Gunfreak Skrevet 8. februar 2015 Del Skrevet 8. februar 2015 I de siste ukene/månedene dukker det opp random kontoer på steam som vil bli venn, de har alle sjulte kontoer så kan så klart ikke se noe om de uten å bli venn, de har også all 0 steampoints. Tenkte ikke noe over det, før i dag, da enda en slik en dukket opp, som hadde bruker navn som er det samme som min forlovdes ekte navn. Så på en eller annen måte har hvem en som lager disse spamkontoene, funnet ut navnet hennes.... Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 8. februar 2015 Del Skrevet 8. februar 2015 Har du lagt ut noe til salgs på Markedplace? Når jeg la ut en item til salgs, ble jeg nedspammet med russere. Dersom du har public inventory og noe dyrt, som en CSGO kniv, eller noe annet så kan dette også skje har jeg opplevd. Lenke til kommentar
Zash Skrevet 8. februar 2015 Del Skrevet 8. februar 2015 Har du spurt din forlovende om hun har laget seg en Steam-konto og sendt deg venneforespørsel?Og har hun et så spesielt navn at det ikke er tilfeldig? Og var det egentlig noe du lurte på? Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 8. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2015 Har du spurt din forlovende om hun har laget seg en Steam-konto og sendt deg venneforespørsel? Og har hun et så spesielt navn at det ikke er tilfeldig? Og var det egentlig noe du lurte på? Det er ikke henne, det er et fornavn, ikke et typisk brukernavn, det er et helt vanlig norsk fornavn, ikke noe en vanlig person ville bruke som et bruker navn på steam. Det jeg lurte på er om andre har opplevd lignende, at spamkontoer tydligvis vet noe de ikke burde vite. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 8. februar 2015 Del Skrevet 8. februar 2015 Hvis du har åpen profil kan det tenkes at utvikleren har laget et script for å hente ut navn den finner på profilsiden din, og oppretter automatisk falske accounter med de navnene for deretter å friende deg. Bare å blocke med engang .. Lenke til kommentar
annonaki Skrevet 8. februar 2015 Del Skrevet 8. februar 2015 (endret) Har du spurt din forlovende om hun har laget seg en Steam-konto og sendt deg venneforespørsel? Og har hun et så spesielt navn at det ikke er tilfeldig? Og var det egentlig noe du lurte på? Det er ikke henne, det er et fornavn, ikke et typisk brukernavn, det er et helt vanlig norsk fornavn, ikke noe en vanlig person ville bruke som et bruker navn på steam. Det jeg lurte på er om andre har opplevd lignende, at spamkontoer tydligvis vet noe de ikke burde vite. Hvis det bare er snakk om ett fornavn, så er det nok en stor sjanse for at det bare er tilfeldig at det er det samme navnet som din forlovede. En spamkonto spammer nok ett meget stort antall kontoer, og ved å bruke ett tilfeldig fornavn så er det nok mange som blir spammet som også tilfeldigvis kjenner noen med samme navn. Dette er en fin strategi for å få aksept hos flest mulig, og dette er mye mer sannsynlig enn at de har tatt seg bryet med å ta en bakgrunnsjekk på akkurat deg. Mange, meg inkludert har opplevd spamkontoer. Men har aldri opplevd at de vet noe de ikke burde vite. Det er nok som regel tilfeldig. Endret 8. februar 2015 av annonaki Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 8. februar 2015 Del Skrevet 8. februar 2015 Gjør profilen din privat, done. Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 8. februar 2015 Del Skrevet 8. februar 2015 Gå ut av alle store grupper du er medlem i. Jeg brukte å få masse falske venneforespørsler når jeg spilte Dayz. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 8. februar 2015 Del Skrevet 8. februar 2015 Fikk i fjord en gang en person som begynte å chatte med meg på Steam. Personen var villig til å bytte en item fra min inventory mot at han/henne giftet et valgfritt spill til meg verdt 10 dollar/euro (husker ikke). Søkte litt rundt denne itemen, og på markedet var den verdt noe sånt som 60 dollar. Personen pushet videre når jeg sa den var verdt mer. Innerst inne hadde jeg ingen interesse om å trade denne uansett av flere grunner. Først av alt fordi jeg ikke hadde tenkt å selge noe, det andre var at jeg kjøper alle spill jeg ønsker og det tredje at jeg ikke tar i mot spill fra vilt fremmede på chat. Etter denne episoden blokkerte jeg personen og gjorde profilen min anonym for de som ikke var på vennelisten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå