Gå til innhold

Hjelp til kreditkort

Tmz

Anbefalte innlegg

Skal skaffe meg kredittkort, men aner ikke hva jeg bør velge. Jeg driter i renter, og ant rentefrie dager, men er en fordel at det ikke er så mye avgifter osv, god reiseforsikring og hvis man får rabatter på drivstoff el er det også et pluss. Noen som har peiling?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okei har bestemt meg for å ha et eget kort til bensin.

F.eks dette http://bensinkort.no/365direkte-mastercard-bensinkort

Så vidt jeg kan se er det kortet som gir mest rabbat samtidig som det kan brukes på alle stasjoner. Men er det noen kostnader jeg har oversett? Litt kjedelig å få seg en uventet overraskelse.

Jeg har dette kortet selv og bruker det utelukkende til å fylle drivstoff og hvis jeg husker på det så kjøper jeg også klær med det (siden man får 3.65% cashback på klær). Jeg har aldri fått noen annen kostnad enn rentebelastning.

Lenke til kommentar

Jeg brukte 365 da jeg bodde i Norge. Du kan kombinere det med andre kort i tillegg, og faa en enda hoyere rabatt enn utaganspunktet (Statoil Extra etc).

Her staar det at du kan faa inntill 90 oere per liter -- da jeg hadde det tror jeg de markedsfoerte det som 80 oere, uansett er det temmelig bra.

Det er 3.65% av pumpeprisen i rabatt, og den har jo oekte siden da. Uansett, pass paa med disse kortene (kontra "vanlige" kredittkort fra banken din), renten er mye hoeyere vanligvis -- saa jeg anbefaler aa sette det paa avtalegiro eller i hvert fall efaktura slik at du faar epost naar regningen kommer. Det var ingen aarsgebyr e.l. Dersom du betaler i tide, vil det vaere gratis.

Andre bra kort er, Norwegian og Re:member -- men overnenvte kort fra 365 er kaaret til 9 ganger best i test for disiplinerte brukere, av DinePenger, saa jeg ville holdt en knapp paa det. :)

Endret av GSASER
Lenke til kommentar

Bestilte skandiabanken sitt, da jeg allerede er kunde hos dem. I tillegg tenker jeg det blir 365 til bensin :) Sparer mesteparten av det jeg tjener uansett så at jeg ikke vil klare å betale det jeg låner på kreditt er usansynelig.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Dette er neppe spesielt med 365, men jeg pleier å overføre en fast sum til kortet slik at det er i pluss. Jeg ser ikke noe poeng i å ligge på null og så får jeg regning hver måned som jeg må behandle når jeg heller kan ligge i forkant.

På 365-kortet kan du velge avtalegiro på hele beløpet ved forfall (sammen med gratis papirfaktura)

Så da slipper du å behandle noe som helst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...