Gå til innhold

Assassins Creed, Bør jeg spille Black Flag før Unity?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har null og niks å si, men Black Flag er et uendelig mye bedre spill enn Unity.

Med Unity satte noen seg ned og sa.

Sjef: "Hva var så bra med Black Flag? Skriv ned en liste"..så kom lista. "Ok vi fjerner ALT det og begynner på nytt".

Også sier en kar i møterommet: "Menehh...alle andre har sånn Multiplayer og--

Sjef: "OK sleng inn en half-assed multiplayer også, men ikke bruk for lang tid da trekker jeg lønna deres 20%"

Endret av Bytex
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har null og niks å si, men Black Flag er et uendelig mye bedre spill enn Unity.

Med Unity satte noen seg ned og sa.

Sjef: "Hva var så bra med Black Flag? Skriv ned en liste"..så kom lista. "Ok vi fjerner ALT det og begynner på nytt".

Også sier en kar i møterommet: "Menehh...alle andre har sånn Multiplayer og--

Sjef: "OK sleng inn en half-assed multiplayer også, men ikke bruk for lang tid da trekker jeg lønna deres 20%"

:-]

Jeg fikk unity spillet gratis. Jeg lurte bare på om jeg burde kjøpe Black Flag og spille den først.

Lenke til kommentar

Vel hvis du har fått unity er det bare å spille, men Black Flag er et helt annet spill føler jeg. Så du trenger ikke spille de i rekkefølge. Det er ikke samme hovedperson heller.

I BF har du en hel "Karribien" å utforske med avansert båtstyring og combat inkludert. I Unity er det bare en stor by istedet.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Black Flag og Rogue er jo nesten for en egen spin-off-serie å regne nå. Som ironisk nok har endt opp med å være mer interessante enn hovedserien. Unity er som Brotherhood i en annen by med litt bedre grafikk, veldig lite som er nytt.

Med lite nytt mener du historiemessige eller grafikk etc.?

Lenke til kommentar

Rent mekanisk, egentlig. Black Flag og Rogue har båten og alt gameplayet som følger med den, Unity er samme gamle AC. De har tatt pistolene fra Black Flag, og det er liksom det. Også har det coop, vet ikke om den biten av spillet har begynt å fungere enda. :p

Lenke til kommentar

Assassins Creed.

Bør jeg spille Black Flag før unity?

Du bør spille Black Flag, men rekkefølgen er uvesentlig. Black Flag er såpass bra - ikke bare som AC-spill, men som spill generelt - at du bør få det med deg. Det har en helt unik stemning, med fantastisk musikk, sjørøveri, rom og seiling på de syv hav. Selve hovedhistorien er så som så, og hovedpersonen kan knapt kalles Assassin (han er sjørøver og skyter folk hovedsaklig for penger), men alt rundt er spot on. Som fan av Assassin's Creed, kommer jeg til å spille Unity, men venter i det lengste i håp om at de patcher det skikkelig først. Jeg har nok av spill å spille i mellomtiden.

Eksempel på stemning:

Endret av Orwandel
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Syntes Black Flag ble veldig fort kjedelig. Var bare så usigelig trist å bedrive endeløse bordinger av andre skip og generelt var det ikke noe interessant å kjøre båt. Er ikke båtkjøring AC handler om. Har ikke fått spilt Unity ennå (siden det var såmye trøbbel i begynnelsen) men har ytterst vanskelig for å tro at det er dårligere enn BF, spesielt dersom det beveger seg mer tilbake til kjernen av spillet.

Endret av Vice
Lenke til kommentar

Personlig syntes jeg Black Flag er det beste etter Broderhood (kan være at Broderhood satte så intrykk pga det var det første AC jeg spilte ordntlig igjennom). AC 3 og Unity skuffet.

Hører at AC Rogue som kommer til PC snart er en blandings av alle spillene med både båt og by etc. Har mer trua på det.

Lenke til kommentar

Likte Black Flag veldig godt. Eneste som trakk det ned litt er mellom scenene der man er tilbake i nåtiden og må tusle rundt å hacke kontor pcer...

Fin blanding mellom melee fighting og pirat virksomhet. Å angrip skip og kystfort i full storm var stemmingsfult.

Det jeg har sett av Unity gir meg ingen lyst til å skaffe det.

Lenke til kommentar

Likte Black Flag veldig godt. Eneste som trakk det ned litt er mellom scenene der man er tilbake i nåtiden og må tusle rundt å hacke kontor pcer...

Fin blanding mellom melee fighting og pirat virksomhet. Å angrip skip og kystfort i full storm var stemmingsfult.

Det jeg har sett av Unity gir meg ingen lyst til å skaffe det.

Det som gjør at jeg kommer til å skaffe meg Unity, er hvor bra Paris er gjenskapt. Ofte får jeg flere timer ut av disse spillene via historisk alternativ virkelighetsturisme alene. Det andre er at man kan customize karakteren, og løpe rundt med andre våpen enn korder. I de tidligere spillene skulle jeg ønske jeg kunne bruke spyd eller øks hele tiden, men måtte kaste slike våpen fra meg når kampen var over.

Jeg håper spillet er så og si uten bugs når jeg omsider begynner på det, for jeg er veldig interessert i sted og tid hvor spillet foregår.

http://youtu.be/3OjVQBpQSEU?t=3m53s

Lenke til kommentar

Black flag er fantastisk. Stemningen, seile utover havet til solnedgangen mens mannskapet syngen er trall. Tror det er mange av oss som har savnet ett bra sjørøver spill. Men var vel ingen som hadde trodd det skulle komme i form av ett Assasin's creed spill. Når det er sakt kan jeg forstå at noen av seriens fans syens at spillet kanskje ikke er ett helt ekte AC spill. Men det er ett forfriskende herlig avbrekk fra en serie med spill som hadde problemer med å fornye seg selv.

Jeg spiller AC Unity på PS4. Jeg venta lenge med å kjøpe det, slik at det skulle være nogenlunde patcha. Noe jeg vil si det er, da jeg ikke har opplevd en eneste bug. Men frameraten er fremdeles ganske dårlig til tider. Men kan leve med det slik det er nå.

Det som trakk meg til Unity er den historiske settingen, noe som er trekkplastret til alle AC spillene for min del. Men Unity sin setting til den franske revolusjon var kanskje mer tiltrekkende enn noen gang. Da jeg har en spesiell forkjærlighet til akkurat den epoken.

Unity's sin fremstilling av Paris kan slå pusten fra deg. Aldri noen sinne har en så stor by blitt fremstilt i ett spill. Detaljrikdommen på bakkeplan er bare helt vill. Grafikken når du løper over hustakene er vakker. Men i det du klatrer til toppen av ett tårn går grafikken på en smell. Man kan se utkanten av byen, å det ser slettes ikke bra ut. Minner meg mye om grafikken i AC 3 på xbox 360.

Om de lager ett nytt AC spill satt til samme tid og sted, hadde det vært fint om de droppa Paris. Heller brukt den franske landsbygda og mindre byer. For Paris blir desverre fort kjedelig. Spillet har fått kritikk for uintresag historie. Men her er jeg egentlig uenig. Synes den er helt grei og bedre enn AC Black flag sin, for historien var ikke AC 4 sin sterke side.

Anbefaller også alle som liker AC black flag å se Tv serien Black Sails, den er helt fantastisk og foregår til samme tid og sted som Black flag, sesong 2 går nå :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...