Protech Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Hei! Som beskrivelsen sier, så får jeg bare svart\hvit på min tv. Med skjermkortet følgte det en omformer som gjør om fra 8-PIN TV utgangen bak fra skjermkortet mitt til en 4-PIN. Deretter har jeg en 4-PIN kontakt som har en SCART kontakt som den andre enden pluss en ledning med lyd som er irrelevant i dette tilfellet. Uansett hva jeg prøver med PAL-B etc. så får jeg kun svart\hvit, pluss når jeg tar KUN tv... så flimmerer bare TV'en. Men når jeg tar kloning så får jeg begge skjermene fine, men svart\hvit. Jeg prøvd flere tv'er, men det hjalp heller ikke. Har noen idèr på hva som kan være galt? Drivere??.... På forhånd takk! Lenke til kommentar
jvestby Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Feilen ligger i at Tv'n din høyst trolig ikke støtter s-video. Prøv med composit utgangen på omformeren istedet. Flimringen er jeg ikke sikker på, men prøv TVTool (google). Kjempeprogram!! Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 I tillegg til det ovennevnte, hvis TV-ene har flere SCART-innganger, så støtter som regel bare den ene s-video. Prøv derfor alle inngangene før du gir opp. Lenke til kommentar
Protech Skrevet 4. november 2003 Forfatter Del Skrevet 4. november 2003 Altså... det jeg bruker inn til Tv'en er en scart kabel. Den har 2 ledninger, en S-VIDEO (fra PC'en) og en til lyd (Jack). denne kabelen har jeg brukt før, på min gamle Geforce 2 MX 400 som hadde da S-Video ut med 4-PIN kontakt og da funka det smerte fritt. Men dette er da 8-PIN S-video ut og da fikk jeg med en omformer fra 8-PIN til 4-PIN. Siden jeg fikk med den, regner jeg med at jeg fortsatt kan bruke kabelen, men eneste problemet er at det flimmerer når jeg har kun TV-OUT alene og at jeg bare får svart hvit i kloning mode. Men det skal jo ikke noe om den støtter S-Video? Det er jo ut fra Skjermkortet -> Scart. Uansett... jeg har S-Video plugg foran på min TV (inngang) må få testa den, men fikk nettopp en ny tv da Men jeg skal prøve TvTool! Håper det hjelper Thx 4 the help! Appreciate it EDIT: Testa alle scart inngangene, samme feil eneste jeg ikke har testa er S-video til S-Video... mangler bare kabel som er lang nok... ser ikke lyst ut! Lenke til kommentar
silkshade Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 har du endret formatet på signalet til tv-ut? Lenke til kommentar
silkshade Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 a'la NTSC / PAL ? Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 TV'er har som regel bare en s-videoinngang, og derfor støtter den antagligvis ikke s-video på SCART-inngangene. Men du bør sjekke menyene på TV'n, for du kan av og til juste signaltypen for inngangen. Jeg tror også det er en liten misforståelse her. Fordi om signalet går over en kabel med firepins kontakt, så betyr ikke det nødvendigvis at signalet er s-video. Videosignaler kan i prinsippet sendes over hvilkensomhelst type kabel. Jeg vil derfor anta at det gamle skjermkortet ditt sendte komposittsignaler over kabelen, selv om det er en firepins kontakt på den. Har skjermkortet ditt komposittutgang, så trenger du antagligvis bare en overgang kompositt til firepins overgang for å bruke den eksisterende kabelen. Sjekk også i programvaren om du har mulighet til å endre signaltype mellom s-video og kompositt. Lenke til kommentar
Protech Skrevet 9. november 2003 Forfatter Del Skrevet 9. november 2003 HAHAHHA... jeg må nesten le litt av meg selv --- Jeg fant ut feilen... damn!! Feilen lå av ingen av delene vi prata om... siden alt annet vi har prata om er riktig. det er PAL seff! (europa) og S-video og de greiene har ingen ting å si. bare omforming fra 8 til 4 pins. Feilen var Frekvensen!!!!!!!!! jeg locket 85Hz på skjermkortet... tv'en min er 60Hz!! = Flimring... så tok jeg av "lock" funka FETT! Ihvertfall takk til dere som prøvde.. fant det ut idag... ENDELIG SMALLVILLE HERE I COME IN SURROUND AND 29" TV!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå