop Guide.

2. Sett på den kraftigste Delta vifta: Delta BLACK. Det er den som bråker 54 dBA. Den du har bråker sannsyneligvis 46,5 dBA.

3. Hold tempen i kabinettet under 27 g.

4. Eller skaff deg Peltierkjøling!

Da vil du sannsynlig vis ha en Load temp rundt 35g.

Spørsmål:

- Når du tok av Termal Paden, skrapet du da på bunnen av kjøleribben?

- Bruker du Shim?

NB: IKKE BRUK FANADAPTER!

Lenke til kommentar

Quote:

the best one skrev (2002-02-23 12:03):

Hei,

Hvorfor skal jeg ikke bruke fan adapter? Har på det nå og har en Delta 80mm vifte på 80CFM oppå.

Er viftesystemet kraftig nok til å bruke peltier element?

Hvis du skal bruke peltier element så bør du ha et element på rundt 156 eller 172 for å få litt effekt, skal du ha så stort så er det en nødvendighet med vannavkjøling, da kjøleribba ikke klarer å transportere bort over 200w helt uten videre, det vil i så fall bli med så høy temp at du ikke tjener noe på det :sad:

Bedre med peltier på skjermkort, det merker du mere til, pluss at du kan kjøle det ned med en stor kjøleribbe...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...