Vifsla Skrevet 8. februar 2015 Del Skrevet 8. februar 2015 Hei! Jeg kjører en sliten gammel hiace, som det ene glasset til bremselyset bak er blitt deilig rosafarge på. Ser de selger rød baklyslakk på Biltema. Noen som har prøvd denne og kan si noe om resultatet? Evt tips og triks til hvordan jeg skal legge det på? Lenke til kommentar
Vifsla Skrevet 9. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2015 Det er ingen som har brukt sprayen? Lenke til kommentar
daruu Skrevet 9. februar 2015 Del Skrevet 9. februar 2015 Ikke kjøp rød lakk, kjøp heller den blanke varianten. Da får lykta igjen sin originale farge. Spray i mange tynne lag. Gjort riktig vil lykta se omtrent som ny ut Lenke til kommentar
Vifsla Skrevet 12. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2015 Ikke kjøp rød lakk, kjøp heller den blanke varianten. Da får lykta igjen sin originale farge. Spray i mange tynne lag. Gjort riktig vil lykta se omtrent som ny ut Vil det hjelpe når den allerede er misfarget? Skal jeg skru ut lykta og spraye inni, eller utenpå eller? Lenke til kommentar
daruu Skrevet 12. februar 2015 Del Skrevet 12. februar 2015 Ja det vil det. Nei du sprayer på utsiden, vask godt med tynner eller lignende først, og spray flere tynne lag. Masker evt ting som ikke skal ha lakk på seg. Lenke til kommentar
Vifsla Skrevet 13. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2015 Ja det vil det. Nei du sprayer på utsiden, vask godt med tynner eller lignende først, og spray flere tynne lag. Masker evt ting som ikke skal ha lakk på seg. På utsiden faktisk, hørtes jo helt rart ut? Jeg vet ikke jeg, bare vært å sett på flaska, men det står jo ingenting om fremgangsmåten. Tar til meg rådet ditt og venter på bedre vær slik at det er gjennomførbart Lenke til kommentar
daruu Skrevet 13. februar 2015 Del Skrevet 13. februar 2015 Ja på utsiden. Se evt på lakkeringsvideoer på youtube feks, da ser du fort åssen du skal gjøre det hvis du ikke har drevet med noe sånt før. Å det er MYEMYEMYE bedre å ha på flere tynnere strøk enn ett tjukt! Renner lett hvis du har på for mye om gangen. Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 13. februar 2015 Del Skrevet 13. februar 2015 Matt ned med no 12-1500 våtslip papir først så lakken får no ugjevnheter å gripe tak i. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå