FB.554173158 Skrevet 8. februar 2015 Del Skrevet 8. februar 2015 (endret) Er dette overspenningsvernet FG godkjent? leste følgende et sted: Kjøper du et overspenningsvern som ikke er beregnet for det norske nettet, kan disse begynne å brenne ved lynnedslag. Monster Core Power 800 mp exp 800u Endret 8. februar 2015 av FB.554173158 Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 9. februar 2015 Del Skrevet 9. februar 2015 http://fgsikring.no/no/Hoved/Brann/Regler-for-brannomradet/Overspenningsvern1/FG-godkjenninger/ Lenke til kommentar
FB.554173158 Skrevet 9. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2015 (endret) så vil det si at Monster Core Power 800 ikke er sikkert? den som er godkjent koster jo det dobbelte...er jo veldig veldig mange som har Monster overspenningsvern, og veldig mange som selger disse... Endret 9. februar 2015 av FB.554173158 Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 10. februar 2015 Del Skrevet 10. februar 2015 At et produkt mangler FG-godkjenning trenger ikke å bety at det er usikkert. Men har produktet denne godkjenningen vet du i alle fall at det oppfyller alle relevante tekniske normer. Monster opplyser ikke noe om hvilke normer Core Power 800W er designet i henhold til, så det er jo litt vanskelig for meg å si om den er mere eller mindre sikker enn et annet produkt. Jeg vil tro den FG-godkjenningen er grunnen til at det koster to ganger mer. Jeg vil anta, uten at jeg vet, at det ikke bare er å sende inn testrapport til FG også stempler de godkjenningen uten å ta betalt for det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå