bendikkarlsen Skrevet 8. februar 2015 Del Skrevet 8. februar 2015 jeg har en milticom med gtx 860 skjermkort. Kan jeg bytte til 980m? Lenke til kommentar
Kongeskipet Skrevet 8. februar 2015 Del Skrevet 8. februar 2015 Vanskelig å svare på når du ikke engang vil fortelle oss hvilken modell du har. Hvis du er så heldig at grafikkortet er utskiftbart og ikke loddet fast, så vil det fortsatt koste mange tusenlapper. Sannsynligvis må du til utenlandske butikker om det i det hele tatt er mulig å få kjøpt enkeltvis. Og om du først skulle få kjøpt det er det heller ikke sikkert at det passer med maskinen. Det kan være f.eks. feil MXM-type, for høyt strømforbruk, mangelfull BIOS støtte eller andre ting jeg ikke vet om. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 8. februar 2015 Del Skrevet 8. februar 2015 (endret) Det koster rundt 2000 for chip fra Ebay. Oppå denne prisen må moms betales (ca 500 ekstra). Også må du som Kongeskipet over nevner kontrollere at maskinen er i stand til å bruke dette grafikkkortet. På en bærbar som skulle skrotes lærte jeg at slike grafikk-kort av og til er loddet på en slik måte at det kreves mye erfaring å bytte ut brikken. Det går, men med en betydelig risiko. (gjelder for selve GPU-chip, ikke kontrollerkortet) Edit: Lesestoff for de som vil lese mer om temaet: http://www.mxm-upgrade.com/types.html Endret 8. februar 2015 av Thor. Lenke til kommentar
estens Skrevet 13. februar 2015 Del Skrevet 13. februar 2015 Siden du har en multicom maskin kan du sansynligvis oppgradere skjermkortet. Du må passe på å ha nyeste bios for hovedkortet installert også må du ha ny "heatsink" Evt. så kan du tilpasse den gamle. Får du tak i 980m for 2000,- er du flink Billigste jeg har funnet er rjtech.com som tar $720 for 980m evt $450 for 970m Ver oppmerksom på at nvidia har fjernet muligheten for å overklokke 900m serien i de senere driverene, dersom det er avgjørende for deg. Lenke til kommentar
The_Saint Skrevet 13. februar 2015 Del Skrevet 13. februar 2015 Multicom / Clevo pc`r med Nvidia`s sine x70m eller x80m skjermkort er utskiftbare. Tror også at x60 seriene på M/C pc`r er utskiftbare. Heatsink skal ikke være nødvendig å bytte. Om du åpner pc`n og sjekker om skjermkortet sitter i ett MXM spor så har du svaret. M/C skal ha samme MXM spor på GTX 7xx, 8xx og 9xx. GTX x50 serien er derimot normalt ikke utskiftbar. Vurderer selv å bytte ut mitt GTX 770m til 980m i min Clevo. 720USD hørtes rimelig ut. Fant ikke kortet til den prisen jeg. Mener det billigste jeg fant kostet ca 6500 kr. Lenke til kommentar
estens Skrevet 13. februar 2015 Del Skrevet 13. februar 2015 http://rjtech.com/shop/index.php?dispatch=products.view&product_id=30303 Har msi gt70 med 880m og vurderer selv å oppgradere til 980m, men venter på at vekslingskursen skal bli litt bedre. kanskje det er bare på msi maskiner at heatsinken må tilpasses Lenke til kommentar
The_Saint Skrevet 13. februar 2015 Del Skrevet 13. februar 2015 estens, den 13 Feb 2015 - 07:42, sa: http://rjtech.com/shop/index.php?dispatch=products.view&product_id=30303 Har msi gt70 med 880m og vurderer selv å oppgradere til 980m, men venter på at vekslingskursen skal bli litt bedre. kanskje det er bare på msi maskiner at heatsinken må tilpasses Vekslings kursen blir nok neppe bedre, heller verre. Staten vil jo helst devaluere krona ett par ganger til i løpet av året siden dette gjør oss mere attraktive for eksport. Er nok ikke bare MSI som du må skifte heatsink på. Men Clevo / Multicom / Thor og Sager er heller unntakene. (Fire navn på samme pc). Dette siden disse blir levert i deler. For å så bli sammensatt hos forhandleren med forskjellige oppsett. Derfor også forskjellige navn på samme pc, alt etter hvem som har satt den sammen. Unntaket er om du skal ha sli oppsett på en pc levert med bare en gpu. Mener sli bare støttes av P377Sm serien. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå