bshagen Skrevet 8. februar 2015 Del Skrevet 8. februar 2015 (endret) Da var det dags for meg å skrive noen ord. Du kan kommentere her. Alle delene er kjøpt hos DigitalImpuls, og hjelpen de har gitt meg er virkelig noe utover det vanlige. Tusen takk. Specs:- AsRock X99 OC Formula- 16GB Avexir Platinum DDR4- i7 5280K- Asus Strix GTX 970 SLI- Full custom loop fra EK - 3 stk 480mm rads (XTX)- 13 stk Noiseblocker PL2- 2 stk Noiseblocker PK3- FSP Aurum Platinum 1200W- LD Cooling PC-V8 Yellow/Black kabinett.- Mayhem Yellow Pastel kjøleveske- Aquaero 5 LT viftekontrollerHar egentlig aldri vært en fan av fargen gul, men tror dette kan bli bra. Det ble hovedkortet som bestemte hvilken farge jeg skulle gå for.Blokkene er montert:Radiatorene er montert:Kjøpte litt ekstra fittings for å lage drain, men det ser ut til at jeg går tom. Det er litt synd, men jeg får heller lage det en annen gang. Ventilen osv kan jeg jo uansett bare beholde til da, og tempsensoren setter jeg på baksiden av pumpetoppen i stedet. Dette er sånn det blir uten drain. Jada, jeg er klar over at den ene fittingsen er skrudd helt inn, skal gå over alt før jeg fyller. Endret 8. februar 2015 av bshagen 1 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 9. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2015 Slangene er på plass. Jeg håper alt er tett, den ene slangen i toppen var vanskelig å få på, den er egentlig bare halveis inpå. Syns den ser litt skummel ut, men veit ikke helt åssen jeg skal få det bedre, uten å utvide hullet som går ut til baksiden av kabinettet. Tenkte på om jeg kanskje skulle varme opp noe vann, kanskje slangen blir litt mykere da. Tar også gjerne i mot kommentarar på routingen her. 1 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 9. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2015 (endret) Da jeg skulle fylle loopen så gikk det skeis dessverre. På baksiden av pumpetoppen så er det en port, som jeg satte tempmåleren i. Det begynte å lekke ut av den, og pumpa sugde luft. Blødde ut tanken og pumpa og tok ut sensoren.Gjengene er ødelagt. EDIT: Gjorde er forsøk til, fikk ikke sove. Fikk lurt en blindplugg til å ta de gjengene som er bra, og da gikk den inn. Og det tetter. Men nå har jeg ingen tempsensor. Jaja... Endret 9. februar 2015 av bshagen 2 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 9. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2015 Da har jeg laget ny pumpeplassering, og laget to nye slanger. Den ene ble akkurat litt for kort, men det så jeg ikke før jeg hadde fyllt loopen. Håper dere liker det dere ser. Neste blir strøm, SSD og viftestyring og OS da selvfølgelig. 1 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 10. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2015 Egor - It's alive!Etter litt trøbbel (skal ikke gå inn på hva, litt for flaut, tusen takk **dp** og DuraN) så er PC'en oppe og går. Alle vifter er i gang og vannet snur rundt. Begge GPU'ene virker og SSD virker også.Så nå blir det software i kveld. Skal også gjøre litt mer mer cable management, så kommer det nye bilder - kanskje i natt. Nå blir det en tur på konsert i Oslo først. Håper dere liker loggen, tar gjerne i mot ris/ros. 1 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 12. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2015 (endret) Da var den ferdig. Kabelføringen ble litt "så som så", men det får nesten gå. Var rimelig sliten når jeg kom hjem fra konserten. Beklager også kvaliteten på bildene, har bare et mobilkamera tilgjengelig. Håper dere liker resultatet, der må gjerne si ifra hvis det er ting jeg burde gjøre annerledes. Endret 12. februar 2015 av bshagen 4 Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 10. september 2015 Del Skrevet 10. september 2015 Ser ingen støvfilter i det kabinettet. Eller har du mekka noe i ettertid? Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 10. september 2015 Forfatter Del Skrevet 10. september 2015 Pokker, her var det ikke oppdatert gitt. Nei, har ingen støvfiltre, bare blåser den ren en gang i blant, og når jeg bytter HW. Et annet triks jeg har lært meg også er å holde resten av rommet reint, det har senket støynivået drastisk. Lenke til kommentar
Kjetil_hp Skrevet 8. oktober 2015 Del Skrevet 8. oktober 2015 Nice rig. Jeg tror jeg ville lagt denne ut på xtremesystems.org eller noe, du får mer respons på den der. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 8. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2015 Nice rig. Jeg tror jeg ville lagt denne ut på xtremesystems.org eller noe, du får mer respons på den der. Mye mulig, ikke vært store responsen her. Har gjort flere ting nå, men bare ikke lagt det ut, hehe.. Takk for kommentar Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 29. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2016 Legger ved et nytt bilde, slik ser den ut i dag 1 Lenke til kommentar
Woodcarving Reidar Eliassen Skrevet 6. mars 2016 Del Skrevet 6. mars 2016 Stilig prosjekt 1 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 9. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2016 (endret) Stilig prosjekt Takk takk Nå venter jeg på Pascal og Broadwell-E Har du noe på gang selv også? Endret 9. mars 2016 av bshagen Lenke til kommentar
Woodcarving Reidar Eliassen Skrevet 10. mars 2016 Del Skrevet 10. mars 2016 Heisan. Har du montert kjøleblokk på grafikkortene selv? Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 10. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2016 Heisan. Har du montert kjøleblokk på grafikkortene selv? Jepp. Veldig enkelt, følger med en helt fin steg for steg manual sammen med EK blokkene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå