1EDA70 Skrevet 8. februar 2015 Del Skrevet 8. februar 2015 (endret) Skal dette svaret stå som 2+6*5 dele på 3, eller skal det stå som 16? Eller kan jeg velge? Endret 8. februar 2015 av 1EDA70 Lenke til kommentar
Imlekk Skrevet 8. februar 2015 Del Skrevet 8. februar 2015 Du kan vel velge. Men tror du har fått galt svar. Som gir oss... Dette kan ikke forkortes. Jeg mistenker at du surrer litt, da 48 kan deles på 3 (og få 16 som svar). Lenke til kommentar
1EDA70 Skrevet 8. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2015 Du kan vel velge. Men tror du har fått galt svar. Som gir oss... Dette kan ikke forkortes. Jeg mistenker at du surrer litt, da 48 kan deles på 3 (og få 16 som svar). Du kan vel velge. Men tror du har fått galt svar. Som gir oss... Dette kan ikke forkortes. Jeg mistenker at du surrer litt, da 48 kan deles på 3 (og få 16 som svar). Ja, du har rett jeg fikk det nå Jeg bare surret litt, men jeg lurer på en ting hvorfor blir det ikke 22/3 i stedet får 28/3, jeg fikk 28/3 når jeg tok in parantes med i oppgaven, men uten blir det 22/3, når vet du hvordan det ikke er for eksempel 22/3 men i stedet 28/3 Lenke til kommentar
Imlekk Skrevet 8. februar 2015 Del Skrevet 8. februar 2015 Ja, du har rett jeg fikk det nå Jeg bare surret litt, men jeg lurer på en ting hvorfor blir det ikke 22/3 i stedet får 28/3, jeg fikk 28/3 når jeg tok in parantes med i oppgaven, men uten blir det 22/3, når vet du hvordan det ikke er for eksempel 22/3 men i stedet 28/3 Det er det vanskelig for meg å si uten å kunne se dine mellomregninger. Hvis du taster dette inn på kalkulatoren så kan det fort bli surr. For hver så blir det (i dette tilfellet) en positiv sum. Hva fikk du som svar for hver ? Lenke til kommentar
1EDA70 Skrevet 8. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2015 Ja, du har rett jeg fikk det nå Jeg bare surret litt, men jeg lurer på en ting hvorfor blir det ikke 22/3 i stedet får 28/3, jeg fikk 28/3 når jeg tok in parantes med i oppgaven, men uten blir det 22/3, når vet du hvordan det ikke er for eksempel 22/3 men i stedet 28/3 Det er det vanskelig for meg å si uten å kunne se dine mellomregninger. Hvis du taster dette inn på kalkulatoren så kan det fort bli surr. For hver så blir det (i dette tilfellet) en positiv sum. Hva fikk du som svar for hver ? Første =7 andre =2 tredje =7 fjerde =22 Lenke til kommentar
Imlekk Skrevet 8. februar 2015 Del Skrevet 8. februar 2015 (endret) Første =7 andre =2 tredje =7 fjerde =22 Okay. Jeg tror jeg har en anelse om hva som skjer, eller ihvertfall hvorfor du får 24 som svar. Summen når er syv. Men på en eller annen måte så får du den til å bli (sikkert fordi indeksen er negativ). Når du så legger sammen så får du . Bare fordi indeksen er negativ så betyr det ikke at summen for den indeksen også er negativ. Endret 8. februar 2015 av Imlekk Lenke til kommentar
1EDA70 Skrevet 8. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2015 Første =7 andre =2 tredje =7 fjerde =22 Okay. Jeg tror jeg har en anelse om hva som skjer, eller ihvertfall hvorfor du får 24 som svar. Summen når er syv. Men på en eller annen måte så får du den til å bli (sikkert fordi indeksen er negativ). Når du så legger sammen så får du . Bare fordi indeksen er negativ så betyr det ikke at summen for den indeksen også er negativ. Tusen takk jeg tror jeg begynner å få teken på dette Er dette helt på jordet eller er jeg på rett spor? Lenke til kommentar
Imlekk Skrevet 8. februar 2015 Del Skrevet 8. februar 2015 Tusen takk jeg tror jeg begynner å få teken på dette Er dette helt på jordet eller er jeg på rett spor? Vanskelig for meg å si uten å se mellomregninger, og den begynner å bli litt tung å ta i hodet. Hvordan er det meninga at du skal løse disse oppgavene? Ved programmering? For enkelhetens skyld, så kan du sette utenfor summetegnet. Du får da Resten orker jeg ikke ta i hodet akkurat nå. Men kort fortalt, det jeg gjorde var å trekke de faste leddene utenfor summen, for så å regne ut hver sum for seg selv, og mangler bare å legge sammen summene for hver indeks. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå